Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op een nieuwe systeem (HP d530 fff - met celeron 2,4GHz) heb ik XP kunnen installeren.
Geheugen is in orde, er zijn geen problemen vastgesteld.
Na installatie van XP begin ik zoals gewoonlijk even met hele routine Windows Update totdat alles bijgewerkt is.
In het begin gaat het goed, de updates worden zonder fouten gedownload en alles is goed bijgewerkt.

Maar als het bijna klaar is (met SP3 en IE7 erop) wil het niet meer lukken. De updates worden wel gedownload, maar ze geven allemaal errors aan. Allemaal mislukt.

Gek genoeg is de handmatige installatie buitenom via MS download site wel mogelijk. De updates werken dan zonder foutmeldingen. De computer zelf is nog in orde. Er is nog geen virusscanner op.

Waarom gaat het gauw mis in de laatste updates van XP?
Waarom zijn ze allemaal plotseling mislukt?
Wat zorgt ervoor dat Windows Update meteen laat mislukken in de laatste patches?
De systeem is nog steeds schoon en vers, er zijn bijna geen andere programma's behalve defragger en TC.

Ik vind het wel vervelend dat het op het laatste moment niet meer wil lukken. Het is net alsof alles ineens corrupt is. Wat heb je zelf hierop te vertellen? Het is ook niet leuk voor mensen die weinig ervaring van hebben dus maar alles gewoon zitten met mislukte updates... zo wordt Windows niet veiliger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Wat zegt je "WindowsUpdate.log" ? (deze is te vinden in je Windows folder)

Misschien dat je daar een foutmelding/errorcode uit kunt halen..

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 23-10-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Dat is een issue wat ik ook regelmatig tegenkom bij het updaten van een nieuw geïnstalleerde computer.

Zoek even naar dial a fix, een progje wat alle registerwaarden en dll's terugzet naar zijn begin voor Windows Update.

Dit werkt geheid!

Succes

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Mijn ervaring:

eerst alles updates installeren behalve SP3 (custom updates, dan doorgaan en sp3 overslaan)
Daarna SP3 installeren, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Dus SP3 heeft de zaak flink lastig gemaakt? Het is wel te merken dat Microsoft Update SP3 zo vroeg mogelijk als eerste laat doen, want dan heb je tegelijk ook aantal updates binnen die tussen SP2 en SP3 is uitgekomen.
Dat wordt gezien als een tijdsbesparing.

Niet zo handig als SP3 een knoeiboel van maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 24-10-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Komt wel eens vaker voor.
KoRnboy112 in "[XP] Update mislukt keer op keer" is dan wel handig en schijnt in 99,99% van de gevallen te werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1