Ik heb een klasse gemaakt die overerft van DataGridView. Dit om een datagridview te kunnen aanmaken die aangepast is aan mijn noden. Visual Studio maakt dan netjes een componentje aan in de Toolbox zodat ik simpel via drag en drop mijn custom datagridview gewoon op mijn form kan slepen.
Nu loop ik vast op het probleem dat telkens wanneer ik in designview iets wijzig op de form ik dan volgende foutmelding krijg: "Code generation for property...is not marked as serializable" bij het compilen.
Dit probleem kreeg ik wanneer ik een List<DataGridViewRow> property toevoegde aan de klasse. Zit hier nu al een tijdje op te staren maar kan er niks zinnigs van maken.
Volgens google moet het iets te maken hebben met DesignerSerializationVisibility . Maar wat juist is mij een raadsel. Iemand die weet in welke richting ik moet zoeken ?
Ik dacht misschien in mijn klasse de interface IsSerializable te implementeren. Maar hoe doe ik dat als deze klasse al reeds overerft van DataGridView ?
Nu loop ik vast op het probleem dat telkens wanneer ik in designview iets wijzig op de form ik dan volgende foutmelding krijg: "Code generation for property...is not marked as serializable" bij het compilen.
Dit probleem kreeg ik wanneer ik een List<DataGridViewRow> property toevoegde aan de klasse. Zit hier nu al een tijdje op te staren maar kan er niks zinnigs van maken.
Volgens google moet het iets te maken hebben met DesignerSerializationVisibility . Maar wat juist is mij een raadsel. Iemand die weet in welke richting ik moet zoeken ?
Ik dacht misschien in mijn klasse de interface IsSerializable te implementeren. Maar hoe doe ik dat als deze klasse al reeds overerft van DataGridView ?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| class MyDataGridView : DataGridView { private List<DataGridViewRow> m_DataGridRows; public MyDataGridView () : base() { m_DataGridRows = new List<DataGridViewRow>(); } public MyDataGridView (IContainer container) { container.Add(this); m_DataGridRows = new List<DataGridViewRow>(); } //... hoop andere methods public List<DataGridViewRow> M_DataGridRows { get { return m_DataGridRows ; } set { m_DataGridRows = value; } } } |