Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Optische media niet herkend in vista

Pagina: 1
Acties:

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
Sinds een tijdje worden mijn optische media niet meer herkend in Vista. Mijn DVD-RW is wel zichtbaar in de verkenner, maar wanneer ik probeer een DVD te benaderen, krijg ik contant de melding dat ik een schijf moet invoeren.

Inmiddels heb ik wat zoekwerk verricht op het internet en één van de aangedragen oplossing was het verwijderen van enkele register-keys (http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/929461). Helaas werkte deze oplossing niet voor mij. Na wat verder te hebben gezocht schijnt het o.a. met Itunes te maken te hebben. Dit de-installeren heeft echter ook niet geholpen. Ik heb inmiddels ook de firmware van mijn drive ge-upgrade, maar ook zonder succes. Ik draai Vista x64 en mijn DVD drive is een "tsst sh-s223f".

Op het moment ben ik behoorlijk radeloos wat mijn volgende stap moet zijn om het probleem op te lossen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de kanalen eens verwijderen in Apparaatbeheer en opnieuw laten herkennen door Windows?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

En anders in de kast de drive(s) loskoppelen van het mobo, je systeem opstarten zonder drives aangekoppeld, afsluiten. Dan drives weer aansluiten en opstarten. Je systeem zal 'nieuwe hardware' herkennen en aktie ondernemen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ligt het niet aan je DVD-brander inderdaad. Probeer ook eens een willekeurige Linux distro waar je mee kan testen.

• tjempjun
Even een update:
Ik heb een oude DVD-RW aangesloten op een IDE poort (mijn huidige DVD-RW zit aangesloten op S-ATA), maar ook dan worden er nogsteeds geen CD's of DVD's gelezen. Ook geprobeerd het apparaat m.b.v. apparaatbeheer te verwijderen, maar ook dat heeft geen effect.

Windows opnieuw installeren lukt ook niet. Als ik de Vista-schijf erin stop en probeer te booten van cd, schakelt hij automatisch over naar booten van de harddisk. Ook dit heb ik geprobeerd met de 2de DVD-RW.

[ Voor 27% gewijzigd door tjempjun op 26-10-2008 19:31 ]

• alex3305
  • Nu online
Heb je ook al een Linux live distro gebruikt?

Wordt daarnaast ook je IDE schijf herkend in de BIOS van je computer?

• tjempjun
Nou de laatste update.

Ik had mijn oude DVD-RW weer in mijn oude PC geplaatst en stopte er de Viste CD in. Er gebeurde niets. Toen een andere CD erin en die werd wel gelezen. Dus mijn nieuwe kast weer open, oude DVD-RW op de IDE aangesloten en PC weer aan. Wat blijkt: de oude drive kan nu weer CDs lezen, maar de vista CD nogsteeds niet. Ben blij dat ik nu in ieder geval weer CDs kan gebruiken om programma's te installeren.

Kan ik nu concluderen dat én mijn vista CD én mijn nieuwe DVD-RW dood zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door tjempjun op 26-10-2008 22:25 ]

• alex3305
  • Nu online
Lees mijn bericht ook eens, want de Vista installatie staat op een DVD. Daarnaast wat wordt er in de BIOS aangegeven?

• tjempjun
alex3305 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:10:
Lees mijn bericht ook eens, want de Vista installatie staat op een DVD. Daarnaast wat wordt er in de BIOS aangegeven?
Sorry was te enthousiast dat ik eindelijk iets aan de praat had gekregen. Een linux distro wordt lastig, want daar heb ik zelf nooit mee gewerkt en heb ook geen idee, bij wie/wat ik dat zou kunnen controleren.

In mijn BIOS staat de nieuwe DVD-RW op IDE 3 master en de oude op IDE 4 master. De nieuwe is aangesloten via S-ATA, maar leest dus helemaal niets. De oude via IDE en kan CDs en DVDs (net ook even geprobeerd) lezen.
Pagina: 1