Hallo,
Ik ben bezig geweest met het opzetten van een Windows 2003 server waarop alle bestanden worden opgeslagen maar ook waarop de websites gedraaid worden die ik ontwerp. Dus gewoon als test zeg maar.
Ik heb PHP geinstalleerd op de win 2k3 server en heb dit gedaan volgens de tutorial op http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html. Deze heb ik vaker gevolgt en heeft me tot goede resultaten geleid. Maar nu zit ik met het volgende probleem.
Wanneer ik een variable in een sessie opsla is deze weg na een refresh. Dit echter alleen als ik het doe op een PC in het netwerk, niet als ik het doe op me Server zelf want dan onthoud hij deze wel gewoon.
Ik heb een test bestand gemaakt..
Resultaat Server na Refresh:
Sessie onthouden: Ja
Resultaat PC na Refresh:
Sessie onthouden:
Weet iemand hoe dit kan?
Met vriendelijke groet,
Jos
Ik ben bezig geweest met het opzetten van een Windows 2003 server waarop alle bestanden worden opgeslagen maar ook waarop de websites gedraaid worden die ik ontwerp. Dus gewoon als test zeg maar.
Ik heb PHP geinstalleerd op de win 2k3 server en heb dit gedaan volgens de tutorial op http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html. Deze heb ik vaker gevolgt en heeft me tot goede resultaten geleid. Maar nu zit ik met het volgende probleem.
Wanneer ik een variable in een sessie opsla is deze weg na een refresh. Dit echter alleen als ik het doe op een PC in het netwerk, niet als ik het doe op me Server zelf want dan onthoud hij deze wel gewoon.
Ik heb een test bestand gemaakt..
PHP: test.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| //--> Sessie starten session_start(); //--> Sessie inhoud weergeven echo "Sessie onthouden: ".$_SESSION['testVar']."<br>"; //--> Sessie aanmaken $_SESSION['testVar'] = "Ja"; //--> Sessie inhoud weergeven echo "Sessie onthouden: ".$_SESSION['testVar']."<br>"; |
Resultaat Server na Refresh:
Resultaat PC na Refresh:
Sessie onthouden:
Weet iemand hoe dit kan?
Met vriendelijke groet,
Jos