Upgraden PC, toegevoegde waarde PCIe 2.0?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 20:48
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel de volgende PC:
Intel P4 630 3.0GHz
ASUS P5GD1 mobo
1GB CORSAIR DDR PC3200

Corsair 520W voeding
NVIDIA 7900GTO

Ik ben van plan het schuingedrukte te vervangen door:
Intel Core 2 Duo E8500
ASUS P5K SE/EPU (P35 chipset)
4GB Kingston DDR2 PC6400

Het enige waar ik over aan het twijfelen ben is het moederbord, zoals jullie zien is dit een nogal 'simpel' moederbord vergleken met de rest. Het voldoet echter wel aan al mijn eisen..

Toch probeer ik een beetje een toekomstgerichte onderdelen te kopen en het enige wat me opviel aan de p35 chipset is dat het geen PCIe 2.0 ondersteuning biedt.

Momenteel geen probleem, omdat mijn huidige videokaart dit niet support, maar als ik later wil upgraden naar (bijv) een GTX280 zal dit natuurlijk wel performance kosten..

Nu vraag ik mij af in hoeverre de performance hiermee omlaag zal gaan. Zal dit duidelijk merkbaar zijn!? Ik heb wel een aantal benches gevonden op internet, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden..

Iemand anders een suggestie voor een ander moederbord?!

alvast bedankt,

bartosiej

Verwijderd

Nee je zal het niet erg merken. Nu nog niet en ook niet met een GTX 280(al zou ik niet begrijpen waarom je die zou willen kopen, te duur voor wat ie leverd). Kijk anders naar een P43-DS3(L). Dit zijn de bordjes die erg veel lijken nog op de P35's maar dan met een nieuwere chipset.
pricewatch: Gigabyte GA-EP43-DS3L
Bordje heeft volledig sollid caps, wat een langere levensduur in houd. De DS3 zonder L heeft ook Ferrite Core chockes en betere mossfets. Dat komt je moederbord temperatuur ten goede en het stroom wat geleverd word aan je processor en componenten is stabieler. Daar betaal je dan wel direkt een pak meer voor.
pricewatch: Gigabyte GA-EP43-DS3

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 11:04 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb op een P5K veel plezier gehad met een 8800GTS512 en een HD4870, van beiden heb ik niet het idee dat ze langzamer draaien dan op mijn huidige P5Q met P45 chipset. Als je gaat Crossfiren dan kun je performance vergeten, maar verder draait een enkele prima.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu vraag ik mij af in hoeverre de performance hiermee omlaag zal gaan. Zal dit duidelijk merkbaar zijn!? Ik heb wel een aantal benches gevonden op internet, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden..
En hoe verwacht je dat wij er iets van kunnen zeggen als je geen links geeft naar de benches in kwestie :?

Sowieso, als er geen eenduidige conclusie uit komt kun je ook wel bedenken dat het niet noemenswaardig uitmaakt.

Iig wegens te weinig inzet (en dan bedoel ik met name in de topicstart zelf) dicht. Hier kunnen we gewoon te weinig mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.