Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software voor backup

Pagina: 1
Acties:

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 15:16
Hey allemaal,

Ik heb zonet een externe harde schijf gekocht voor op mn (draadloze) router aan te sluiten via ethernet.
Nu, kent iemand een programma'tje dat ervoor zorgt dat wanneer de computer afgesloten wordt er automatisch gesynchroniseerd wordt (moet dienen voor 6 computers) tussen de bestanden die ik ergens heb geselcteerd (bvb my doc en outlook files) en de externe HD?
Ook zou het leuk zijn moest er een vorm van gebruikerscontrole zijn (ik heb liever niet dat de bestanden van de 6 aparte pc's zomaar te grabbel liggen vanop elke PC in het netwe): iedere gebruiker mag slechts backuppen in zijn mapje, en dat uitlezen

hartelijk bedankt!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
SyncBack!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

gebruik hier zelf second copy voor. wel op 1 pc > 1 backup. weet dus niet of die extra's die je vraagt erin zitten

Verwijderd

1. Afhankelijk zijn van een bestandscontainer die aan een commercieel programma zit vind ik doodeng. Ik bedoel Windows Back-up en andere back-up tools, ik bedoel alle back-up tools eigenlijk.
Zodra het bedrijf failliet gaat en in deze tijd loopt dat storm dan ben jij je data ook kwijt, dus een TAR archief is een open source formaat en kan door vele soorten programma's gelezen worden zoals 7-zip.
2. Gewoon 6 mappen aanmaken op de losse schijf en niet te ingewikkeld doen want als je script crashed kun je voorafaan beginnen. WSH is geen kattepis. en noem elk van deze mapnamen naar de naam van de computer zoals jij ze snel herkent.
3. Kan van iedere computer heel bruut met 7-zip de hele " C:\Users" map in de map plaatsen van de betreffende computer als TAR archief en zet er een wachtwoord op want hier zijn stoute mensen erg happig op. Ga dan naar de 2e,3e en werk het geheel af. In een TAR kun je per bestand herplaatsen (mits niet stripped) en doe dat gewoon elke week. Terwijl 7-zip bezig is doe jij je ding en het is een enkele actie per computer, dus een wachttijd en dat is het wegschrijven van de Usersmap (wel even checken hoe groot ze zijn..). In die map staat echt alles van je tijdelijke internetbestanden tot aan je Google maps cache. Savegames en zeg het maar op.

Houdt het dus een voudig want als het mis gaat ben je mogelijk gefrustreerd en is jou wens het zo snel mogelijk te herstellen, alzo.

Zo doe ik het ook en ik heb 8 jaar in het vak gezeten dus ik hoop dat ik weet waar ik het over heb :)