• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:33
Situatie:
Een netwerk met mailserver in de 192.168.X.X reeks.
VPN voor thuiswerkers wordt opgebouwd in onze firewall en krijgt 10.0.X.X reeks, ook van onze firewall, in deze firewall staat een route naar de core switch die de routeringen verzorgd.
De routeringen en VLAN configuratie worden gedaan door een HP Procurve 2900 welke ook de defauld gateway is van het hele netwerk.

Als ik nu VPN opstart vanaf een willekeurige externe locatie krijg ik netjes een IP van de 10.0.X.X, ik kan via MSTSC de terminal servers overnemen, pingen, Outlook via Exchange, gaat helemaal goed.

Het enige wat niet goed werkt is als je VPN gemaakt heb en via Outlook via pop3 mail binnen wil halen.
Bij accounts staat het op basis van IP, POP3 server is 192.168.X.X, SMTP ook maar k krijg de melding:
Bij taak 192.168.X.X is een fout opgetreden enz...

Als ik bij de eigenschappen van het account kijk en ik klik op Accountinstellingen testen gaat alles goed, ook het verzenden van de email, behalve POP3.

Ik heb op de Exchange de defauld SMTP policy aangepast zodat het 10.0.X.X netwerk ook dit mag benaderen, via POP3 staat alles open dat iedereen erbij mag.

In de firewall heb ik ingesteld dat het 10.0.X.X netwerk alles mag, wat ze ook kunnen, behalve POP3.

Zie ik iets over het hoofd, iemand een idee?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?