Mechanische tijdschakelaar gekocht maar hoe werkt 'ie nou...

Pagina: 1
Acties:
  • 25.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb net bij de Blokker een goedkope schakelaar gehaald Het gaat om zoeentje;

Nou zat de schakelaar in een geplastificeerde verpakking; ik dacht dat er wel een handleiding bij zou zitten, maar NEE! :( Er is gewoon geen info, behalve;

Selecttime

Schakelklok
programmateur. Met dagprogramma.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/6000_6999/6200/6200/6204/620495_RB_00_FB.EPS.jpg
:| Hmm, ik heb de schakelaar nodig, want mijn zusjes mogen i.v.m. lawaai niet meer TV kijken na 11 uur s'avonds. :Y)

Ik heb bewust voor een mechanische gekozen, want een digitale schakelaar zuipt stroom; we verbruiken al genoeg stroom thuis dus. :O

Nu zie ik dat de buitenste zwarte "rand" met de nummers (10/24) beweegt op de uren. De binnenste "ring" is statisch; deze kan ik niet bewegen.

Mijn vraag is nu; hoe krijg ik het voor mekaar om de gekoppelde stekker iedere dag, voor altijd tussen 11 uur savonds en 9 uur smorgens kan uitschakelen? :D

Merci allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 23-10-2008 21:15 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 22:16
Die zwarte rand bestaat uit blokjes die je in en uit kunt schuiven, per kwartier, dus aan of uit, op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Deze versie heeft zoals ik het even zie zwarte pinnetjes aan de buitenkant. Deze kan je indrukken of naar buiten trekken.

(Ik weet niet of een mechanische schakelaar nu minder stroom neemt dan een digitale. Volgens mij neemt deze meer stroom omdat hij iets mechanisch aan moet drijven.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

... alsof een mechanische geen stroom vreet... hij moet ook een motortje hebben om de tijd te laten verlopen...

Je zet de pinnetjes naar binnen of naar buiten op de tijden dat hij stroom mag doorlaten/of niet.
Je kunt dat het beste zelf proberen door een lamp in de stekker te stoppen en de tijd versneld te laten verlopen (help hem dus een handje met draaien).

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:17:
Deze versie heeft zoals ik het even zie zwarte pinnetjes aan de buitenkant. Deze kan je indrukken of naar buiten trekken.

(Ik weet niet of een mechanische schakelaar nu minder stroom neemt dan een digitale. Volgens mij neemt deze meer stroom omdat hij iets mechanisch aan moet drijven.)
Aaah bedankt allemaal. :D Iik was allemaal aan het trekken en duwen... Pfff O-) Ja, ik zie het; het gaat biuj mijn versie om de 30 Minuten; precies wat ik wil. Bedankt nogmaals.

Ow ja, voer stroom; Een kookwekker is net zoiets; die heeft geen stroom nodig. :+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Als dit net zo werkt al een kookwekker dan windt je 'm zeker iedere dag op ? :+

www.elecdev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Jan_ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:34:
Als dit net zo werkt al een kookwekker dan windt je 'm zeker iedere dag op ? :+
Haha, hmm, nee ik zat net al een paar keer met mn oren aan de tijdschakelaar; er kwam geen geluid uit. :o Dus kon ik toch beter voor een digitale gaan. :X Even kijken hoeveel stroom hij verspilt..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moest ook 2 tijdschakelaars hebben voor de buitenverlichting,bleek dus dat ik die dingen met dat motortje kon horen ratelen :( (gamma merk)

nu maar 2 digitale versie,geen lawaai...alleen zijn ze niet helemaal 100% zuiver,ze lopen iets achter of voor (ook gamma merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allen, kocht ze omdat in het blad Eigen huis stond dat het zo gemakkelijkw as in te stellen...voel me gelijk niet zo techno meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

...kay, en het kostte je een half jaar om dat te bedenken?

* Sprite_tm schopt de koei terug in de sloot

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.