Toon posts:

Zyxel router 2602 HW tiscali

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zyxel 2602 HW router van tiscali (april 2006 gekregen bij een tiscali abbo)

Deze staat op zolder 2de verdieping, hierop is aangesloten
PC, bedraad aangesloten op 2 m
Macbook, draadloos aangesloten 6 meter, zelfde kamer
PC, draadloos aangesloten, 1ste etage
Vaio Laptop, draadloos aangesloten, 1ste etage

Internetgebruik, alleen de pc is een zware downloader met newsgroups
de rest van de computers alleen wat internet en msn

Mijn probleem is dat ik sinds een maand of 2, slecht internet op mijn bedrade pc heb. Ik heb hem al geformateerd en windows xp opnieuw erop gezet. Ik heb de router al reset met geen resultaat.

Tot slot heb ik de macbook airport uitgezet en met LAN kabel aangesloten op de router ipv de pc. Hier was het internet ook heel sloom

Dus alleen het bedrade gedeelte van mijn router werkt niet goed. Twee maanden geleden kon ik wel gewoon nieuwsgroepen gebruiken op volle snelheid alleen internetverkeer zoals internetexplorer was zeer onstabiel
maar sinds gisteren schommelt grabit van 0.0 kbs naar 400 kbs, normaal haalde ik 800 kbs constant

Mijn vraag is: Kan mijn router aan het overlijden zijn en zal ik een nieuwe moeten aanschaffen zoja, welke zijn goede routers voor thuisgebruik.

En zal die nieuwe router ook in staat zijn wat beter bereik te leveren, om op de begane grond te kunnen internetten (met macbook heb ik 1 tot 2 streepjes beneden en Vaio laptop helemaal geen verbinding)