Speedtouch780 internet + bellen

Pagina: 1
Acties:

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-03 11:36

Dorus12

LG PC18SQ5kW, 80 m³, ClimateC

Topicstarter
Ik heb een probleem met de speedtouch 780.
Alles werkt schijnbaar goed tot dat er gebeld wordt.
Het maakt niet uit of je opgebeld wordt of zelf gaat bellen.
Zodra dat gebeurd valt internet weg.
Als de belverbinding stopt (einde gesprek) komt internet spontaan weer op.
Heb internet+bellen van het Net.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Bel je via VoIP of via een normale lijn?

Symptonen klinken mij als ADSL internet, bellen via analoog, en geen of verkeerd aangesloten splitter.

Je noemt internet+bellen, maar dan had je ook niet kunnen bellen, je internet is immers weggevallen. Dat icm de symptonen die identiek zijn aan de hierboven genoemde situatie doen mij denken dat je gewoon adsl hebt met een analoge lijn

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 23-10-2008 21:30 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat jij beschijft gebeurt als je de splitter niet niet goed hebt geinstalleerd.

http://www.mxstream.nl/su...evragen_splitter.html#103

met name vraag 5!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dorus12

Dorus12

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:26:
Bel je via VoIP of via een normale lijn?

Symptonen klinken mij als ADSL internet, bellen via analoog, en geen of verkeerd aangesloten splitter.

Je noemt internet+bellen, maar dan had je ook niet kunnen bellen, je internet is immers weggevallen. Dat icm de symptonen die identiek zijn aan de hierboven genoemde situatie doen mij denken dat je gewoon adsl hebt met een analoge lijn
Ik bel via VoIP en heb dan ook geen splitter.
Het rare is dus dat ik gewoon kan gamen, internetten totdat de telefoon gaat.
Dan stopt de internet verbinding naar gameconsole en pc.
Na het telefoontje, komt de verbinding weer en kan er pas weer gegamed en geinternet worden. 8)7
Ik weet dat internet nodig is om te kunnen bellen (VoIP) maar stom genoeg kan niet beide tegelijkertijd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens inde log van de modem. of je de verbinding kwijt raakt, of dat je een soort van traffic shaping hebt

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:53

Speedmaster

Make my day...

Dorus12 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:03:
[...]

Ik bel via VoIP en heb dan ook geen splitter.
Het rare is dus dat ik gewoon kan gamen, internetten totdat de telefoon gaat.
Dan stopt de internet verbinding naar gameconsole en pc.
Na het telefoontje, komt de verbinding weer en kan er pas weer gegamed en geinternet worden. 8)7
Ik weet dat internet nodig is om te kunnen bellen (VoIP) maar stom genoeg kan niet beide tegelijkertijd.
Het feit dat je via Voip belt is geen excuus om geen splitter te gebruiken, dus nogmaals de vraag gebruik je een splitter ja of nee.

Indien ja, is deze werkelijk goed aangesloten?
Indien nee, alsnog de binnenkomende lijn vanaf de isra eerst splitten en beide lijnen vervolgend op je modem koppelen.

Je modem kan er namelijk toch van over de z**k gaan ondanks dat je via voip belt.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zelf heb ik IPB (internet+bellen) van Planet (inmiddels volledig KPN). Ik weet niet of er echt veel verschil tussen de mijne, en die van HetNet zit. Maar zelf heb ik wel een splitter aangesloten, en werkt hier alles prima. :)

Dus, mocht je geen splitter gebruiken, probeer er eentje. :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:33:
[...]

Het feit dat je via Voip belt is geen excuus om geen splitter te gebruiken, dus nogmaals de vraag gebruik je een splitter ja of nee.

Indien ja, is deze werkelijk goed aangesloten?
Indien nee, alsnog de binnenkomende lijn vanaf de isra eerst splitten en beide lijnen vervolgend op je modem koppelen.

Je modem kan er namelijk toch van over de z**k gaan ondanks dat je via voip belt.
Als de TS helemaal geen niet-VOIP telefoons gebruikt dan is dit wel degelijk een valide excuus. Het enige wat die splitter doet, is het filteren van een signaal van een actieve telefoon. Je zou zonder splitter alleen problemen ondervinden als er daadwerkelijk gebeld wordt.

Als er niet gebeld wordt doet die splitter niks.

Belt je modem niet misschien uit via de analoge lijn? Dan kan je wel gezeik krijgen als je geen splitter gebruikt. Anders vermoed ik gewoon dat de software van je modem de weg kwijt is (updaten of resetten dus), of dat het modem gewoon defect is. Heb je de normale analoge lijn ook aangesloten op het modem? Wat ook nog mogelijk is is dat het modem teveel bandbreedte reserveert voor je telefoonverbinding. Dat zou op te lossen moeten zijn door het zaakje gewoon te resetten.

Valt je telefoongesprek ook weg als je gaat bellen? Als die up blijft betekend dat dat je ofwel analoog belt ofwel een of ander softwareprobleem met je Speedtouch.. Als je echt over een VoIP verbinding belt dan gaat dat over internet, dan kan het niet zo zijn dat je internetverbinding eruit ligt..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Dorus12

Dorus12

Topicstarter
De aansluiting bij de voordeur zit in de ADSL aansluiting.
De telefoon in de PHONE1 aansluiting.
Ik heb geen splitter.

Ik kan altijd bellen en gebeld worden.
MAAR zodra we een gesprek hebben heb ik GEEN internet meer op de ethernet poorten (xbox en pc) en ook GEEN internet meer via wifi. Zodra de haak erop gaat komt internet verbinding direct weer op gang.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je gebeld wordt gaat dat dan via de KPN verbinding? Heb je nog een normaal bel-abonnement bij KPN?

☻/
/▌
/ \

• Dorus12

Dorus12

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:44:
Als je gebeld wordt gaat dat dan via de KPN verbinding? Heb je nog een normaal bel-abonnement bij KPN?
Nee geen normale KPN verbinding maar VoIP via modem.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat je Voip gebruikt weten we ja, maar als je een abonnement bij KPN hebt en inkomende gesprekken lopen via KPN, dan moet je de splitter aansluiten. Bij lijnhuur voor alleen internet is het volgens mij niet nodig nee.

☻/
/▌
/ \

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Dorus12 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:40:
De aansluiting bij de voordeur zit in de ADSL aansluiting.
De telefoon in de PHONE1 aansluiting.
Ik heb geen splitter.

Ik kan altijd bellen en gebeld worden.
MAAR zodra we een gesprek hebben heb ik GEEN internet meer op de ethernet poorten (xbox en pc) en ook GEEN internet meer via wifi. Zodra de haak erop gaat komt internet verbinding direct weer op gang.
Om uit te sluiten dat het ontbreken van je splitter de oorzaak is, wil ik je toch vragen om met splitter te testen. Dan kunnen we dit als mogelijk probleem uitsluiten.

Daarnaast als je splitter niet de boosdoener is ben ik heel benieuwd naar de wijze waarop nu alles is aangesloten. Kijk eens of je een schema kan maken hoe nu alles is aangesloten.
Dit is echter pas zinvol om naar te kijken als we zeker weten dat de splitter niet de oorzaak is.

Verwijderd

Als hij maar 1 telefoonabonnement had en hij kan gebeld worden zonder splitter dan is hij geporteerd. Splitter is nergens meer voor nodig. Heb je dit probleem altijd gehad?

• Dorus12

Dorus12

Topicstarter
Ik heb de splitter er weer tussen geplaatst maar geen verschil.
Ik heb ook enkel de adsl verbinding en daar heb ik die splitter i.m.o. niet voor nodig.

Het probleem is altijd zo geweest (door ziekte niet eerder naar kunnen kijken).

Ik ben een tijd geleden overgestapt van een normaal kpn bel abonnement naar surfen&bellen van Het Net. Volgens het aansluit schema heb ik geen splitter nodig maar zoals beschreven ook met splitter geen verschil. Het probleem blijft.

Ik weet niet hoe ik een tekening hier kan neerzetten daarom probeer ik het uit te leggen.

Vanuit mijn ISRA punt gaat een platte telefoon kabel naar de adsl aansluiting op de ST780.
De Xbox zit via een ethernet kabel in poort 1 en de vaste PC via een ethernetkabel in poort 2.
Mij laptop gaat via wifi.
De telefoon zit in phone1.

We kunnen gamen en internetten en msn'en en mailen, etc.
Als ik wil bellen of gebeld wordt gaat het goed tot dat de verbinding daar is.
Dan valt er niet meer te internetten, mailen, msn'n, gamen.
Zodra de belverbinding weg is (einde gesprek) dan kunnen we weer.
Bellen wordt hier dus niet gewaardeerd door de familie :)

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Welk abonnement heb je bij Het Net, als het laagste abbonement hebt (1,5 Mb/s - 256 Kb/s) en je modem traint slecht in zou het wel eens kunnen zijn dat je Voip de volle bandbreedte nodig heeft.
Post eens je intrain waardes
Kijk ook eens welke versie van de firmware in je st780 zit.

Wat je aanvullend nog zou kunnen doen is je apparaten allemaal afkoppelen en eens 1 voor 1 aansluiten en testen of het nog wat uitmaakt wat of je aangesloten hebt. Misschien komt hier nog wat uit.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
je moet even bellen met de helpdesk, is een bekend probleem, kan door middel van ticket worden opgelost.
Pagina: 1