Toon posts:

Geluid van de tv via de home cinema set, Samsung

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik kan er zelf niet uitkomen. Misschien is er hier iemand die me kan helpen!

Ik heb een Samsung home cinema set (HT-Z210) en daar wil ik de tv op aansluiten (Samsung LCD LE37A552), zodat ik het geluid van de tv door de home cinema set kan horen.
Ze zijn al met een HDMI kabel (voor de dvd's) en een Scart kabel (volgens mij voor het geluid van de tv naar de home cinema set) verbonden.
Om vervolgens bij de instellingen de Receiver op de tv aan te zetten kan ik niet verder. Ik kan die instellingen niet veranderen.

Kan iemand me vertellen hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 21:33
Je zal wat duidelijker moeten zijn. Je zegt bijvoorbeeld dat je de tv op de versterker hebt aangesloten dmv een scartkabel. Staat er bij die ingang op je versterker ook dat dat een ingang is? Het lijkt me namelijk eerder een uitgang. Verder; heeft je tv geen audio-out in de vorm van twee tulppluggen? Als je die op je versterker aansluit (aux, of video, of wat jij wilt), zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gekeken en waar de scart in zit is inderdaad een "component out"
Als ik dus een kabel heb met aan beide kanten tulp-stekkertjes dan zou het moeten kunnen?
Dan moet ik daar maar eens naar op zoek gaan!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 21:33
Component? Zijn het twee tulppluggen die wit en rood zijn? Die kan je met een kabel met aan beide kanten tulpstekkertjes verbinden met je versterker en dan zou het moeten werken.

Je moet dus de audio-out van de TV verbinden met de audio-in van je versterker (en niet andersom!). Als je 'component out' zegt, vrees ik dat je toch op je versterker zit te turen:
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/hComponentVideoJack.jpg

BTW je zou ook eens in de gebruiksaanwijzingen kunnen kijken, want daar staat dit allemaal ook in beschreven en daar issie voor bedoeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Qips op 24-10-2008 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik snap het. Bedankt voor je uitleg.
Ik ben al een tijd bezig geweest met de gebruiksaanwijzing maar daarmee ben ik er dus niet uitgekomen.

Ik ga het hiermee opnieuw proberen!