Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Test suite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik PC's kan testen op stabiliteit en performance. Het liefst een test die alle aspecten van de computer naloopt en hier een rapport van maakt. Een zoektocht op het internet leverde niet echt iets op maar wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen.. Ik denk dat er hier vast wel iemand is die mij iets aan kan raden, als er uberhaubt al zo'n soort programma bestaat..

In ieder geval heel erg bedankt! _/-\o_

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke zoektermen gebruik je dan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 11:55
misschien kun je ultimate boot cd scripten...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb oa gezocht op "complete pc test" en "PC test suite" maar daar kon ik niks bruikbaars op vinden.. is er wellicht benchmark-achtige software die ik kan gebruiken?

@Jogai
scripten zou leuk zijn maar het enige script wat ik goed ken is Applescript ;(

de meeste mensen die ik help hebben een Mac en die heb ik altijd snel geholpen maar voor pc zou ik graag een windows utility hebben die iig alle hardware checkt, liefst natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk voor de klant..

ik zoek dus iets wat de schijven checkt, geheugen (ik weet dat dat beter is met bv memtest cd maar goed), ethernet en usb/ firewire als dat mogelijk is. eigenlijk gewoon zoveel mogelijk info zodat ik hun probleem sneller kan localiseren. de problemen die ik tegenkom zijn bijna altijd hardware gerelateerd en komen gelukkig niet zo vaak voor maar als het gebeurt los ik het uiteraard het liefst zo snel mogelijk op..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Memtest voor het geheugen, zover ik weet kun je het geheugen niet goed in windows checken, dus die bootcd is het beste, en gemakkelijk.

Hardeschijf kun je met hd tune testen, oppervlakte kontrolle, is visueel en gemakkelijk.

pc check
quicktech
Zelf denk ik dat er geen programma bestaat die alles kan checken.
Zoek eens op "bootable cd" of "bootcd" in google.