Toon posts:

SLI compatible moederbord met DDR3 geheugen ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe ben ik slechts heel af en toe een moederbord tegengekomen die DDR3 geheugen ondersteunt én SLI aankan. De meeste moederborden kunnen enkel CrossFire aan, maar dat is niet wat ik zoek.

Behalve die nForce moederborden ben ik nog nooit een Intel moederbord tegengekomen die dat kunnen.
Ik wil binnenkort een PC gaan bouwen, dus mijn vraag is; zijn er op dit moment Intel moederborden beschikbaar die SLI én DDR3 ondersteuning bieden?

De reden waarom ik voor DDR3 kies, is omdat ik zo veel mogelijk rekening wil houden met de toekomst.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
Je wilt een moederbord voor een Intel cpu + DDR3 met SLI? of een moederbord met Intel chipset + DDR3 en SLI? Dat laatste is niet mogelijk (behalve voor Nehalem, maar die is nog niet uit)

Verwijderd

De reden waarom ik voor DDR3 kies, is omdat ik zo veel mogelijk rekening wil houden met de toekomst.
Umm je wilt nu dus te veel betalen, want in de toekomst dan wil je dat geheugen in een nieuwe pc zetten, als het geheugen mainstream en goedkoop is.... logisch... sorry dat ik dat niet snapte. Neem dus lekker DDR2 geheugen. Alle snelheid boven je FSB merk je nauwlijks iets van. Alleen in geheugen benchmarks.

Verder, WAT ga je in SLI zetten? De HD4800 serie is op dit moment gewoon heer en meester. Ik zou bij een nieuw systeem dus ook niet denken aan sli of nvidia. Kijk maar eens naar de prijs, de prestaties en alle reviews.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 14:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:54:
Behalve die nForce moederborden ben ik nog nooit een Intel moederbord tegengekomen die dat kunnen.
Dat is ook logisch, gezien het alleen met Nvidia chips kan (tot nu toe). Je kunt even wachten tot de X58 er is, die kan het namelijk wel, zo had ik gisteren een aantal borden die tri-sli aan moeten kunnen straks (bij de Gigabyte X58-UD5, of de P6T Deluxe van Asus). Het is nog even wachten tot de specs definitief vast staan natuurlijk, maar ze zijn/komen er dus wel.

Dit had je met een beetje zoekwerk zelf kunnen vinden. Welk bord je uiteindelijk moet kopen is iets dat je het beste zelf kunt beslissen, het hangt namelijk af van jouw eisen.

Omdat dit topic verder niet echt een discussiewaarde heeft gaat het op slot.

Dit topic is gesloten.