Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ASP.net] smartcard inlezen

Pagina: 1
Acties:

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 16:11
Hallo

Ik ben bezig met een website die een smartcard van de gebruiker zou moeten kunnen inlezen.
Deze smartcard is van het type eID ( Belgische electronische identiteitskaart ). Ik slaag er in om de
kaart in te lezen wanneer de website lokaal in Visual studio 2005 gehost wordt. Wanneer ik echter
deze site op IIS(v6) plaats gebeurt er niet meer. Ik denk dat mijn probleem is dat ik nog iets moet doen om de kaart bij de gebruiker in te lezen maar m'n zoektocht naar een oplossing zit in een doodlopende straat.

Kan er iemand mij helpen of medelen of er een technologie bestaat om smartcards in te lezen via ASP.net ?
De website zou ook moeten kunnen werken op alle populaire browsers van dit moment dus valt volgens mij een ActiveX control uit de boot.

Alle hulp is welkom

Bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sja ASP.NET op zich serveert alleen (X)HTML. Dus je hebt toch een andere Java/Silverlight/Flash(?) component nodig om die in te lezen hoor.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 12:30
Hoe roep je de smartcardlezer dll / com tool aan om de informatie uit te lezen?

Lokaal zal je site op dezelfde PC draaien als je browser, waardoor je dus als je bijvoorbeeld de seriele poort uitleest; je de poort op je lokale PC ziet, als je de site op een externe server neerzet en de applicatie zoekt naar een seriele poort vindt hij die van de server, en niet die van de client.

Je zal hier een oplossing in ActiveX of Java moeten zoeken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

h199 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:53:

De website zou ook moeten kunnen werken op alle populaire browsers van dit moment dus valt volgens mij een ActiveX control uit de boot.
Zet hem maar snel weer in de boot. Op dit moment maak je de klassieke serverside vs clientside fout.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'