[HTML] Veranderen van achtergrond/framekleur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 08:22
Hallo iedereen,

Ik ben nu al een hele tijd bezig met het rotzooien op één pagina van een persoonlijke site en het wil maar niet lukken. Het gaat om een achtergrond van php script die grijs is, maar die ik eigenlijk wit wil hebben. Het gaat om de volgende pagina:

http://bi01.ciiweb.nl/Contact.php

Wat is dus wil is de grijze achtergrond wit wordt. Dit is toch op heden niet gelukt. Ik moet toegeven dat het script contactformulier is gejat, maar dat mag niet wegnemen dat het veranderen van de background niet moeilijk moet zijn. Ook moet even gezegd worden dat ik een beginner ben in het webdesign, maar iedereen moet een keer beginnen toch :) Uiteraard sta ik open voor verdere kritiek/opmerkingen.

Alvast bedankt voor een reactie!

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemp op 24-10-2008 12:40 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56
In je styles.css de backgroudcolor van je form van #E2E2E2 veranderen in #FFFFFF.
Maar dit had je toch echt zelf wel moeten kunnen vinden met een beetje inspanning....

[ Voor 9% gewijzigd door fsve op 24-10-2008 12:46 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198334

fsve schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:45:
In je styles.css de backgroudcolor van je form van #E2E2E2 veranderen in #FFFFFF.
Maar dit had je toch echt zelf wel moeten kunnen vinden met een beetje inspanning....
inderdaad, dat lijkt me toch echt wel basiskennis

ik vind het grijs btw niet lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Heedaar [hotmail adres], lijkt me zoiezo niet handig je je e-mail adres in de source te zetten... maar dat terzijde.

Ik adviseer je hier te gaan kijken wat CSS op jouw pagina precies doet; http://www.w3schools.com/css/

zoiezo niet handig dat je halverwege je document een nieuwe doctype definieert, dat hoort helemaal bovenaan.

In je css bestand roep je de kleur E2E2E2 aan, dus de grijzige achtergrondkleur.

verander dat naar wit of sloop dat er helemaal uit en je probleem is opgelost.

Maar ga alstjeblieft inlezen bij www.w3schools.com

En dit is het resultaat als je die pagina door de W3C HTML Validator haalt *clique*

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 24-10-2008 13:01 . Reden: E-Mail adres verwijderd - Quote 'm dan ook niet! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Bedankt voor je antwoord fridgeman, daar heb ik wat aan :) Ik had inderdaad niet het idee om in de styles.css te kijken. Daarom heb ik er dus ook bijgezet dat ik een beginner ben. Dat van mijn pagina is dus opgelost, bedankt.

Ik zal zeker kijken op die site, daar zal ik vast wat aan hebben.

Nogmaals bedankt!
Anoniem: 198334 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:47:
[...]

inderdaad, dat lijkt me toch echt wel basiskennis

ik vind het grijs btw niet lelijk.
Basiskennis...moet ik toch me leraar maar even aankijken :P

*SLOTJE*

[ Voor 31% gewijzigd door Jochemp op 24-10-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:49:
Heedaar [...], lijkt me zoiezo niet handig je je e-mail adres in de source te zetten... maar dat terzijde.

Ik adviseer je hier te gaan kijken wat CSS op jouw pagina precies doet; http://www.w3schools.com/css/

zoiezo niet handig dat je halverwege je document een nieuwe doctype definieert, dat hoort helemaal bovenaan.

In je css bestand roep je de kleur E2E2E2 aan, dus de grijzige achtergrondkleur.

verander dat naar wit of sloop dat er helemaal uit en je probleem is opgelost.

Maar ga alstjeblieft inlezen bij www.w3schools.com
offtopic:
ahum, als het niet handig is om je e-mailadres in de broncode te zetten, dan lijkt het me ook niet handig dat je dat e-mailadres op een goed geindexeerd forum zoals Tweakers.net zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 10:52

Bosmonster

*zucht*

Edwardvb schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:
[...]

offtopic:
ahum, als het niet handig is om je e-mailadres in de broncode te zetten, dan lijkt het me ook niet handig dat je dat e-mailadres op een goed geindexeerd forum zoals Tweakers.net zet...
Op (G.)T.NET worden e-mailadressen nooit blond weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij denk je dat een div hetzelfde is als iframe oid want in je content div laad je een complete html file in incl. doctype, head en body. Ik zie dat je op t Saxion zit, jammer om te zien dat ze daar nog steeds geen les kunnen geven over dit onderwerp... Zoek dus eerst eens uit hoe je dit voor elkaar kunt krijgen zonder een hele pagina in te laden in een divje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Cartman! schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:56:
Volgens mij denk je dat een div hetzelfde is als iframe oid want in je content div laad je een complete html file in incl. doctype, head en body. Ik zie dat je op t Saxion zit, jammer om te zien dat ze daar nog steeds geen les kunnen geven over dit onderwerp... Zoek dus eerst eens uit hoe je dit voor elkaar kunt krijgen zonder een hele pagina in te laden in een divje ;)
Het ligt zeker niet aan me school, het ligt aan me opleiding. Als Bedrijfskundig Informaticus heb je basiskennis nodig over HTML, en niet veel meer. Ik heb gezegt dat ik basiskennis had (dacht ik) dus we kregen een opdracht een persoonlijke pagina te ontwerpen. Het is dus niet dat ze ons daar niet mee kunnen helpen, ze willen eerst zien hoe ver wij komen.

Ik denk dat je verwijst naar het <div id="nav"> stukje? In dat geval weet ik geen andere oplossing, deze lay-out is overigens ook niet origineel door mij gemaakt. Wat maakt het laden van een .HTML pagina in een div dan moeilijk? Het werkt dus wat zijn de nadelen?

Bedankt voor je post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Nadelen zijn dat die pagina dan niet door de W3C validator heen komt, want dan klopt je definitie van de DOCSET niet meer.

Dus mocht je nog willen pronken met zo'n mooi W3C logootje op je site.... :*)

En bovendien, je code kan verkeerd worden geintrepeteerd door verschillende browsers/versies/mobiel/etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 24-10-2008 20:07 . Reden: Dus bovendien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:06:
Nadelen zijn dat die pagina dan niet door de W3C validator heen komt, want dan klopt je definitie van de DOCSET niet meer.

Dus mocht je nog willen pronken met zo'n mooi W3C logootje op je site.... :*)

En bovendien, je code kan verkeerd worden geintrepeteerd door verschillende browsers/versies/mobiel/etc.
Ok aan de compatibiliteit had ik inderdaad nog niet gedacht, daar zal ik dus naar moeten kijken. En wat betreft het logo. Het blijft een subdomein om een beetje te testen dus echt foutloos hoeft hij niet te zijn en zo'n logo maakt misschien wel indruk, maar is niet verplicht ;D

Bedankt voor je bericht. =)

Pagina: 1