@home/ziggo internet -> ziggo alles in 1: router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
OPGELOST! er kn dus een slotje op

Ik heb al jaren naar volle tevredenheid internet via de kabel van @home. in het begin met een com21 modem en een netgear router (mr314) daarna arris modem gekregen, werkte al minder goed, erg kieskeurig met langere kabels of zo. dus de router naast de modem gezet en kabeltje van een meter ertussen en daar die langere kabel in. werkte super. aan andere eind van de kabel eerst een swicth 3com SOHO, 8 poorts, gigabit) gezet, en na ie switch is later nog een draadloze router komen hangen (linksys wrt250N)

nu heb ik echter iendelijk eens een alles in 1 pakket genomen, omdat dat toch 25 euro per maand bespaard.
wissel ik het modem om (arris zonder telefoon -> motorola surfboard, met telefoon), krijg ik met geen mogelijkheid de router werkend! het link lampje gaat wel oranje branden, en knippert sporadisch, maar vedrer geen data!

modem rechtsreeks op een pc doet het wel ( ook als die pc geen CC-xxxxxA naam als computernaam heeft.)
zo heb ik de modem geactiveerd.

ook andere pc doen het als ik ze rechtstreeks aansluit zelfs als ik dit doe met twee hele lange kabels via de switch.

de routers geven netjes ipadressen aan de clients, staan ingesteld als dhcp server voor de lan kant en als dhcp client op de wan kant.
Als ik ze rechtstreeks aansluit ( 1 tegelijk natuurlijk) krijgen ze echter verschillende andere ip adressen. dit kan geloof ik kloppen omdat @home / ziggo sinds kort dynamische ip-adressen uitdeelt. (217.123.16.xxx of 217.123.218.xxx)

verder vind ik het erg iritant dat het modem pas een nieuw ip adres geeft aan een mac adres van een rechtstreeks aangesloten apparaat, als je de stroom van de modem hebt gehad. dit is toch helemaal niet nodig in netwerkland, met dhcp?

moet je nu nog wel of niet de opgegeven computernaam ( en domein? vb: sneek1.fr.home.com)) opgeven in de router of pc?
wat doe ik fout met de routers?
hoort het dat je de modem steeds van de stroom moet halen?

ik vind het zo knap waardeloos, want zelf sal zou ik het ude modem weer gaan gerbuiken, dan is dat over een paar dagen / weken ook geen oplossing meer omdat ik dan mijn kpn telefoonabonement door ziggo is stopgezet!

[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 26-10-2008 10:31 ]

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 20:38
en hoe heb je dit opgelost??

been there, done that, bought the T-shirt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Zoals ie al zegt, gewoon het modem even rebooten als je er een ander apparaat aan hangt.