Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwart scherm Farcry, softwareprobleem of GPU?

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb zojuist Farcry 2 geinstalleerd op mijn laptop. Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm en er gebeurt verder niks.

Nu zit ik me af te vragen waar dit aan kan liggen ;) In de system specs heb ik het een en ander gelezen, maar kan iemand me wellicht vertellen of het eraan ligt dat ik een Ati X700 Mobile in mijn laptop heb en dat het daarom niet werkt omdat ik een betere moet hebben.

Of kan wellicht iemand me vertellen of er al een Ati Hotfix uit is voor de mobile GPU's? Ik zie alleen de Hotfix voor desktop-videokaarten staan. Bij voorbaat dank voor je antwoord :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Nieuwste drivers geinstalleerd?

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:49

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb percies het zelfde probleem maar ik heb dan een 8800GTX met de nieuwste drivers voor mijn kaart. Direct na het starten een zwart beeld maar hoop wel dat er menu is wat je kan klikken en je hoord geluid als je beweegt met je muis.

Ook werken de benchmarks wel goed.

Werk met Vista 32Bit non SP1

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Angel op 23-10-2008 17:14 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:17
Ik heb hetzelfde probleem, ik ben alleen al zo ver dat ik weet dat DX10 onder vista wél werkt, en DX9 geeft juist zwart beeld.

Ik had de instellingen veranderd naar DX9 omdat het niet helemaal soepel liep, maar helaas zie ik nu niks meer :p
Iemand enig idee hoe je een .xml bestand kunt aanpassen?
Want daar staat volgens mij de render mode in vermeld waarmee FC2 zal draaien.

Vista 32bit SP1
8800 GT 320

Edit:
Oké, hier komt ie:

Documenten\My Games\Far Cry 2\GamerProfile.xml openen in wordpad (rechtermuisknop > openen met)

code:
1
Platform="d3d9"

veranderen in:
code:
1
Platform="d3d10"

Op deze manier krijg ik weer beeld, maar dan zit je wel gebonden aan DirectX 10.

[ Voor 30% gewijzigd door BertusB404 op 23-10-2008 17:26 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Ik krijg nu NET de game binnen (kom net thuis uit mijn werk en hij zat dus in de post) en ik heb hetzelfde probleem. Heb gisteren reeds de speciale Far Cry 2 beta-drivers van Nvidia geinstalleerd dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.

Ik krijg dus slechts een zwart beeld maar hoor wel geluid. Ik heb Vista 64-bit.

Bovenstaande verhelpt het probleem. Wat heeft dat verder voor consequenties als ik onder DX10 i.p.v. DX9 draai. Ik vind het maar raar dat ik nog geen second gespeeld heb... sterker nog ik heb het slechts geinstalleerd... en dan werkt het al niet zonder quick fix. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Barca op 23-10-2008 19:13 ]

• objectief2
Bedankt voor de tip over DX10. Zal het dadelijk even proberen. Ati Mobility driver is 8.9 trouwens, dus daar kan het haast niet aan liggen dacht ik :)

Edit: lees net dat die tip alleen voor Vista geldt. Ik draai XP. Denk haast toch dat het aan mijn X700 Mobile GPU ligt, maar afwachten dan maar...Benchmark doet het wel. Krijg keurig een log, maar heb geen beeld gezien |:(

[ Voor 44% gewijzigd door objectief2 op 23-10-2008 20:11 ]

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

objectief2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:57:
Bedankt voor de tip over DX10. Zal het dadelijk even proberen. Ati Mobility driver is 8.9 trouwens, dus daar kan het haast niet aan liggen dacht ik :)

Edit: lees net dat die tip alleen voor Vista geldt. Ik draai XP. Denk haast toch dat het aan mijn X700 Mobile GPU ligt, maar afwachten dan maar...Benchmark doet het wel. Krijg keurig een log, maar heb geen beeld gezien |:(
Ik had het probleem bij DX9 en DX10 en wat bij mij hielp was full screen overwrite aanzetten in de XML file die staat standaard op 0 ipv 1
Nu start hij gewoon goed op.

• objectief2
Ik weet niet waar die optie bij jou staat maar ik heb niks met full screen overwrite erbij staan helaas. Ik denk wel dat het zoiets kan zijn trouwens, dus dank voor je tip :)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 23-10-2008 23:30 ]

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-11 22:19
Barca schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:09:
Ik krijg nu NET de game binnen (kom net thuis uit mijn werk en hij zat dus in de post) en ik heb hetzelfde probleem. Heb gisteren reeds de speciale Far Cry 2 beta-drivers van Nvidia geinstalleerd dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.

Ik krijg dus slechts een zwart beeld maar hoor wel geluid. Ik heb Vista 64-bit.

Bovenstaande verhelpt het probleem. Wat heeft dat verder voor consequenties als ik onder DX10 i.p.v. DX9 draai. Ik vind het maar raar dat ik nog geen second gespeeld heb... sterker nog ik heb het slechts geinstalleerd... en dan werkt het al niet zonder quick fix. ;)
Bedankt he! had het zelfde als jou. Nu kan ik weer gamen :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

objectief2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:29:
Ik weet niet waar die optie bij jou staat maar ik heb niks met full screen overwrite erbij staan helaas. Ik denk wel dat het zoiets kan zijn trouwens, dus dank voor je tip :)
Oops mijn fout. de instelling in de XML is
Maximized="1"
Staat standaard op 0 en op andere forms hadden mensen er ook last van.
Daar had ik deze tip gelezen en bij mij hielp het.

Verwijderd

Ik heb zojuist de nieuwe nVidia ForceWare drivers geinstalleerd ( 180.42 beta ) en nu krijg ik ook alleen een zwart beeld bij het opstarten van het spel.

Als ik het spel op DirectX 10 zet dan start het spel wel gewoon op.

Ligt waarschijnlijk aan de nieuwe ForceWare drivers, ik ben de drivers nu aan het verwijderen en zet de WHQL drivers er wel weer op want die werkte perfect.

Degene met nVidia kaarten en met hetzelfde probleem, probeer het eens ;)

Edit:

En ja hoor, na het installeren van de laatste WHQL drivers werkt het spel weer gewoon onder DirectX 9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 11:54 ]

• objectief2
Dark Angel schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:44:
[...]

Oops mijn fout. de instelling in de XML is
Maximized="1"
Staat standaard op 0 en op andere forms hadden mensen er ook last van.
Daar had ik deze tip gelezen en bij mij hielp het.
Hartelijk dank, maar helaas werkt het niet bij mij. Afwachten maar :)

Verwijderd

Never mind.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 16:45 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Rechtsklik op FarCry2.exe -> Properties -> Compatibility -> Desktop Composition uitvinken.

Dat heeft bij mij geholpen!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

ikbengoofy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:41:
Bedankt he! had het zelfde als jou. Nu kan ik weer gamen :)
Geen dank hoor, maar... wat ik niet begrijp is dus nu, wat het verschil is. Wat maakt het uit of dat op DX9 of op DX10 staat? Wat is het verschil? Waarom gaat iedereen nu terug naar DX9, DX10 lijkt me mooier/nieuwer !?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met XP prof.
Ik heb alles al geprobeerd, maar niks helpt, ik hoor wel geluid, en als ik over het menuutje heen ga met m''n muis.

maar het blijft een zwart beeld.. wie o wie kan mij helpen?

Bedankt alvast.

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Bij mij was dit de fix voor nVidia kaarten, daarbij is het nmlk een driverprobleem.

1) Installeer 178.24 eerst. (eerst de 180 goed verwijderen)
2) Start Far Cry 2 op en zet de rendermode op DirectX 10.
3) Sluit het spel af.
4) Installeer 180.41 of hoger.

Dan werkt het weer n.b.

Wel een beetje een slordig foutje van nVidia. O-)

Verwijderd

pauldegroot schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:05:
Bij mij was dit de fix voor nVidia kaarten, daarbij is het nmlk een driverprobleem.

1) Installeer 178.24 eerst. (eerst de 180 goed verwijderen)
2) Start Far Cry 2 op en zet de rendermode op DirectX 10.
3) Sluit het spel af.
4) Installeer 180.41 of hoger.

Dan werkt het weer n.b.

Wel een beetje een slordig foutje van nVidia. O-)
Dan werkt het wel inderdaad maar enkel op DirectX 10. Want als je em nu op DirectX 9 zet dan krijg je waarschijnlijk gewoon weer zwart beeld

Verwijderd

Om het even van de Ubisoft FAQ te kopiëren:

Windows Vista has some visual settings that may conflict with the game. To resolve this issue:

Method 1
1. Right-click on the Far Cry 2 shortcut and select Properties.
2. Click on the Compatibility tab and check "Disable visual themes."
3. Click Apply and close.
4. Try running the game again.

Method 2
1. Browse to the Windows Games folder (Start button -> Games).
2. Right-click the Far Cry 2 shortcut and select 'Customize.'
3. Highlight the line 'Play' and click edit.
4. When in properties, click on the Compatibility tab and check "Disable visual themes."
5. Click apply and close.
6. Try running the game again.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
objectief2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:59:
Ik heb zojuist Farcry 2 geinstalleerd op mijn laptop. Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm en er gebeurt verder niks.
Dude, een X700, ondersteunt die het benodigde shader model wel? Mijn X800XL ondersteunde bv Bioshock helemaal niet, kreeg ik ook constant een zwart scherm, terwijl het muziekje wel kwam...

Check dat ff.

• objectief2
PhaeTom schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Dude, een X700, ondersteunt die het benodigde shader model wel? Mijn X800XL ondersteunde bv Bioshock helemaal niet, kreeg ik ook constant een zwart scherm, terwijl het muziekje wel kwam...

Check dat ff.
Bedankt voor je reactie. Kon nergens vinden of Farcry 2 het ondersteunt, maar had zelf ook al een donkerbruin vermoeden van niet. Zal daar maar vanuit gaan dan :)

• Avalaxy
Achter op het doosje staat: Shader Model 3.0 required. En nee, een X700 is zo antiek dat ie dat niet ondersteunt.

• objectief2
Oke, ik heb nog even gezocht en een site gevonden waar je kan checken welke spellen je systeem nog aankan :Y)

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

De pixel en vertexshaders van mijn 'antieke' ;) X700 geven een fail. Ik heb dus idd 2 ipv 3. Hopelijk heeft dit topic toch nog enig nut want er zijn ook oplosbare problemen die een zwart scherm geven. Bedankt in ieder geval voor de extra wijsheid ;)

Verwijderd

hallo mensen ik heb ook het probleem:

zwart beel heb alles al uitgeprobeert wat jullie zijden maar hij doet niks!!!

ik vind dit een leuk spel hebben jullie een oplossing

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:14:
hallo mensen ik heb ook het probleem:

zwart beel heb alles al uitgeprobeert wat jullie zijden maar hij doet niks!!!

ik vind dit een leuk spel hebben jullie een oplossing
Ja ik het de oplossing.

Post hier wat voor hardware je hebt, welke drivers, wát je al geprobeerd hebt, en gebruik de volgende keer leestekens, interpunctie, en let wat op je spelling.
Pagina: 1