Toon posts:

Twin turbo geinstalleerd op mijn HD4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de twinturbo geinstalleerd en ben toch niet echt tevreden!

Na een rondje 3dmark 2006 zit ik op de volgende temperaturen(clocksnelheden: 826/1100):

62 graden op GPU
en een piek van maar liefst 85 graden op MEM!!!

Op 35% had ik tevens met de stock koeler wel 90 graden op mem soms, maargoed alsnog veel.
heb de alles 2x schoongemaakt, en ook gekeken of alles goed vast zat.

Ik snap er niks van, zijn die AC koelblokjes gewoon niks ?

idle temps zijn 47 graden op GPU, en 65 graden op MEM.

iemand een oplossing voor betere koelblokjes? of evt. een oplossing ?

Moet er wel bij zeggen dat een van de koperen pipes klein beetje tegen het buitenste memblokje aankomt, ik heb vanalles geprobeerd om dat te fixen maar dat wil gewoon absoluut niet anders..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 20:17 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:06
Prima temps, kan die kaart prima hebben.

Je kunt kijken of je mss de schroefjes nog iets strakker aan kan draaien, maar over het algemeen vast = vast.

Verwijderd

Topicstarter
Visgek24 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:29:
Prima temps, kan die kaart prima hebben.

Je kunt kijken of je mss de schroefjes nog iets strakker aan kan draaien, maar over het algemeen vast = vast.
Ik blijf het echt veel vinden!!
Had over het algemeen wat betere temps verwacht op het geheugen, desondanks de overclock.
op 800/1000 zijn de temps niet veel anders maargoed.
Stock clocks word het geheugen 78 graden ongeveer.
en de GPU 55

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 20:56 ]

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Dit zijn echt goede temps. Ik heb zelf een hd4870 en na een potje crysis is men temp met stock cooling : 67core en 75 mem. Dus maak je geen zorgen.

Verwijderd

Haha. Ik denk niet dat jullie het echt snappen.

De HD48xx serie is standaard door ATi uitgerust met lage RPM koelers voor stilte, hierdoor worden ze makkelijk 80 graden. Dit kunnen ze inderdaad hebben, maar als TS hier een kaartje heeft die standaard 90 graden wordt, en na een upgrade naar een Twin Turbo nog steeds 85 graden wordt, dan is er iets mis met de Twin Turbo. Natuurlijk worden deze kaartjes warm, maar zo'n nieuwe koeler moet beter kunnen.

Het enige waar ik aan kan denken, is dat je misschien de memory heatsinks er verkeerd op hebt geplakt?

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:39:

De HD48xx serie is standaard door ATi uitgerust met lage RPM koelers voor stilte, hierdoor worden ze makkelijk 80 graden. Dit kunnen ze inderdaad hebben, maar als TS hier een kaartje heeft die standaard 90 graden wordt, en na een upgrade naar een Twin Turbo nog steeds 85 graden wordt, dan is er iets mis met de Twin Turbo. Natuurlijk worden deze kaartjes warm, maar zo'n nieuwe koeler moet beter kunnen.

Het enige waar ik aan kan denken, is dat je misschien de memory heatsinks er verkeerd op hebt geplakt?
Het gaat hier wel over overclockt temp's . Standaart 90graden op 35% met een overclock van 900->1100 . Is nog niet speciaal warm..... en met de nieuwe cooling erop 85graden lijkt me heel normaal.

Verwijderd

Umm, iedereen heeft door dat het gaat over de temperatuur van het geheugen en niet de core he.

uit de TS:

idle
GPU: 47
Mem: 65

load:
GPU: 62
Mem:82

Volgensmij kan het niet zo veel kwaad, maar de blokjes zijn natuurlijk niet de allerbeste. Je zou een nieuw setje kunnen kopen. Deze bijvoorbeeld. Of het veel gaat schelen? Weet ik niet. Wat ook een mogelijkheid zou zijn is nieuwe thermal tape te kopen of thermal glue. Ik zou zeggen, ga voor de thermal tape.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:39:

Dat snap ik wel, maar heb liever de kaart wat lager qua temperatuur en stilte als bonus.

Trouwens update: Na een paar uurtjes gamen:

word het mem 80-83 graden piek.
GPU blijft netjes onder de 60.
Het is op zich dus niet zo heel slecht indd, ook als klap op de vuurpijl een goede overclock.
Wat ik wel appart vind is dat het geheugen in idle wel ongeveer 65-68 graden is :O
Opzich geen slechte verbetering dus:

825/1050 draai ik momenteel.

Stock koeler 35% (luidruchtig): Idle 57C - ??? MEM / LOAD 80-84C GPU - 90-95C MEM piek
Twin turbo (niet hoorbaar): Idle 45C - 67C MEM / LOAD 58C GPU - 80-83C MEM piek

Dat betekend dus een winst op de GPU van 22C graden, en zon 12-13 graden op het geheugen.
Tevens kan hij nog wel wat hoger geklokt worden waardoor de temperatuur slechts enkel een paar graadjes omhoog zal gaan.

Toch mooi allemaal denk ik zo >:)

Thanks in ieder geval voor alles reacties!

mvg

Verwijderd

Die TT is gemaakt om stil te zijn. Niet perse om koeler te zijn.

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Geen idee of deze suggestie wel of niet voor je van toepassing is maar,
ik heb laatst een reveiw gelezen van de TT.

de conclusie hier was, dat de TT aangesloten moet worden op de voeding om betere koelprestaties te behalen.
bron

\0/

Verwijderd

Topicstarter
Drama schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:22:
Geen idee of deze suggestie wel of niet voor je van toepassing is maar,
ik heb laatst een reveiw gelezen van de TT.

de conclusie hier was, dat de TT aangesloten moet worden op de voeding om betere koelprestaties te behalen.
bron
Ik heb em op een 4 pins molex aangesloten. Dat is toch op de voeding ?
M.b.t de reply van HlpDsk, ik vind het wel erg vreemd dat de GPU wel erg veel omlaag gaat (onder gamen blijft deze rond de 57 GPU i.p.v. 80+ GPU. maar het geheugen wel gewoon 85-87 graden onder gamen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 22:26

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:46:
[...]

Ik heb em op een 4 pins molex aangesloten. Dat is toch op de voeding ?
M.b.t de reply van HlpDsk, ik vind het wel erg vreemd dat de GPU wel erg veel omlaag gaat (onder gamen blijft deze rond de 57 GPU i.p.v. 80+ GPU. maar het geheugen wel gewoon 85-87 graden onder gamen.
zet eens een grote tafelventilator op volle stand voor je pc-kast. Als de temperatuur van je blokjes daalt naar ongeveer 30 graden dan is airflow een probleem. Daalt het naar 50 graden dan kunnen de ramblokjes hun warmte niet kwijt aan de heatsinks.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:51:
[...]

zet eens een grote tafelventilator op volle stand voor je pc-kast. Als de temperatuur van je blokjes daalt naar ongeveer 30 graden dan is airflow een probleem. Daalt het naar 50 graden dan kunnen de ramblokjes hun warmte niet kwijt aan de heatsinks.
Hij daald slechts naar 70 graden.

Verwijderd

De GPU wordt gekoeld door de heatsink en heatpipes. Het geheugen slechts door airflow van de fans. Die fans op de TT draaien niet zo hard.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:29:
[...]

Hij daald slechts naar 70 graden.
wat wil je dan, heel koud is echt niet haalbaar met een stille fan.
pas als je over de 90 graden gaat zou ik me zorgen gaan maken.
Al wil je 't koeler hebben dan moet je voor een andere koeloplossing gaan.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb op enkele plaatsen gelezen dat sommigen van de kleine heatsinkjes in de weg zitten met de heatpipe bij de 4870. Klopt dat?
Pagina: 1