Verwijderd

Topicstarter
Zo als in de titel staat mijn pc begind steeds vaker en sneller te crashen.

Ongeveer een maand geleden begon mijn pc opeens vast te lopen ik dacht ooh vast niks bijzonders, maar van of toen gebeurde dit veel vaker. Niet een programma liep vast maar heel windows. Er kwam ook regelmatig een hooge piep-toon uit de versterker die op mijn pc is aangesloten als de pc vast liep.

Dit gebeurde raar genoeg meestal s'ochtens en s avonds duidelijk minder. Maar nu is verergerd en loopt de pc tijdens het laden van die bios al vast. |:(

Ik zat eerst te denken aan een virus of zo dus ik heb een scan gedaan met Ad Aware Se wat alleen mogelijk was in veilige modus zonder konstante crashes. Hier mee heb ik uiteindelijk enkele virusen mee verwijderd maar het probleem bleef.

Wat ik nog meer heb geprobeerd: Vandaag alles gedemonteerd en weer gemonteerd, en bios overclock ongedaan gemaakt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? }:O

Specs:

VGA: 8800GTX
CPU: E6600 @3.14ghz
Geheugen: Corsair 2gb XMS2 DDR2
Voeding: Zalman 600watt ZM600-HP
Moederbord: P5N32-E SLI PLUS
HD1: Seagate 7200.10 320GB
HD2 250gb (al aardig oud uit een andere pc)
Geluidskaart: Creative X-fi Extreme Music

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en proberen met een linux distro of je ook vastlopers krijgt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:43

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wordt er niet iets te warm? Het klinkt alsof het een CPU is die te heet wordt, waarna de PC zichzelf afsluit. Als CU warning- en shutdowntemp gelijk zijn verklaart dat misschien die piep.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ook al de koeler er afgehaald om tekijken of hier iets mis was. koelpaste was nog goed en er zat niet te veel stof in.

Die piep komt alleen voor als windows opgestart is(via boxen) ik denk niet dat dit een bedoelde waarschuwing is van de bios.

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:01:
Wordt er niet iets te warm? Het klinkt alsof het een CPU is die te heet wordt, waarna de PC zichzelf afsluit. Als CU warning- en shutdowntemp gelijk zijn verklaart dat misschien die piep.
Pc sluit niet af maar loop helemaal vast. niks gebeurt verder

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
Het is goed mogelijk dat je Bad Sectors hebt op je harde schijf. Dit komt wel vaker voor met oudere schijven. Dit kan je controleren door in "my computer" met de rechtermuis op je harde schijf te klikken en dan op eigenschappen. Ga dan naar de Tab extra (in Vista) en klik op Foutcontrole. Dan beide hokjes aanvinken en dan op starten klikken. Het kan zijn dat je dan opnieuw moet opstarten (afhankelijk of die schijf in gebruik is.) Dit moet je met beide schijven doen. Als dit niet lukt omdat ie steeds weer crashed, moet je de schijven omstebeurt in een andere PC stoppen en dan hetzelfde.

Veel succes

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
jensjens schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:22:
Het is goed mogelijk dat je Bad Sectors hebt op je harde schijf. Dit komt wel vaker voor met oudere schijven. Dit kan je controleren door in "my computer" met de rechtermuis op je harde schijf te klikken en dan op eigenschappen. Ga dan naar de Tab extra (in Vista) en klik op Foutcontrole. Dan beide hokjes aanvinken en dan op starten klikken. Het kan zijn dat je dan opnieuw moet opstarten (afhankelijk of die schijf in gebruik is.) Dit moet je met beide schijven doen. Als dit niet lukt omdat ie steeds weer crashed, moet je de schijven omstebeurt in een andere PC stoppen en dan hetzelfde.

Veel succes
Omdat ik echt niet meer wist wat ik er mee moest doen heb ik vandaag de computer naar een reparatie zaak gebracht. Maar voor dat ik hem had weggebracht kon ik al niet eens in windows komen. En als ik verder dan het bios scherm kon komen kwam ik uit op een scherm dat windows niet geladen kon worden. Wat vervolges ook vast liep...

Ik heb ook al geprobeerd zonder hardeschijven en met het wisselen van ramgeheugen een stabliel systeem zonder vastlopers te krijgen. Maar ik kan nu ook niet in de bios instellingen komen zonder vastlopers. Het probleem ligt neem ik aan dan niet bij de hardeschijf?

Bedankt voor je reactie. :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:03

Zenix

BOE!

Ik denk dat het moederbord de oorzaak is.. Ik heb die ook gehad, en die was niet echt stabiel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

death_strike, ik raad je aan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door te nemen en als je daar vastloopt te posten waar je precies op vastloopt.

Zoals Wiethoofd ook al aanraad, probeer eens een linuxdistro, dan kun je in elk geval achterhalen of het probleem hardwarematig of softwarematig is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken geleden het moederbord opgestuurd naar azerty hardware. En ook heel veel probemen met dit bedrijf gehad om dit moederbord te vervangen/repareren of iets dergelijks. Maar nu hebben ze het probleem/klacht blijkbaar eindelijk begrepen en kan ik een nieuw moederbord uitzoeken _/-\o_ .

Verwijderd

Hoe oud is de voeding? 's Avonds en in de ochtend wordt er minder stroom getrokken door het landelijke stroomnet. Ook is er dus minder ruis te vinden. Je voeding moet dit allemaal corrigeren en recht trekken. Als hij al een beetje zwak is, heeft ie mss last ervan op de piekuren. Kans is dat hij het nu helemaal begeven heeft.

Ik vraag me zelf af of een goedkoop ruisfiltertje (15 euro) niet al kan helpen om de levensduur van je voeding te verlengen. De meeste apparaten geven niet zo veel om 'kwaliteit' stroom want je hoeft bijv alleen koffie te hebben of een electromotor moet gewoon draaien. Maar geloof me je hebt liever een versteker of CD speler, etc met een super strakke en goed uitgemeten voeding. :)

Het kan natuurlijk ook gewoon het moederbord zijn dat defect is. Met 4 componenten en door deze te vervangen had je het zelf geweten.
Pagina: 1