Toon posts:

P 400 op 496 Hoe lang houdt ie het vol..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, temp is max 33 C op p2b-f Is dit veel of weinig(kan ik nog verder) voor een overgeklockte p400? verder zit er een asus tnt 3400 aan die loopt ook boven zijn normale 66 mhz(1* agp), is dit ook schadelijk?
En als laatste--> dit systeem heeft nu zo'n drie uur gewerkt(3dmax etc) zonder kuren. Kan ik nu verwachten dat ie nog jaren meegaat op deze Kloksnelheid(496)...

Verwijderd

over twee jaar istie toch hopeloos verouderd ,en dan koop je gewoon weer een nieuwe pc ....:)

Verwijderd

Topicstarter
dat is zeker... Maar ik heb er alleen maar een extra processor koelertje bijgezet die de processor en de grafische kaart(heeft ook al een eigen koeler) koelt....
Maar ik wil toh voor die komede jaren(2) toh nog wel een stabiel systeempje houden..

Verwijderd

och, mijn antieke p-II350 ging ook 1,5 jaar tot 412 zonder problemen. de goeie ouwe tijd :*

Verwijderd

33 is KOUD

Verwijderd

Topicstarter
en ook als je alleen maar een fannetje bij hebt gezet en niks aan de voltages hebt geprutst? of heb ik gewoon te weinig vertrouwen in mijn systeem...(hij loopt trouwens nog steeds, temp is nu 29,9C)

Verwijderd

die pentium 2's kunnen echt wel wat hebben. Mijn oude bak, p2-333 loopt op 417 met standaard koeler, geen casefans.

Nooit problemen mee gehad, lekker tweaken

Verwijderd

maar de 66fsb proc's gingen verder dan de 100fsb'ers, dus... (procentueel gezien dan)

Verwijderd

Topicstarter
En als(en dat bedoel ik als) ik hem opblaas, hoe zit dat dan met mijn hardeschijven en cd roms, geheugen etc. Kan ik die dan weer gebruiken voor mijn nieuwe PC....?

Verwijderd

opblazen doe je hem niet (tenzij je aan het voltage gaat knutselen) hij stopt dan gewoon

Verwijderd

Idd, je blaast hem niet zomaar op. Als hij het niet meer trekt, kom je gewoon niet meer door de post heen of krijg je andere rare errors. Dan weet je dat je te ver bent gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb 100 Mhz geheugen, gaat dat niet kapot dan....? en mijn agp kaart loopt ook veel hoger dan de voorgeschreven 66 mhz(1*agp), geen probleem?? dus ik kan nog verder omhoog??? wanneer wordt de temp kritiek? of moet je daar proefondervindelijk achter komen...?

Verwijderd

bij de geur van verbrand silicum moet je gaan uitkijken :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Echt fysiek branden gebeurt tenzij je koelfan uitvalt zo goed als nooit.
Waar je veel eerder last van krijgt is dat electronen overhit worden en uit hun eigen banen sprigen en in andere terechtkomen. Dat uit zich in apparatuur dat raar doet. Stel je alles weer normaal in, zal het zich weer gedragen.

Enige echt belangrijke stelregel is om stap voor stap te werken. Niet direct op 133MHz FSB springen (tenzij je geen stappen ertussen hebt), maar beetje bij beetje verhogen.
Je PC-100 ram trekt meestal tot 124MHz, maar verder als je geluk hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
Volgens mij houdt 'ie het lang genoeg vol. Heb zelf heel lang een PII400@533 gehad, die was tóen behoorlijk snel:) (de PII draait nu in een andere bak gewoon z'n rondjes op 400MHz wegens non-oc mobo)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf dezelfde specs (zie sig.) Maar mijne houd het op 496 ook gewoon vol.... die van jou is echt IJSKOUD, mijne is idle 33 en stressed 49..... oftewel: als ie stabiel is kan je hem zelfs nog wel op 533 proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zit het dan met geheugen kan mijn pc100 geheugen wel op 133 MHz Lopen..???oftwel zonder gevaar... en een asus 3400 tnt kan die wel op hogere snelheden(100MHZ).. lopen als 66 MHz (1* agp)???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
Mijn PC100 ram kon destijds wel op 133, maar dat is absoluut niet gegarandeerd; je hebt een grotere kans dat 't niet werkt dan wel. Wat betreft jouw TNT (heb ik ook gehad:) ) gewoon proberen, je maakt 't spul echt niet stuk (ik kan me zo niet meer herinneren of ik de V3400 ook in die 400@533 bak had, ik geloof dat 'ie niet zo blij was met zo'n hoge AGP, maar zeker weten doe ik 't niet meer)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn PII350 loopt zonder extra koeling gewoon op 466 (133MHz FSB).
ik heb gewoon PC100 geheugen.

pc komt trouwes van vobis... via mijn pa zijn werk.. voor helft van de prijs.. doet het nog steeds. :)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 21:34

radial

Watch out

:)

die van mij ook 1,5 jaar op 425 temp constant tussen 33gr (winter) en 39 (zomer)

amdtje 300@373 idem
gaat vanmiddag boven de 400

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Waar ik me zorgen over maak, is de veranderde IDE_timing. Ik heb een P2 350 , en wil graag naar FSB 124. Aangezien een maand geleden mijn HD naar de ..... is gegaan, en ik net een nieuwe Maxtor 30 Gb heb, heb ik niet zoveel zin deze te slopen. Weet iemand welk gevaar deze loopt ? Zit er op sommige Mobos een jumper om de IDE-timing in te stellen?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:53
Weet je zeker dat je wel de processor temp. meet en niet de systeem temp. zoals bij een Abit BH6? Volgens mij kun je met een slot 1 moederbord (P2B-f is toch slot 1?) nl. geen proc. temp. meten.
Pagina: 1