Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN dongle] Bricked?

Pagina: 1
Acties:

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:03
Vandaag heb ik mijn KPN dongle (dat privé gebruik ding, dus zonder die USB kabel, maar rechtstreeks op USB) geupdate naar versie B10.
Aangezien dit updaten tot 10 minuten duurt, ben ik ondertussen maar naar het toilet gegaan.
Kom ik terug, staat er een collega leuk met mijn dongle in zijn handen. "Goh, is dit zo'n Dongle van transploft haha?".

Ik klap snel mijn laptop weer open en zie dat de updater is blijven steken rond de 90%.
Ik natuurlijk heel pissed of op mijn collega, en trek de dongle uit zijn handen en steek hem weer in de USB poort. De updater vindt nu geen dongle meer, en het lampje op de dongle dat eerder zo mooi blauw scheen, wisselt nu tussen kort rood en iets langer groen met pauzes ertussen.

Is de dongle nu bricked en is dit nog ( door mij of KPN) te repareren, of mag mijn collega een nieuwe dongle voor mij halen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Tijdens een firmwareupdate eruitgetrokken? Stuur collega maar naar de winkel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
ET schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:38:
Vandaag heb ik mijn KPN dongle (dat privé gebruik ding, dus zonder die USB kabel, maar rechtstreeks op USB) geupdate naar versie B10.
Aangezien dit updaten tot 10 minuten duurt, ben ik ondertussen maar naar het toilet gegaan.
Kom ik terug, staat er een collega leuk met mijn dongle in zijn handen. "Goh, is dit zo'n Dongle van transploft haha?".

Ik klap snel mijn laptop weer open en zie dat de updater is blijven steken rond de 90%.
Ik natuurlijk heel pissed of op mijn collega, en trek de dongle uit zijn handen en steek hem weer in de USB poort. De updater vindt nu geen dongle meer, en het lampje op de dongle dat eerder zo mooi blauw scheen, wisselt nu tussen kort rood en iets langer groen met pauzes ertussen.

Is de dongle nu bricked en is dit nog ( door mij of KPN) te repareren, of mag mijn collega een nieuwe dongle voor mij halen?
Wat een lutser ,,, :( je zou toch een collega een broodje ros verkopen ???

Rekening man natuurlijk !!!

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Wie rost er nou zomaar 'n dongle, USB stick, whatever eruit? Mafkees

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ET
De installatie van de B10 Update bestaat uit een aantal onderdelen, waaronder een firmware update en een algemene software update van de software op de PC. Nu weet ik niet welk onderdeel wanneer gebeurt, maar het feit dat de lampjes nu anders knipperen, ook op PC's waar de dongle het voor de update wel hebben gedaan, doen mij vermoeden dat het verwijderen van de stick dus tijdens het flashen van de firmware is gebeurt.

Zouden ze dat bij KPN nog terug kunnen flashen? Of moet er een nieuwe komen?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

ET schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:50:
De installatie van de B10 Update bestaat uit een aantal onderdelen, waaronder een firmware update en een algemene software update van de software op de PC. Nu weet ik niet welk onderdeel wanneer gebeurt, maar het feit dat de lampjes nu anders knipperen, ook op PC's waar de dongle het voor de update wel hebben gedaan, doen mij vermoeden dat het verwijderen van de stick dus tijdens het flashen van de firmware is gebeurt.

Zouden ze dat bij KPN nog terug kunnen flashen? Of moet er een nieuwe komen?
Als de dongle het niet meer doet op pc's waar hij eerst wel werkte is hij denk ik gewoon bricked. Vooral bij zulke kleine stukjes hardware zijn er vaak geen recovery mogelijkheden. Ik heb geen idee wat het ding kost, maar eventuele reddingsoperaties zijn waarschijnlijk de moeite niet waard.

Ik zou de collega maar gewoon op pad sturen :)

edit:
Je zegt trouwens : "Ik klap mijn laptop weer open", het lijkt mij in het geheel ook niet slim om je laptop dicht te drukken tijdens een firmware update. Het is best gangbaar dat laptops dan in standby gaan, wat je upgrade ook niet ten goede komt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Kettrick op 24-10-2008 10:11 ]

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:23
RoeLz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Als de dongle het niet meer doet op pc's waar hij eerst wel werkte is hij denk ik gewoon bricked. Vooral bij zulke kleine stukjes hardware zijn er vaak geen recovery mogelijkheden. Ik heb geen idee wat het ding kost, maar eventuele reddingsoperaties zijn waarschijnlijk de moeite niet waard.

Ik zou de collega maar gewoon op pad sturen :)

edit:
Je zegt trouwens : "Ik klap mijn laptop weer open", het lijkt mij in het geheel ook niet slim om je laptop dicht te drukken tijdens een firmware update. Het is best gangbaar dat laptops dan in standby gaan, wat je upgrade ook niet ten goede komt :+
je kan uitschakelen dat je laptop in standby vliegt als je hem dicht klapt...

Ontopic
ik denk dat je dongle bricked is gewoon je collega terug sturen naar de winkel en hem een nieuwe laten betalen!

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• ET
Collega is nu 108 Euro armer. Mijn laptop draait overigens gewoon door als je hem dichtklapt. Vond dat namelijk 1 van de irritantste dingen die er bestaan, dichtklappen en dan uit/standby.
Pagina: 1