Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc loopt vast bij aansluiten usb card reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik te weten willen komen hoe ik onderstaand probleem kan oplossen:

Ik heb onlangs een 'Victory' card reader/usb hub aangeschaft. (35 in 1 kaarlezer ofzo met 3 usb aansluitingen).
Wanneer ik deze card reader aansluit op de pc middels de ubs kabel en ik start de pc op, doet hij niks meer en gaat steeds 3x piepen (heb inmiddels achterhaald dat dit met de first 64kb ram te maken heeft o.i.d. en heb het ramkaartje schoongemaakt etc.). Als ik echter de card reader niet aansluit, start de pc gewoon op zonder problemen. sluit ik de reader weer aan, krijg ik weer dezelfde pieptonen.

Wanneer ik de pc opstart en later, wanneer alles draait, de card reader in de usb poort druk, valt het beeldscherm uit (op zwart) en geeft een piepje (doet hij ook wanneer de pc wordt afgesloten als zijnde het signaal van: geen signaal meer).
Ook doet de pc daarna verder niets meer, ook niet als ik de usb stekker er weer uit haal.

Na nieuw opstarten zonder aangesloten card reader werkt alles normaal.

Heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten?

M.vr.gr.

H. Schilder

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

LordofWhatever

Uuhhh....?

als je een ander apparaat in diezelfde usb poort stopt, werkt het dan wel?
nee: usb poort stuk.
ja: cardreader stuk.

het is duidelijk een hardwarematig probleem, aangezien het gelijk mis gaat als er spanning op komt denk ik dat er ergens een kortsluiting zit.

[ Voor 24% gewijzigd door LordofWhatever op 23-10-2008 14:22 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Wat is het voor USB aansluiting? Direct op het moederbord of via een kabeltje?

Verwijderd

Topicstarter
Lordofwhatever: ander apparaat in dezelfde poort werkt wel. kortsluiting zou inderdaad wel eens kunnen. Maar valt dan meteen de pc uit door kortsluiting op de usb poort?

HWG: het gebeurt bij alle USB aansluitingen die op het moederbord zitten

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

LordofWhatever

Uuhhh....?

bij kortsluiting valt de pc als het goed is meteen uit, anders wordt 'ie gefrituurd.

ik zou die cardreader niet meer gebruiken en terugbrengen naar de winkel, je geld terug vragen en een degelijker ding kopen.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
tja, probeer em eens in een andere pc. Als ie daar ook problemen veroorzaakt weet je genoeg.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:57
Kijk eens na of je card reader wel goed geaard is! Uit ervaring weet ik dat dit soms tot de vreemste foutmeldingen kan leiden!

Dus: is je pc aangesloten op een geaard contact?
Pagina: 1