Toon posts:

verschillende timings.. geeft dat problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een corsair memory set in mijn computer zitten met de volgende specificaties:

XMS2 6400
1024mb
800mhz
5-5-5-12

nu heb ik een upgrade setje gekocht met de volgende specificaties:

XMS2 6400
1024mb
800mhz
5-5-5-18

nu zie ik dat de timing anders is... kan dat problemen geven of kan ik ze er zo bij steken?

alvast bedankt _/-\o_

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Kan je er zo bijprikken, maar het geheel draait dan op de soepelste timings, dus 5-5-5-18.

[ Voor 8% gewijzigd door alx op 23-10-2008 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dan mooi zo, dan ga ik dat zo gelijk doen... vergeleek ze net even en zag dat, dus d8 gelijk ohwjee verkeerde...

levert het ook geen prestatie verlies op ofzo? kan ze namelijk nog terug sturen?

thnx voor de quick response :*)

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Je kunt natuurlijk ook proberen of je andere setje de betere timings aankan, door ze vast te zetten in je bios. Doe ik zelf ook en werkt prima. :)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 13:42
Ik heb ook een 2e setje gekocht en heb de timings en voltage van het eerste setje aanpast in de bios.
Als ik nu de nieuwe reepjes erbij steek, moet ik dan de timings van het nieuwe geheugen ook aanpassen, of wordt dit automatisch toegepast door de instellingen in de bios?

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:04:
Ik heb ook een 2e setje gekocht en heb de timings en voltage van het eerste setje aanpast in de bios.
Als ik nu de nieuwe reepjes erbij steek, moet ik dan de timings van het nieuwe geheugen ook aanpassen, of wordt dit automatisch toegepast door de instellingen in de bios?
offtopic:
Je zit op iemand anders zijn account. ;)

Verschil in timings is zo klein maakt niet uit welke van de twee je instelt zou alle twee moeten werken.
Preformence verschil is echt heel klein waarschijnlijk niet eens meetbaar. ;)
Pagina: 1