Vista MCE - alle TV-zenders op ander kanaal zetten

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:00

sus

is druk :+

Topicstarter
Begin november gaat de TV-aanbieder hier de kabel op de schop gooien en krijgen alle TV-zenders een nieuwe plak op de kabel, dus een ander kanaal. Nu zit ik met het volgende:

Gezien de reputatie die de aanbieder hier heeft, verwacht ik niet dat deze aanpassing op tijd bekend is bij microsoft, en dat ik dus van de ene op de andere dag geen juiste TV meer heb, en ik ook de wizzard niet kan gebruiken om de boel opnieuw in te stellen. Dat moet ik dus op een andere manier gaan doen.

Nu ben ik bekend met het handmatig invoeren en verwijderen van kanalen via de MCE-interface, maar ik vraag me af of dit sneller en makkelijker kan, en vooral ook, of ik het van te voren kan inplannen. Ik heb al een nieuwe zenderkaart ontvangen.

Is er een mogelijkheid om met bijvoorbeeld een XML-bestand alles aan te passen? Ik zou dit graag vooraf willen doen zodat ik, op het moment dat de zenders veranderd zijn, ik meteen de nieuwe indeling kan activeren.

2e vraag die ik heb is hoe het gaat als ik nieuwe gidsgegevens ophaal, worden dan de kanalen weer op hun oude plek terug gezet?

Ik kan er weinig over vinden, alleen een tool om digitale kanalen toe te voegen en aan te passen (ik ga hem overigens wel testen).

• sus

sus

Topicstarter
*schop* iemand een idee? Tooltjes die ik tot nu toe vind zijn voor digitale TV

• sus

sus

Topicstarter
Vandaag zijn dus door de kabelaar alle kanalen op een andere frequentie gezet en heb ik alleen nog maar ruis. De boel moet worden aangepast, maar met de wizzard gaat het niet.

Iemand een idee, zodat ik vandaag de boel weer in orde kan maken?

[edit]
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=2619.0;wap2
Deze guide heb ik gevolgd, onder ubuntu de XML-file moeten vervangen omdat dit onder Vista niet kan, terug in windows de scan laten uitvoeren, niets...

[ Voor 31% gewijzigd door sus op 11-11-2008 20:42 ]