Toon posts:

Router die zowel 6/8lan en wlan poort bezit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik zoek me al aantal dagen suf naar een router die zowel 6-8 lan poorten en Wlan heeft.
Dit om de computers allemaal met Lan te bezetten en de laptops met Wlan,

Elke router die ik tot nu toe vond had of het 1 of het ander maar niet alle 2 tegelijk,
De prijs moet schappelijk blijven en rond de 100 euro leek me wel schappelijk,

Ik dank u alvast voor uw help,

Met vriendelijke groeten
Björn Hanekamp

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:51
Een router met minder poorten en een extra switch erbij is geen optie?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan heb je een professionele router nodig en dan mag je er nog een paar honderd euro bijtellen.
Gewoon een normale router kopen en vervolgens een leuke gbit switch. Is een stuk voordeliger.

En waarschijnlijk heb je niet eens een router nodig want de meeste modems kunnen deze functie aan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
The Dolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:44:
Dan heb je een professionele router nodig en dan mag je er nog een paar honderd euro bijtellen.
Gewoon een normale router kopen en vervolgens een leuke gbit switch. Is een stuk voordeliger.

En waarschijnlijk heb je niet eens een router nodig want de meeste modems kunnen deze functie aan.
:?
De modems van @home/Ziggo spelen dus echt geen router. Die dingen zijn voor 1 pc (of router bedoeld) en hoe je het internet op meerdere pc's krijgt is je eigen probleem. Met ADSL-modems heb je (in veel gevallen) wel gelijk maar ook dat gaat niet altijd op. Een tijd geleden heb ik bij iemand adsl van Alice aangesloten en dat modem was dus ook geen router (de pc die erop aangesloten werd kreeg het externe ip-adres dus dat modem was gewoon als bridge ingesteld).

Maar zoals Xander al zegt, het is waarschijnlijk goedkoper om een simpele router te kopen en een switch erbij te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-10-2008 08:29 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

-ET-

Phone Home

FlipFluitketel schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:28:
[...]

De modems van @home/Ziggo spelen dus echt geen router. Die dingen zijn voor 1 pc (of router bedoeld) en hoe je het internet op meerdere pc's krijgt is je eigen probleem
Dat is niet helemaal waar. Ik ben recentelijk bij iemand geweest om Ziggo aan te sluiten. En die kreeg netjes een 192.168 adres vanuit het Ziggo modem.

Ik moet zeggen dat verbaasde mij wel. Zeker omdat alle oude modem's van Multikabel/Ziggo idd bridges zijn/waren.

• The Dolf
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:28:
[...]

De modems van @home/Ziggo spelen dus echt geen router. Die dingen zijn voor 1 pc (of router bedoeld) en hoe je het internet op meerdere pc's krijgt is je eigen probleem.
Mijn oude motorola modem (@Home) heeft wel degelijk een router functie. Staat standaard uit maar zit er wel degelijk in.

Gezocht!
Router

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
-ET- schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:32:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik ben recentelijk bij iemand geweest om Ziggo aan te sluiten. En die kreeg netjes een 192.168 adres vanuit het Ziggo modem.

Ik moet zeggen dat verbaasde mij wel. Zeker omdat alle oude modem's van Multikabel/Ziggo idd bridges zijn/waren.
Dat doet ie ook als ie geen cable-signaal heeft, dan gaat ie zelf staan dhcp-en.

Anyway: De meeste kabelmodems hebben idd geen ingebouwde router. UPC levert tegenwoordig wel draadloze modems, dus incl router/wifi. (Kutdingen overigens).

• The Dolf
  • Niet online
DJSmiley schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

Dat doet ie ook als ie geen cable-signaal heeft, dan gaat ie zelf staan dhcp-en.

Anyway: De meeste kabelmodems hebben idd geen ingebouwde router. UPC levert tegenwoordig wel draadloze modems, dus incl router/wifi. (Kutdingen overigens).
Dat is juist de routerfuncntie. Mijn surfboard kabelmodem heeft dus ook die functie. Het modem fungeert dan als gateway voor max 32 gebruikers. Meer kan je overigens niet instellen.
Maar geef dan eens voorbeelden van modems zonder routerfunctie (die nu nog worden gebruikt)?

Gezocht!
Router

Pagina: 1