Ik was vanmiddag in de MM Eindhoven op zoek naar een goedkoop surround setje. Het belangrijkste daarbij is dat de Airtunes Express erop aangesloten kan worden. Ik vroeg aan een medewerker van de Apple-stand waar ik bij de aanschaf van een surround setje op moest letten. Hij vertelde me echter dat een Airport Express alleen in stereo af kan spelen ofzo? Nadat hij het drie keer aan me had geprobeerd uit te leggen knikte ik maar ja maar eigenlijk snapte ik er niks van (in my defence, de man was nou eenmaal niet erg duidelijk). Ik weet nu alleen nog steeds niet of je fatsoenlijk geluid krijgt uit een surroundsetje met Airport Express. Het hoeft geen dolby te zijn ofzo, maar er moet iig wel lekker geluid uit komen. Kan dit nou wel of niet?
Verwijderd
Zolang je surround setje gewone tulpaansluitingen heeft doet hij het gewoon. Er zal geen 6.1 surround geluid uit komen, maar gewoon stereo (links en rechts). Sommige setjes kunnen dit dan verdelen over meerdere speakertjes maar de vraag is of je dat wilt.
In ieder geval; wees er maar zeker van dat het gewoon werkt.
oke thanx, dan moet het goedkomen, die aansluiting zit op het simpelste sony-setje al dus...subwoofertje maakt hij dan neem ik aan wel gewoon gebruik van toch?Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:36:
Zolang je surround setje gewone tulpaansluitingen heeft doet hij het gewoon. Er zal geen 6.1 surround geluid uit komen, maar gewoon stereo (links en rechts). Sommige setjes kunnen dit dan verdelen over meerdere speakertjes maar de vraag is of je dat wilt.
Met de optische uitgang kan de Express wel degelijk DD en DTS uitsturen hoor:stefan_el schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:53:
Hij vertelde me echter dat een Airport Express alleen in stereo af kan spelen ofzo?
Mini-Jack adaptor enables optical digital audio connection from AirPort Express to AV receiver.
Experience high quality digital audio, including Dolby Digital and DTS surround sound.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Nu ben ik helemaal gerust gesteldOscar the Grouch schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:09:
[...]
Met de optische uitgang kan de Express wel degelijk DD en DTS uitsturen hoor:
[...]
Snap dan alleen niet wat die kerel aan het bazelen was
Vanuit iTunes ? Of kan de nieuwe Express vanuit elke Apple applicatie geluid weergeven ? Zoals VLC ?Oscar the Grouch schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:09:
[...]
Met de optische uitgang kan de Express wel degelijk DD en DTS uitsturen hoor:
[...]
Verwijderd
dat kan met behulp van Airfoil, een 3rd party software. Er zit wel een paar seconden vertraging in het geluid, dus een fijn dvd'tje kijken is er niet bij vrees ik.4POX schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:02:
[...]
Vanuit iTunes ? Of kan de nieuwe Express vanuit elke Apple applicatie geluid weergeven ? Zoals VLC ?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 12:31 ]
Bij Airfoil krijg je een mediaplayer die gebruik maakt van Quicktime waarmee die vertraging gecompenseerd wordt, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:30:
[...]
dat kan met behulp van Airfoil, een 3rd party software. Er zit wel een paar seconden vertraging in het geluid, dus een fijn dvd'tje kijken is er niet bij vrees ik.
Hier stond achterhaalde informatie…
Pagina: 1