Cinema Display aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik zit er over te denken een 23" cinema display aan te schaffen. Deze zal zowel aan mijn Macbook als aan mijn Windows pc gebruikt gaan worden, voornamelijk aan de macbook, maar zo nu en dan is het nodig de windows PC te gebruiken en dan is het wel makkelijk als ik daarvoor hetzelfde scherm kan gebruiken (scheelt troep op het bureau enzo).

Alleen kom ik er niet helemaal uit hoe dat in zijn werk gaat, na wat zoeken ben ik deze foto tegen gekomen:
http://upload.wikimedia.o.../b/b1/CinemaDisplay23.jpg
Hieruit maak ik op dat aan de cinema display zowel een DVI, USB en Mini DVI aansluiting zit?
Dus moet hij aan de macbook -> Mini DVI daar in, moet hij aan de windows pc -> DVI in de videokaart?

If so, kun je ze ook beide tegelijk aansluiten en dan via de monitor van input wisselen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Apple.com vertelt je alles wat je wilt weten:
Connectors

Mini DisplayPort
Universal MagSafe
USB 2.0
Dus wat moet je erbij kopen? Dit :)

Verwijderd

Muthas schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:00:

[...]

Jij kijkt naar het verkeerde model..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat zijn de specificaties van de 24" LED Cinema Display, niet van de 23" Cinema Display. Sowieso gaat die adapter de verkeerde kant op (van mini-Displayport naar DVI) terwijl je een DVI-naar-mini-Displayport adapter nodig hebt, welke (nog) niet bestaat.

Desalniettemin is er prima in de specificaties te vinden welke aansluitingen er op zitten, nl. DVI-D, FireWire 400 en USB.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
Muthas schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:00:

[...]

niet heelemaal waar

aangezien dit over een "oud" scherm gaat en hier zit gewoon DVI op.
die andere 2 zijn usb en firewire.
wat je het beste kan doen is zoeken naar een mooie kvm swith.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Oeps :P Maar als ik dan wel bij de goede kijk:
Cable
DVI (Digital Visual Interface)
FireWire 400
USB 2.0
DC power (24 V)
Oftewel, je kan hem gewoon aan je PC hangen, en je hebt een mini-DP naar DVI nodig om hem aan je MacBook te hangen. Geen input-switching, maar kabel-switching :Y)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vreemd, die pagina van Deadalus ben ik niet tegen gekomen :? Nouja, dus de PC kan ie zonder problemen aan, en voor de Macbook heb ik een verloopje nodig, heb alleen een naar VGA liggen hier, maargoed die kosten ook maar 20 euro :)

Het aansluiten is dus geen probleem.

De mogelijkheid om te switchen tussen input bron is er niet? Dus ik zal wel steeds de kebels los moeten maken?

Humankind… be both.

Verwijderd

Je kunt er een switch tussen zetten :)

http://www.kvm-switches-online.com/dvi-kvm-switch.html

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:10:
Vreemd, die pagina van Deadalus ben ik niet tegen gekomen :? Nouja, dus de PC kan ie zonder problemen aan, en voor de Macbook heb ik een verloopje nodig, heb alleen een naar VGA liggen hier, maargoed die kosten ook maar 20 euro :)
Switch-box..

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Misschien ter overvloede, maar je kunt dit scherm dus niet aansturen via VGA. Het is een zuiver digitaal scherm, dat je dus alleen via DVI kunt aansturen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Daedalus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:05:
Dat zijn de specificaties van de 24" LED Cinema Display, niet van de 23" Cinema Display.
Andersom, de nieuwe monitor is 24" en het oude Cinema Display is 23" :>

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

baquelappe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:11:
[...]

Andersom, de nieuwe monitor is 24" en het oude Cinema Display is 23" :>
Dat staat er toch O-)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Bedankt voor de info allemaal :)
Ik heb hem inmiddels voor mijn neus staan _O_

Via DVI idd gemakkelijk aan de PC te hangen, en nu nog met en adapter naar de Macbook.
Binnenkort ook maar eens naar een KVM switch kijken, dan kan ik met een druk op de knop wisselen :)

Nu m'n Spyder even op het scherm los laten :P

:>

Humankind… be both.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind de Apple Cinema Displays het geld wat ze kosten echt niet waard, voor een pak minder heb je een scherm van een ander werk met een gelijkwaardige beeldkwaliteit, veel meer aansluitmogelijkheden en functionaliteit met een iets minder strak uiterlijk.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1