Voor een net nieuw gebouwd jongerencentrum waar ik als vrijwilliger werk ben ik een computersysteem aan het plannen. Ik ben zelf van mening dat voor 15 á 20 computers een lokaal netwerk in te richten met accounts op een server (Novell dan wel Windows) een beetje te veel van het goede is. Mijn idee was dus om computers standaard met de juiste software en instellingen uit te rusten, en dan iedere week een schone installatie via ghostcast of iets dergelijks terug te zetten. Dit zorgt ervoor dat alle systemen goed draaien en dezelfde software en instellingen hebben, en dat niemand de boel kan verkloten. Het enigste probleem zou dan zijn dat niemand documenten enz. kan opslaan. Dat wou ik oplossen door toch een 'server' neer te zetten waarop gewoon veel ruimte aanwezig is, en waar de mappen gedeeld worden. Er zal toch intern een gigabit netwerk komen dus de snelheid is dan het probleem niet. Ik loop dan wel tegen de volgende problemen aan waar ik nog een oplossing voor zoek:
-De snelheid en betrouwbaarheid van Windows gedeelde mappen is niet echt goed.
-Op deze manier kun je geen mappen beveiligen met wachtwoorden of accounts.
Is er niet een tussenoplossing tussen volledige met accounts gaan werken, en helemaal niet?
-De snelheid en betrouwbaarheid van Windows gedeelde mappen is niet echt goed.
-Op deze manier kun je geen mappen beveiligen met wachtwoorden of accounts.
Is er niet een tussenoplossing tussen volledige met accounts gaan werken, en helemaal niet?
To rule the entire world your servants should be loyal .