Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DHCP range uit Speedtouch 780 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Wegens verhuizing en het tijdelijk gebruiken van het draadloos internet van onze buren heb ik het netwerk-segment van ons netwerk binnenshuis moeten ophogen (192.168.1.x > 192.168.10.x). Ik heb dit ook gedaan in de Speedtouch 780 (Xs4all firmware 6.2.29.2) en dat werkt goed. Alleen kan ik niet de oude DHCP-range verwijderen. Ik heb een nieuwe range aangemaakt in de 10-serie, maar de Speedtouch blijft nog vrolijk IP-adressen in de 192.168.1.x range uitdelen, die daar vervolgens niets mee kunnen omdat de router zelf op 192.168.10.254 zit. Er is geen link of knop om de 1-serie range te verwijderen. Hoe nu?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Speedtouch resetten en herconfigureren met tooltje van www.speedtouch.nl

dan kun je gebruikers-lan opgeven en zowel ip als dhcp ranges naar je eigen range configureren

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Omdat XS4All Only niet in het rijtje met beschikbare vooringestelde netwerken stond heb ik het herconfigureren met de Speedtouch-tool afgebroken. Ik heb het nu opgelost door de settings weg te schrijven, deze te editen (192.168.1.x wijzigen/verwijderen) en weer in de Speedtouch te laden. Dit werkt goed en de 1-range komt er nu niet meer in voor...