Googlemaps centreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

vraagje: ik ben bezig met een website waarbij 3 googlemaps worden ge-embed, op deze googlemaps plaats ik markers en deze verwijzen dan weer naar iets in de website( campings).

Ik heb de opties om 3 mappen te selecteren (heel europa, noord, zuid) als je op Noord klikt wil ik dat hij de map noord uit mijn maps opent, tot zover gaat het goed. echter wil ik dat deze map alleen het noorden van europa laat zien. Dus de google map uitzoomen tot heel scandinavie zichtbaar is, en deze schaal + plaatbepaling meegeven aaan de map. Zodat de gebruiker na het klikken op noord direct in noord-europa komt en zo een overzichtelijk overzicht heeft.

Wat nu het geval is dat ik ergens vol uitgezoomd midden in bordeaux terecht komt en krijg dit niet veranderd.

weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

groeten,
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:37
map.setCenter(new GLatLng(14.3, 22.8), 1, G_SATELLITE_MAP);

Dit zoomt in op 14.3, 22.8 met zoomniveau 1 als ik mij niet vergis. Is een tijdje geleden dat ik dit in elkaar heb gezet... Zelf even kijken wat het midden+zoom van Scandinavië is en die getallen wijzigen zou genoeg moeten zijn :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik mis een beetje wat je zelf hebt geprobeerd. Simpelweg Googlen naar "google maps faq" levert al meer dan handige tips op ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

http://code.google.com/apis/maps/documentation/

Handige site ;)

En niet vergeten, elke map in zijn eigen variabele doen, dan kan je ze apart aanspreken.

dus

code:
1
2
3
map1 = new GMap
map2 = new GMap
map3 = new GMap

[ Voor 52% gewijzigd door UltimateB op 23-10-2008 16:02 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er bij mij om dat ik een aangemaakte map (my maps bij googlemaps) kan plaatsen bij welke ik de coordinaten doorgeef (hij gaat nu via embed/link uit het googlemaps backoofice systeem).

Zo behoud ik de markeringen + je kan zelf zoomen op het juiste niveau (zoombalk is aaanwezig)

Ik heb het via api gedaan, zo creeer ik een nieuwe map maar ben ik dus de gegevens van de geselecteerde/aangemaakte map kwijt + zoombalk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=ABQIAAAAPTk_SjSWXp41i-6VOwfGqBTFlWqSt2sLKOD6xk80kc_dVvs-qxTUBYlzvgHiy5PnYDFyF_YRtZFyYQ"
      type="text/javascript"></script>
    <script type="text/javascript">
    //<![CDATA[
    function load() {
      if (GBrowserIsCompatible()) {
        var map = new GMap2(document.getElementById("map"));
        map.setCenter(new GLatLng(59.4419, 15.1419),4);
      }
    }
    //]]>
    </script>
  </head>
  <body onload="load()" onunload="GUnload()">
    <div id="map" style="width: 640px; height: 395px"></div>

waar kan ik mijn map selecteren (in de src van het javascriptje denk ik?) en hoe behoud ik de zoomfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan door middel van GMarker naar eigen smaak markers toevoegen. Ik neem aan dat je in een database oid de coordinaten van datgene wat je wilt laten zien hebt?

De zoom functie bij de map aanschakelen doe je met:

map.addControl(new GSmallMapControl());

Voor een (eigen) voorbeeld voorr het plaatsen van dynamische markers, inzoomen dmv scripting en communicatie tussen 'html' en de google map:
http://www.seaderm.nl/locations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bo-oz,

alle markers zijn al aangemaakt via my-maps in mijn google-maps account.
Is het mogelijk om deze map te plaatsen maar wel te centreren op de juiste plek?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee om dus een my-map vanuit je googlemap account goed te schalen en te centreren.

Alle markers zijn aangemaakt in een google-map account (onder my maps) het enige wat nog moet gebeuren is het plaatsden van de map, waarbij google-maaps op het juiste niveau is uitgezoomd en op de juiste plek staat gecentreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat wil je nou precies want ik snap er echt geen hout van :{

- Je kunt markers plaatsen op de kaart
- Je kunt op elk gewenste geolocatie de kaart centreren
- Je kunt de hoogte daarbij aanpassen

Wat wil je nu nog meer doen, graag duidelijk omschrijven. Want wat is "de juiste plek" bijvoorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

MyMaps werken inderdaad anders dan via de api een map maken. Hier weet ik helaas niet al te veel over, je zou eens kunnen vragen in de my maps google group

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1