[PHP/IIS] Sessie niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 20:42
Hallo,

Ik ben bezig geweest met het opzetten van een Windows 2003 server waarop alle bestanden worden opgeslagen maar ook waarop de websites gedraaid worden die ik ontwerp. Dus gewoon als test zeg maar.

Ik heb PHP geinstalleerd op de win 2k3 server en heb dit gedaan volgens de tutorial op http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html. Deze heb ik vaker gevolgt en heeft me tot goede resultaten geleid. Maar nu zit ik met het volgende probleem.

Wanneer ik een variable in een sessie opsla is deze weg na een refresh. Dit echter alleen als ik het doe op een PC in het netwerk, niet als ik het doe op me Server zelf want dan onthoud hij deze wel gewoon.

Ik heb een test bestand gemaakt..
PHP: test.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//--> Sessie starten
session_start();

//--> Sessie inhoud weergeven
echo "Sessie onthouden: ".$_SESSION['testVar']."<br>";

//--> Sessie aanmaken
$_SESSION['testVar'] = "Ja";

//--> Sessie inhoud weergeven
echo "Sessie onthouden: ".$_SESSION['testVar']."<br>";

Resultaat Server na Refresh:
Sessie onthouden: Ja

Resultaat PC na Refresh:
Sessie onthouden:

Weet iemand hoe dit kan?

Met vriendelijke groet,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accepteert de browser op de PC wel cookies? Als cookies geblokkeerd worden kan het m.i. wel kloppen dat de sessie niet onthouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Als er een underscore in de naam van de PC voorkomt kan IE daar geen cookie voor opslaan.
http://www.sharepointblog...sing-session-cookies.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:48:
Accepteert de browser op de PC wel cookies? Als cookies geblokkeerd worden kan het m.i. wel kloppen dat de sessie niet onthouden wordt.
Nou ik heb op mijn test en ontwikkel pc zelf wamp staan waar ik het eerst mee deed maar daarbij lukte het perfect en had ik geen enkele probleem. Maar op de windows 2k3 server werken de sessies niet.
Cousin Boneless schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:40:
Als er een underscore in de naam van de PC voorkomt kan IE daar geen cookie voor opslaan.
http://www.sharepointblog...sing-session-cookies.aspx
Ik heb in zowel mijn PC als de SERVER een _ in de naam staan. Ik ga dit er is uithalen en uitproberen. Hartelijk dank alvast.

[Edit: Dit was dus het probleem, klein maar wel effectief, ik heb getest dmv het IP adres als url te gebruiken en dan werkt het. Nogmaals hartelijk bedankt.]

[ Voor 7% gewijzigd door Josvds op 25-10-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Kleine moeite, groot plezier. Dit heeft me in het verleden ook een tijdje van de straat gehouden.