firewall of shaper

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
ik wil kunnen filteren in een netwerk. dus pagina's blokken, poorten dicht houden, msn blokken, etc.
wat zou dan een verstandige keuze zijn?
het zou mooi zijn als er gelijk een dhcp server bij in zit..

Verwijderd

Neem een willekeurige Linux distributie, zet die op de gateway, en je hebt volledige controle.

Pak voor het gemak een van de speciaal voor gateways bedoelde distributies, dat scheelt een hoop gedoe.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30
Met de hierboven gegeven link heb je plenty keuze.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van pfSense

Is gebaseerd op FreeBSD, als je de command line en handmatige configuratie eng vind dan kan de installatie via eenvoudige LiveCD installer en configuratie via keuze menu's en een webinterface.

Aan de andere kant, een huis-tuin-en-keuken routertje van €50,- zal waarschijnlijk ook al aan het overgrote deel van je eisen kunnen voldoen. Anders kun je overwegen om een simpel routertje te kopen (tweedehands of nieuw) waar je OpenWRT installeert.

[ Voor 37% gewijzigd door Kokkers op 23-10-2008 21:54 ]

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
is het niet handiger om via marktplaats iets te zoeken?
een pc opofferen is eigenlijk niet mijn bedoeling.
of het moet een rek-pc zijn (server). maar die heb ik niet

Verwijderd

Dat moet je verder zelf weten. Als jij niet aangeeft waarvoor het ongeveer is (hobbythuisprojectje, kantoornetwerk, campusnetwerk, noem het maar) en wat je budget is, heb je een hoop zelf uit te zoeken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

henkstr schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:36:
ik wil kunnen filteren in een netwerk. dus pagina's blokken, poorten dicht houden, msn blokken, etc.
wat zou dan een verstandige keuze zijn?
het zou mooi zijn als er gelijk een dhcp server bij in zit..
Tja, het zou ook mooi zijn als je zelf eens wat eigen inzet toont. Wat heb je zelf al gezocht/gevonden, en waarom voldoet dat niet.
GoT is dus geen helpdesk waar je even een vraag kan dumpen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.