Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb bij een laptop die ik van de universiteit heb gekocht met een windows 95 licentie waar xp op gedraaid mag worden. Weet de constructie niet precies maar denk iets met studentenversie ofzo.
Updates werken ook prima en genuine check tool geeft ook nooit problemen.

Nu wil ik mijn laptop wegdoen en een pc kopen. Kan ik deze licentie nu op die nieuwe pc gaan gebruiken??
Ik studeer overigens nog steeds aan dezelfde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 23:22

Acheron

updatepack.nl

Van de laptop die je verkoopt moet je de Windows-installatie verwijderen. Die studentenlicentie is alleen van toepassing op jezelf en mag niet eens verkocht worden.
Afhankelijk van je licentie mag je deze wel of niet blijven gebruiken na je studie.

[ Voor 20% gewijzigd door Acheron op 23-10-2008 23:53 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
Acheron schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:52:
Van de laptop die je verkoopt moet je de Windows-installatie verwijderen. Die studentenlicentie is alleen van toepassing op jezelf en mag niet eens verkocht worden.
Afhankelijk van je licentie mag je deze wel of niet blijven gebruiken na je studie.
Die laptop verkoop ik niet, die is aan het einde van zijn leven. Accu stuk, touchpad stuk. bijna 6 jaar oud.
Maar in principe kan ik dus mijn licentie herbruiken, nu nog sowieso omdat ik studeer. Moet dan even uitzoeken of die ook na mijn studie ook nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

oshin schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:49:
Nu wil ik mijn laptop wegdoen en een pc kopen. Kan ik deze licentie nu op die nieuwe pc gaan gebruiken??
Ik studeer overigens nog steeds aan dezelfde instelling.
Voor zover ik weet kan je licentie wel gebruiken op andere laptop of computer. Het mag 3x geactiveerd worden, dan is het bellen naar MS.
Maar wel 1 computer tegelijk, dus oude laptop moet niet meer gebruikt worden.. En Windows 95 licentie is te oud voor XP. Je hebt XP licentie nodig voor nieuwe installatie op andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
Voor zover ik weet kan je licentie wel gebruiken op andere laptop of computer. Het mag 3x geactiveerd worden, dan is het bellen naar MS.
Maar wel 1 computer tegelijk, dus oude laptop moet niet meer gebruikt worden.. En Windows 95 licentie is te oud voor XP. Je hebt XP licentie nodig voor nieuwe installatie op andere pc.
[/quote]

Maar hoe kan ik hem nu nog op mijn laptop gebruiken dan als het te oud is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
oshin schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:23:

Maar hoe kan ik hem nu nog op mijn laptop gebruiken dan als het te oud is??
Waarschijnlijk omdat het een schone (dus geen upgrade) installatie is geweest.
Maar dat zouden ze je bij de helpdesk van je onderwijsinstelling ook wel kunnen vertellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1