Gigabit netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Tweakers ik zit met een probleem en wordt er zo langzamerhand gestoord van.

Ik heb
een fileserver met 6x500gb raid5 met een intel pro 1000 MT en intel e5200 processor Win2k8

een hp procurve 1400-8 gigabit switch

een client met x3360 en intel pro 1000pt kaartje, en onboard realtek gbit Vistax64

nog een andere client dual xeon 3ghz met intel pro 1000 mt Vistax64

Ik snap niet waar het van komt maar upload haal ik 60mb/s en download 14mb/s vanaf de server.
Dit is alleen vanaf client1, de dual xeon haalt gewoon 50mb/s up down

Wat heb ik geprobeerd:

intel drivers, ms drivers voor nic
andere nic geprobeerd
schrijven/lezen verschillende hdd's (oa velociraptor en 2x750gb in raid0)
andere kabel, cat6 sftp ipv cat5e utp
andere switch, netgear gbit ding, heb ook nog zo'n zelfde procurve
Enkel mezelf en de server op de switch gedaan, verder niks erop.
Firewall uit op beide machines
transfer via windows verkenner of ftp client of wat dan ook is allemaal even snel

Qos aan uit op beide machines
link speed forcen op 1000mbps full duplex (alhoewel die speed al aangegeven wordt, ook op switch)
jumbo frames ingesteld.

kan iemand mij verder helpen?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 20:27
Ik snap niet waar het van komt maar upload haal ik 60mb/s en download 14mb/s vanaf de server.
Lijkt er dus op dan in die client een bottleneck zit, misschien een virusscan die zit te eikelen?
Misschien moederbord drivers s updaten (of uberhaubt installeren, je zult niet de eerste zijn die t vergeten is)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met andere merken nics, en toen was de TCP offload Chimney het probleem. Deze moest gedisabled worden

To turn off TCP Chimney by using the Netsh.exe tool, follow these steps:

1. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
2. At the command prompt, type Netsh int ip set chimney DISABLED, and then press ENTER.

Ik zou zeggen testen. Werkt het niet dan kan je terug door dezelfde code in te typen maar dan ENABLED ipv DISABLED (spreekt voor zich lijkt me)

• IRCfreAk
arbraxas schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

Lijkt er dus op dan in die client een bottleneck zit, misschien een virusscan die zit te eikelen?
Misschien moederbord drivers s updaten (of uberhaubt installeren, je zult niet de eerste zijn die t vergeten is)
ik heb gewoon de intel inf geinstalleerd, intel proset lan drivers etc..
FCVD schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:53:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met andere merken nics, en toen was de TCP offload Chimney het probleem. Deze moest gedisabled worden

2. At the command prompt, type Netsh int ip set chimney DISABLED, and then press ENTER.

Ik zou zeggen testen. Werkt het niet dan kan je terug door dezelfde code in te typen maar dan ENABLED ipv DISABLED (spreekt voor zich lijkt me)
Ga ik direct proberen

tevens merk ik gelijk dat ik te snel reply, mijn excuses hiervoor mods, ik zal voortaan mijn post editen!

[ Voor 47% gewijzigd door IRCfreAk op 24-10-2008 14:31 ]

• IRCfreAk
FCVD schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:53:

je command bleek iets minder makkelijk dan je hier toont maar ik ben er uit gekomen
eerst run je netsh
dan tiep je interface
dan set tcp
dan set global chimney=disabled

helaas mocht het niet baten:(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53

pistole

Frutter

test ook even met tools als netcps, zodat je puur je netwerksnelheid meet en virusscanner / protocol overhead kan uitsluiten

Ik frut, dus ik epibreer

• IRCfreAk
ik heb eindelijk het antwoord gevonden op deze site:
http://www.tomstricks.com...problem-in-windows-vista/
hopelijk hebben jullie er ook wat aan, ik haal nu 70mb/s up and down en ben weer blij:)
Pagina: 1