Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Wiki als DMS/worklow systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om met meerdere mensen (op diverse locaties) samen te werken aan het maken van een magazine, ben ik op zoek naar een geschikt opensource document management systeem / workflowsysteem.
Volgens mij kan een Wiki hiervoor een uitstekende tool zijn.
Welke Wiki kies ik hiervoor?

Features die aanwezig moeten zijn:
- usermanagement (wiki moet niet publiek toegankelijk zijn)
- versiebeheer
- documenten uploaden
- 'boomstructuur' kunnen aanmaken in navigatie/menustructuur
- en eventueel status van een pagina aan kunnen geven: ter beoordeling, in behandeling, akkoord, op slot zetten, etc.

Welke Wiki (bij voorkeur opensource) kun je mij aanraden?
Aangezien ik niet echt technisch onderlegd ben moet het of heel eenvoudig te installeren zijn, en anders kom ik graag in contact met een goede partij die de installatie en configuratie verzorgt.

Wikis die me op het eerste gezicht geschikt lijken zijn: PmWiki, MediaWiki, DocuWiki, TWiki... maar er zijn zoveel dat ik graag suggesties hoor en een advies kan krijgen over de beste wiki in mijn geval...

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een Wiki is geen DMS en geen workflowsysteem. Wil je digitale files bewerken? Bedoel je workflow of alleen een paar statussen? Opensource of gratis?

Je zou naar Alfresco kunnen kijken. Wat dus geen wiki is :+

Welkom trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je.

Het hoeft (om even de omvang aan te geven) geen enterprise DMS te zijn of geavanceerd workflow systeem. Het is bedoeld om een paar mensen te laten samenwerken aan een magazine. Dus per pagina in het magazine (ongeveer 40), komen een aantal artikelen en rubrieken. Per artikel moet er een (word)document geupload en gedownload kunnen worden. Waarbij verschillende mensen de documenten kunnen reviewen/editen. Dus versiebeheer is gewenst. Ook de te gebruiken afbeeldingen in de pagina moeten gepubliceerd kunnen worden.

Het hoeft niet gratis, maar volgens mij zijn er genoeg goede opensource oplossingen, en ik heb hiervoor geen mega-budget.

Ik ga Alfresco eens bestuderen...