Wegens verhuizing en het tijdelijk gebruiken van het draadloos internet van onze buren heb ik het netwerk-segment van ons netwerk binnenshuis moeten ophogen (192.168.1.x > 192.168.10.x). Ik heb dit ook gedaan in de Speedtouch 780 (Xs4all firmware 6.2.29.2) en dat werkt goed. Alleen kan ik niet de oude DHCP-range verwijderen. Ik heb een nieuwe range aangemaakt in de 10-serie, maar de Speedtouch blijft nog vrolijk IP-adressen in de 192.168.1.x range uitdelen, die daar vervolgens niets mee kunnen omdat de router zelf op 192.168.10.254 zit. Er is geen link of knop om de 1-serie range te verwijderen. Hoe nu?
Speedtouch resetten en herconfigureren met tooltje van www.speedtouch.nl
dan kun je gebruikers-lan opgeven en zowel ip als dhcp ranges naar je eigen range configureren
dan kun je gebruikers-lan opgeven en zowel ip als dhcp ranges naar je eigen range configureren
Omdat XS4All Only niet in het rijtje met beschikbare vooringestelde netwerken stond heb ik het herconfigureren met de Speedtouch-tool afgebroken. Ik heb het nu opgelost door de settings weg te schrijven, deze te editen (192.168.1.x wijzigen/verwijderen) en weer in de Speedtouch te laden. Dit werkt goed en de 1-range komt er nu niet meer in voor...