Soms stottert het beeld, FPS is goed

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://video.google.com/videoplay?docid=-1177478088612908336 zegt eigenlijk alles!

Ik heb in heel veel spellen last van bovenstaand feit! Nu ook weer in FC2.
Goede FPS maar om de zoveel seconde een stotter! zeer irritant!

Ik speel op 1920x1200 waar mogelijk.

Specs:

Vista x64
GA-X48-DQ6
Q9450 @ 3.2ghz
4GB DDR2 GeiL Black dragon
2x een Sapphire Radeon 4870 in CrossfireX
Chieftec 750W CFT-750-14C PSU
2x Samsung Spinpoint F1 HD642JJ in Raid-0

Driver heb ik net opnieuw geinstalleerd.
Mobo drivers geinstalleerd.
CF uit- en aanzetten.
Google (zo kwam ik op het filmpje)

maar nog niks kunnen vinden..

Is dit een bekend probleem?

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer eens (één voor één) wat achtergrond programmaatjes uit te schakelen.
Ik had het zelfde probleem en bij mij was zo'n tooltje wat o.a. je cpu temperatuur in je sys-tray laat zien de boosdoener.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Imperium
  • Niet online
Ik heb echt alles uitstaan wat er maar uit te zetten is. Het is echt heel vreemd..

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
hhmmm....vreemd
Echter ik meen zoiets vreemds te herinneren uit het verleden.
Race Driver 2 had ook dat het spel wel goed speelde, alleen om de ca. 20 seconden bleef het spel enkele seconden hangen. Dit had toen te maken met een usb apparaat wat was aangesloten. Het stuurwiel icm met force feedback helaas.
Ik weet niet exact of het een zelfde oorzaak heeft, maar je zou alle overbodige randapperatuur kunnen afkopplen en het dan nog eens proberen.
Voor race driver was er toen volgens mij een workaroud, door het spel in een hogere prioriteit te starten.
Ik hoop dat het helpt.

• Imperium
  • Niet online
zkiwi schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:09:
hhmmm....vreemd
Echter ik meen zoiets vreemds te herinneren uit het verleden.
Race Driver 2 had ook dat het spel wel goed speelde, alleen om de ca. 20 seconden bleef het spel enkele seconden hangen. Dit had toen te maken met een usb apparaat wat was aangesloten. Het stuurwiel icm met force feedback helaas.
Ik weet niet exact of het een zelfde oorzaak heeft, maar je zou alle overbodige randapperatuur kunnen afkopplen en het dan nog eens proberen.
Voor race driver was er toen volgens mij een workaroud, door het spel in een hogere prioriteit te starten.
Ik hoop dat het helpt.
Daar zat ik ook al aan te denken, maar als ik alles afgekoppeld heb en op prio 1 heb draaien is het hetzelfde, maar vreemd genoeg is het er soms wel en soms niet maar nu is het ineens weg! ik zal het laten weten als ik een patroon vind

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook zo'n soort probleem op dit moment.

Ik heb een:

gigabyte ga-ep45-ds3r
4gb ddr2 1066 (kingston hyperx)
sapphire hd4870
en 2 sata schijven in raid0
dit alles draait onder windows vista ultimate (legaal)

Nou heb ik dus ook dat het beeld stottert. Heb het bijvoorbeeld in 3dmark2006 maar zover ik kon zien niet in 3dmark Vantage. Heb het wel vrij erg in Far Cry 2 maar weer niet zover ik kan zien in World of Warcraft.

Ik heb echt alles nagekeken drivers opnieuw ingestalleerd nagekeken of alles goed geinstalleerd is en ik kan niks vreemds meer vinden maar dit is wel erg irritant. Ik ben in staat om gewoon Raid weg te halen. XP er op want in XP had ik met de videokaart in iedergeval geen 1 probleem tis echt sinds nieuwe pc en eigenlijk sinds vista.

Verwijderd

Over die usb poorten. Er is een stroom management binnen windows voor usb. Dat kan je uitzetten.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Far Cry 2 moet je niet teveel op letten, die doet wel meer vreemd. Ik had het vorige week bij CoD4, voor het eerst. TrackMania en Warsow deden het wel lekker, evenals 3DMark en SuperPi. Ik heb heel het spel gedeïnstalleerd, om alle sporen van mods weg te krijgen (heck, die folder was 12GB), alle achtergrondprogramma's stonden al uit. Niets loste het op.

Systeem gereboot en het was prima, verder het ik ook geen idee wat het was :Y)

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ok Far Cry 2 en vista dat schijnen wel wat problemen op te kunnen leveren. Zodra ik thuis ben zal ik even de hot fix installeren en SP1 staat er dan ook op daar was die mee bezig toen ik naar me werk ging. Maar vind het wel een ontzettend raar. En anders doe ik wel weer system reinstall helemaal schoon gelijk met hotfix en sp1 er over heen

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
Kan ook zijn dat je overclock dit veroorzaakt... ik kreeg warps bij 3.2+ ghz (e6750) in racedriver grid en slowdowns op 3.0-3.2 ghz. Op <2.8 Ghz werkt het perfect.

Bleek aan de OS te liggen want heb een dualboot en op vista was er niks aan de hand. Uiteindelijk het probleem in mijn geval getraceerd naar het nvidia performance component die ruzie had met de bios instellingen.
Op windows xp was het zo dat pifast er langer (!) over deed als ik meer ghz koos... terwijl de pc verder prima in orde leek.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat zou kunnen inderdaad bij hem. Voor mijzelf ik heb geen overclock op dit moment. maar iemand op me werk gaf aan dat hij het ook had met en dat het bij hem aan de onboard geluidskaart lag. Dus ik ga maar even de juiste en nieuwe drivers installeren want ik gebruik gewoon de standaard drivers van Vista. En dan zien we wel weer verder.

• Imperium
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:26:
Kan ook zijn dat je overclock dit veroorzaakt... ik kreeg warps bij 3.2+ ghz (e6750) in racedriver grid en slowdowns op 3.0-3.2 ghz. Op <2.8 Ghz werkt het perfect.

Bleek aan de OS te liggen want heb een dualboot en op vista was er niks aan de hand. Uiteindelijk het probleem in mijn geval getraceerd naar het nvidia performance component die ruzie had met de bios instellingen.
Op windows xp was het zo dat pifast er langer (!) over deed als ik meer ghz koos... terwijl de pc verder prima in orde leek.
Met of zonder overclock maakt verder niet uit.

zal vanavond eens verder kloten, want nu is het probleem verholpen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb je topictitel even een upgrade gegeven, dat random hoefde niet echt in een tag, en zo is 'ie wat duidelijker :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:14:
[...]

Met of zonder overclock maakt verder niet uit.

zal vanavond eens verder kloten, want nu is het probleem verholpen?
Heb je toevallig drivers geupdate? Bijvoorbeeld van je geluidskaart of iets dergelijks. Want die jongen van me werk die omschreef precies het probleem wat wij ondervinden. Het vreemde in mijn geval is dat vantange gewoon goed werkt en geen stotter in voorkomt dus me videokaart is prima in orde. Ik zet als ik straks thuis ben gewoon Audio ff uit in Bios en start het nog keer met de standard overlock van videokaart die ik in XP ook had.

• Imperium
  • Niet online
WeAreLegion schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Heb je toevallig drivers geupdate? Bijvoorbeeld van je geluidskaart of iets dergelijks. Want die jongen van me werk die omschreef precies het probleem wat wij ondervinden. Het vreemde in mijn geval is dat vantange gewoon goed werkt en geen stotter in voorkomt dus me videokaart is prima in orde. Ik zet als ik straks thuis ben gewoon Audio ff uit in Bios en start het nog keer met de standard overlock van videokaart die ik in XP ook had.
Nee niks toen het probleem zich liet zien. Het ligt er ook sterk aan welk spel ik probeer te draaien.

Racedriver Grid bijvoorbeeld totaal geen last

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm dan is het wel erg vreemd inderdaad. Ik heb er inderdaad ook met verschillende spellen last van :) maar ik ga thuis wel weer even aan de slag. Maar als dit zo blijft dan gewoon weer XP er op. Want daar had ik met de videokaart in iedergeval geen problemen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
even dualbootje maken anders? Ik heb zoeits in het verleden gehad met mijn 5900XT (dat cod filmpje) kwam destijds door audigy driver overigens... Alleen OS format hielp. Was echt frusterend in racegames... dan had je ff 2 seconde geen controle meer.

Andere optie: wellicht komt het door de zogenaamde quadcore support??? Misschien wordt er van core geswitched.

[ Voor 97% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2008 15:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmmm.

Ik ben nu thuis SP1 is geinstalleerd heb onboard geluid even uitgezet voor zekerheid en ook me usb externe hdd, maar had het nog steeds in 3d2006 en farcry. Far Cry heeft zoiezo die patch nodig dus daar kijk zo wel even na. Maar viel me op dat als ik bij opties van 3dmark 2006 fps fixed op 60 zet. Dat hij het dan wel doet. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Had dit namelijk bij XP niet.

• WeAreLegion
  • Niet online
lol

jullie raden nooit wat bij mij het probleem veroorzaakte :) het was me chat programam digsby die werkt blijkbaar niet echt fijn met vista. Als ik hem inschakkelt begint ie te happer, zet ik hem uit is het weg en ken ik me gfx kaart op 800mhz core clock zetten met gemak.

Nou dat ik daar na 2 dagen eindelijk achter kom zeg.

[ Voor 75% gewijzigd door WeAreLegion op 24-10-2008 19:47 ]

Pagina: 1