4870 CrossfireX probleem

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 09:16
Ik heb vanmiddag mijn 2e 4870 1Gb binnengekregen, maar heb er wat kleine problemen mee.

Hiervoor draaide ik netjes op 790 / 925 Mhz, alleen nu krijg ik via CCC op de standaard kloks al een "failed".

Mijn setup:
Biostar TP45 (nieuwste bios)
E8400 op 4,3Ghz
2x 2Gb (4Gb) PC8000
1x 150Gb VelociRaptor
2x Sapphire 4870 Crossfire (Nieuwste Catalyst drivers)

De jumpers zijn goedgezet op het moederbord (werkt nog handmatig schakelen tussen 1x16 en 2x8). Ook de extra molex is aangesloten. Vervolgens heb ik nog een extra kabel aan mijn voeding vastgemaakt, zodat beide kaarten op hun eigen "molexkabel" zitten. Ik heb 2x PCI-e 6-pins kabels en 2x een Molex->PCI-e 6-pins verloop. Op beide kaarten zit 1 "native" PCI-e 6x en 1 Molex->PCI-e 6-pins kabels.

De voeding is een Coolermaster M700 (modulair).

Zou mijn voeding onvoldoende zijn? Met een kaart werkte overklokken wel. Met 2 haalt die de standaard kloks niet eens en CCC liep een aantal maal vast. Zo zwaar is mijn setup nu ook weer niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

tip: eerst alle overkloks van je systeem afhalen. Zet alles in de autostand, en bekijk de temperaturen en voltages van je systeem.

ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee over hoe die crossfire precies werkt, maar waarschijnlijk zul je in windows crossfire moeten initialiseren. Dit zal dan wel fout gaan. Dus heb je de nieuwe kaart al eens "alleen" geprobeerd? als die hardwarematig defect is zal je crossfire het natuurlijk ook niet doen.

misschien is het ook mogelijk iets oudere drivers te proberen. De drivers nemen die uitkwamen net nadat de 4870's geïntroduceerd werden.

-_-

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Ik draai twee keer HD4870 op een Asus P5Q Pro (ook P45) met een Q6600 op 3,71GHz en heb meer dan voldoende aan een ToPower 600Watt, ook met twee keer PCI-E en twee keer molex naar PCI-E op aparte strings, op beide kaarten een van elk. Een Coolermaster voeding zal wat kwaliteit betreft niet onderdoen en 700Watt moet meer dan voldoende zijn.

Heb je je drivers eerst verwijderd ? Ik heb eerst de Ati drivers verwijderd, met Drivercleaner Pro de restjes verwijderd, daarna de tweede kaart geplaatst en de nieuwste drivers weer geinstalleerd. Rebooten, CrossfireX inschakelen, desnoods nog een keertje rebooten en het zou moeten werken.
Probeer ook even wat verschillende drivers (8.10, de Far Cry 2 Hotfix, 8.11 Beta). Op mijn vorige P5K (P35) had ik heel veel problemen met de 8.10 WHQL´s. Nu draai ik de Hotfix drivers, doen het perfect.

Edit: hoewel de Topower het goed volhield heb ik toch besloten maar een nieuwe voeding aan te schaffen, mede omdat de kabels veel te dik en stug zijn. Uiteindelijk ook op de Coolermaster M700 uitgekomen. Ik zit nog te twijfelen of ik zo het gereedschapsetje nog tevoorschijn haal of dat ik het morgen ga doen, maar ik zal laten weten wat mijn bevindingen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 24-10-2008 18:31 ]