Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xbox 360 inbouwen in Thermaltake Mozart TX kast mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• awandele
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik wil graag mijn huidige HTPC en xbox 360 inbouwen in een dual pc kast. Nu heeft momenteel alleen thermaltake dergelijke kast (Mozart TX) naar mijn weten.

Weet iemand of het mogelijk is om in deze kast de xbox 360 in te bouwen op de plek voor het mini ITX moederbord?

Tips / Hints / Links / Guides zijn welkom. Zelf heb ik bijna nooit een schroevendraaier in mijn handen gehad dus elke hulp is meegenomen!

Bedankt,
Rudy

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
awandele schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:53:
Ik wil graag mijn huidige HTPC en xbox 360 inbouwen in een dual pc kast. Nu heeft momenteel alleen thermaltake dergelijke kast (Mozart TX) naar mijn weten.

Weet iemand of het mogelijk is om in deze kast de xbox 360 in te bouwen op de plek voor het mini ITX moederbord?

Tips / Hints / Links / Guides zijn welkom. Zelf heb ik bijna nooit een schroevendraaier in mijn handen gehad dus elke hulp is meegenomen!

Bedankt,
Rudy
dan zou ik er al niet aan beginnen

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-11 09:34
Standaard past een Xbox moederbord niet in een pc kast.
moet je een andere onder plaat voor maken.
Maar sinds je nog nooit een schroevendraaier beet heb gehad lijkt het me niet slim om dit te doen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt rustig aan alles beginnen. Alleen zorg voor goede voorbereiding. Dat is meestal t halve werk. zoek eerst naar de maten van t xbox mobo. Daarna naar de maten van de binnenkant van de kast. Je moet veel verifieren, dus nadat je deze hebt gemeten ook een mailtje naar de fabrikant met de vraag of t zou passen.

Hierna kijk je wat je allemaal moet aanpassen aan de kast om t Xbox mobo passend te krijgen. (Materialen, boren, houdertjes, tijd, maten!!!!. Teken alles uit op papier met de juiste maten (in mm). Kijk ook wat de mogelijkheden zijn betreft kooling. Onderzoek eerst nog hoe de koeling (fans ) van de xbox koelen (de sterkte en richting van de airflow).

Als je dit allemaal op papier hebt, ga je alles aanschaffen. Ik zou in jou geval iemand vragen om erbij te zijn ter controle van jou en dit ook gedurende t hele project ;) ( t zou zonde zijn als je xbox of systeem stuk gaat of jij wat Amperes door je lijf gejaagd krijgt ;) )

Belangrijk is eerst ALLES op papier te hebben.
Plan van Aanpak bestaat uit:
-gegeven (wat heb je al in bezit of weet je al)
maten
componenten
hulp van een kennis/vriend
totale kosten beraming
tijdsduur beraming
koelingsmogelijkheden
ruimte

-gevraagd: Wat wil je precies doen

oplossing: Hoe ga je dit doen.
technische tekening met maten
waar ga je wat boren in welke maat
etc etc.

Nadat je alles op papier hebt moet je voor jezelf kijken of je t kan of niet :)

succes

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Als je een Xbox 360 openmaakt, dan zit het moederbord in een ijzeren omhulsel. De 360 bestaat dus uit een plastic omhulsel en een ijzeren omhulsel. Van dit ijzeren omhulsel zou je de plaat kunnen maken en deze dan bevestigen op de moederbord schroefplekken.

Maar ik stel voor dat je maar eens een beetje rondgooglet naar hoe je een 360 openmaakt en wat er allemaal inzit, zodat je kunt kijken of je dit kunt.

[ Voor 23% gewijzigd door danielkraak op 23-10-2008 16:18 ]

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Met danielkraak eens, neem eerst even een tutorial van het openmaken van een 360 en kijk dan of je het mogelijk schat voor jezelf om dit te doen.

Verder is idd dat metalen omhulsel wel te gebruiken als tray in de thermaltake

• awandele
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-10-2022
Iedereen bedankt voor de reacties.

Uiteraard heb ik al meerdere artikelen gelezen over uit mekaar halen van xbox360 (ivm lian-li kast XB01) en wat filmpjes bekeken. Ook zal ik waarschijnlijk de hulp inroepen van een handige vriend :). Maar ik was inderdaad op zoek naar een handige tip om het moederbord te kunnen plaatsen in het mini ITX deel van de kast. Ik ga zeker kijken naar de mogelijkheid om het omhulsel hiervoor te gebruiken. De overige hardware moet dan wel in de kast kwijt te raken zijn (twijfel nog over de HDD van de xbox360).

Bedankt alvast zover.

Rudy

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 16:20
ik kan je al wel vertellen dat het qua ruimte makkelijk moet kunnen in die kast.
het is echt een beest van een ding. laatst zoo 1 gebouwd met een normaale pc er in wat een heerlijke kast om te bouwen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

de hdd van de xbox is een gewone hdd, die kan je dus in het hdd rekje kwijt ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou die van de 360 niet hoor ;) Dat is een 2,5 inch sata schijfje met speciale connector en behuizing.

Maar met een sata kabel en wat soldeerwerk kom je een heel eind, kun je op xboxscene.com in de forums veel over lezen (incl how-to's)

[ Voor 40% gewijzigd door sebastius op 02-11-2008 11:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Zet de Xbox er gewoon in, en sluit de knopjes aan op die van de PC kast :')
Pagina: 1