Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[javascript] html kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil uit een div de tekst kopieren. Op zich geen probleem, met een script als

code:
1
2
3
    if( window.clipboardData && clipboardData.setData ){
        clipboardData.setData("Text", answer);
    }

kan dat. Maar het probleem is dat mijn tags dan als tekst verschijnen. Ik wil de tekst met opmaak en links kopieren. Iemand een idee hoe dat moet?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Half het internet afgezocht, gekeken welke parameters er in setData gaan, andere scripts geprobeerd, op tweakers gezocht . Geloof me, ik heb niet na 5 min een vraag gepost. Ben bijna 2 uur bezig geweest.

Verwijderd

en wat heb je dan concreet gevonden en uitgeporbeerd?
kwestie dat we niet onze tijd steken in iets dat je al hebt uitgeprobeerd en dat toch niet werkt...

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt. Je wilt de inhoud van een div kopieren, met markup en links ed. Maar wat wil je er dan mee doen? In het clipboard stoppen? In een andere div stoppen?

Bij het eerste zou je de innerHTML kunnen pakken, dan heb je alles als HTML. Maar waar wil je dan dat de gebruiker het heen kan plakken? En kan die applicatie overweg met HTML?

Bij het in een andere div stoppen zou je iets als cloneNode kunnen doen, of simpelweg ook de innerHTML van de ene div toewijzen aan de innerHTML van de andere div.

[ Voor 31% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 25-10-2008 10:08 ]

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 10:59
'k Denk dat ik weet wat hij bedoelt.
Klein voorbeeldje qua tekst.

<b>dit is een vette tekst</b><i>en deze staat een beetje scheef</i>

Wat hij wilt is, dat hij deze tekst volledig met tags en alles kan copieëren zonder dat de HTML wordt uitgevoerd nl. zo

dit is een vette teksten deze staat een beetje scheef

Please correct me if I'm wrong

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik gok dat het hem zit in het woordje "Text" in de functie setdata. Daar zal vast ook nog wel een andere variant van bestaan...

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Rich Text naar clipboard schrijven met Javascript of Flash kan niet. bron (kopje "One last thing...")

TabCinema : NiftySplit

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 14:15
Hoewel de Flash-oplossing sinds versie 10 ook van de baan is ;(
Pagina: 1