Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Flash animatie] beste codec?

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 15:57
Ik kan in 3DS max kiezen de volgende codecs kiezen voor mijn filmpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/23/1224764104-30.jpg

Het gecomprimeerde filmpje heb ik ingeladen in Flash en ge-exporteerd naar een flash movie, maar op een of andere manier zie ik veel kwaliteitsverlies bij het afspelen van dat flash filmpje.

Daarom ben ik benieuwd met welke codec flash het beste kan omgaan? (dus het minste kwaliteits verlies bij het compilen naar een flash movie)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoewel je begint in 3DsMax, waar ze hier in GFX veel vanaf weten, gaat je eigenlijke vraag over de overbrugging van videoformaat naar Flash. Ik denk dat je daarvoor toch beter bij de buren kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 23-10-2008 16:12 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Djerique
en waar zijn die buren dan? ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De buren zijn Webdesign, Markup & Clientside Scripting, waar je topic inmiddels naar verplaatst is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

gewoon uncompressed laten; als je een jpg plaatje 2x achter elkaar opslaat met bijvoorbeeld 50% compressie houdt je een plaatje over met 25% compressie; zo ook met filmpjes, je wilt zo groot mogelijk een filmpje in flash laden, daar comprimeer je het vervolgens.

Stoer; Marduq

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Of bijvoorbeeld eerst hoge kwaliteit (hoge bitrate en resolutie) tussenstap in DivX en dan recoden naar lagere bitrate en resolutie in Flash.

Toch snap ik je vraag niet helemaal, dus:
  • Is het uit 3DSmax geëxporteerde filmpje wel goed (welke codec, resolutie, bitrate?)
  • Met welke instellingen gebruik je (neem ik aan?) Flash Video Encoder?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Djerique
XangadiX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:29:
gewoon uncompressed laten; als je een jpg plaatje 2x achter elkaar opslaat met bijvoorbeeld 50% compressie houdt je een plaatje over met 25% compressie; zo ook met filmpjes, je wilt zo groot mogelijk een filmpje in flash laden, daar comprimeer je het vervolgens.
dus als ik het goed begrijp moet ik het filmpje niet comprimeren in 3dsmax, maar gewoon als een avi(bijvoorbeeld) laten renderen in max en die uncompressed avi laten comprimeren in flash naar een flashvideo?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Djerique schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:04:
[...]
dus als ik het goed begrijp moet ik het filmpje niet comprimeren in 3dsmax, maar gewoon als een avi(bijvoorbeeld) laten renderen in max en die uncompressed avi laten comprimeren in flash naar een flashvideo?
Een AVI is helaas alleen een "container", dus dan zul je nog een codec moeten kiezen (je dropdown lijstje uit de TS zullen we maar zeggen). De "beste" optie is uncompressed, dat levert ultieme kwaliteit, retesnel en-/decoden tegen de prijs van een gigantische berg ruimte. Andere opties zijn, zoals ik al zei, een tussenformaat kiezen zoals DivX of MJPEG. Compromis tussen kwaliteit (lager dan uncompressed), snelheid van en-/decoden (trager dan uncompressed) en schijfruimte (neemt veeeel minder ruimte in dan uncompressed).

Het geheel hangt dus af van hetgeen je tot je beschikking hebt: schijfruimte, schijfsnelheid, processorkracht, tijd en moeite :)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Djerique
Ik heb hem nu in max umcompressed gelaten en met Adobe Media Encoder omgezet naar een .flv

Het ziet er inderdaad stukken beter uit. :*)
tonyisgaaf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:45:
[...]
De "beste" optie is uncompressed, dat levert ultieme kwaliteit, retesnel en-/decoden tegen de prijs van een gigantische berg ruimte.
Wel moet ik zeggen dat 3Dsmax niet sneller rendert als je het uncompressed rendert. Hij doet er zelfs langer over dan compressed.

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 15:36

M3!

Djerique schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:09:
Ik heb hem nu in max umcompressed gelaten en met Adobe Media Encoder omgezet naar een .flv

Het ziet er inderdaad stukken beter uit. :*)

[...]

Wel moet ik zeggen dat 3Dsmax niet sneller rendert als je het uncompressed rendert. Hij doet er zelfs langer over dan compressed.
Dat is redelijk onzin. De processor is per frame minder tijd kwijt aan het comprimeren van het frame. Wel is het zo dat er meer data op de schijf moet worden weggeschreven, maar dit hoort op geen enkele 3d bak een probleem te zijn.

Bij het encoderen naar flv moet je ook nog even opletten, flv heeft namelijk ook weer 3 codecs in zijn pakket zitten (H.264, VP6, MPEG-4 ASP en Sorenson H.263). H.264 geeft het mooiste resultaat, alleen word dit niet door alle flash installaties ondersteund (Pas vanaf een late 9 versie).
.
Pagina: 1