Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, en het is me niet gelukt om het via google te vinden.

Het zit namelijk zo: Ik probeer in Illustrator CS2 een lijn te maken die dunner is dan 1 pt, maar dat lukt niet, terwijl ik wel gewoon waardes van 0.25, 0.5 en 0.75 kan kiezen, maar het programma past ze gewoon niet toe.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:54:
Ik zit met een probleempje, en het is me niet gelukt om het via google te vinden.

Het zit namelijk zo: Ik probeer in Illustrator CS2 een lijn te maken die dunner is dan 1 pt, maar dat lukt niet, terwijl ik wel gewoon waardes van 0.25, 0.5 en 0.75 kan kiezen, maar het programma past ze gewoon niet toe.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?
Waar leid jij uit af dat het programma ze niet toepast? Hoe zie je dat?

Alles kan stuk.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Kwestie van de komma gebruiken ipv de punt.

0,75 en 0,25 enzo

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 12:05

Baf

slopen. alles kapot maken.

Inderdaad, handmatig intypen, met komma. Selectie in het menuutje werkt niet (bug?).

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 22:05
Misschien offtopic: Het gebruik van strokes is niet echt aan te raden, tenzij je erna gelijk paden van maakt. Strokes schalen namelijk niet mee! Dan krijg je bijvoorbeeld een grote poster met een vies randje erom i.p.v. een dikkere lijn.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

-[ NOVA ]- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:24:
Misschien offtopic: Het gebruik van strokes is niet echt aan te raden, tenzij je erna gelijk paden van maakt. Strokes schalen namelijk niet mee! Dan krijg je bijvoorbeeld een grote poster met een vies randje erom i.p.v. een dikkere lijn.
Huh, wat is dat voor bull? Strokes meeschalen in illu is gewoon een optie, en daarnaast maak je je layout toch op het formaat waarop je het uiteindelijk afdrukt?

En ik denk dat het probleem idd is dat je (nederlandse) illu geen decimale punt slikt, je moet een komma gebruiken.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DarkX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:07:
En ik denk dat het probleem idd is dat je (nederlandse) illu geen decimale punt slikt, je moet een komma gebruiken.
Het heeft niets met NL/EN versies van Illustratror te maken; die houdt zich gewoon netjes aan de door jou ingestelde Locale en is dus locale aware. Mijn EN Illustrator wil ook komma's hebben om mijn NL instelling van windows ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DarkX

DarkX

Ik?

RobIII schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

Het heeft niets met NL/EN versies van Illustratror te maken; die houdt zich gewoon netjes aan de door jou ingestelde Locale en is dus locale aware. Mijn EN Illustrator wil ook komma's hebben om mijn NL instelling van windows ;)
toomeetoo toomahtoo... Gooi het Nederlandse niet voor niets tussen haakjes, heb verder niet gekeken waar de instelling in zit ;) Verder niet interessant voor het antwoord dat ie komma's moet gebruiken :P

Verwijderd

Topicstarter
Ah, hartstikke bedankt allemaal! Nu werkt het idd gewoon...

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

DarkX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

Huh, wat is dat voor bull? Strokes meeschalen in illu is gewoon een optie, en daarnaast maak je je layout toch op het formaat waarop je het uiteindelijk afdrukt?

En sowieso; zodra je je bestand exporteert naar bijvoorbeeld een pdf schaalt alles keurig netjes mee.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Hangt er vanaf wat je hebt ingesteld bij je preferences (General > Scale strokes & effects). :)
Voor logo's en dergelijke maak ik er altijd voor de zekerheid maar een outline van.

• DarkX

DarkX

Ik?

willem169 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:07:
Hangt er vanaf wat je hebt ingesteld bij je preferences (General > Scale strokes & effects). :)
Voor logo's en dergelijke maak ik er altijd voor de zekerheid maar een outline van.
Dat klopt, is ook belangrijk voor als je bijv. gaat beletteren. Maar als je een illustratie met strokes plaatst in je indesign bestand ofzo dat werkt allemaal gewoon netjes hoor. Zo slecht is de ondersteuning voor lijnen echt niet imo.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Voor de mensen die problemen hebben met het schalen van strokes, een belangrijke optie die vaak uit gevinkt staat in je document instellingen. Daar staat een optie dat je lijnen mee schalen als het document veranderd. Die moet je even aanvinken en heb je geen problemen meer.

Soms wil een lijn niet kleiner gaan dan 1pt inderdaad als je dit met de muis aan klikt. Handmatig is het meestal geen probleem. Vermoedelijk een klein bugje.

Mijn portfolio op Instagram

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RoyK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:21:
Voor de mensen die problemen hebben met het schalen van strokes, een belangrijke optie die vaak uit gevinkt staat in je document instellingen. Daar staat een optie dat je lijnen mee schalen als het document veranderd. Die moet je even aanvinken en heb je geen problemen meer.

Soms wil een lijn niet kleiner gaan dan 1pt inderdaad als je dit met de muis aan klikt. Handmatig is het meestal geen probleem. Vermoedelijk een klein bugje.
Heb je het topic überhaupt gelezen :?
Die stroke instellingen zijn al 12 keer aangekaart hier en dat "vermoedelijk kleine bugje" is ook al aangegeven: komma's gebruiken i.p.v. punten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
DarkX:
Dat klopt, is ook belangrijk voor als je bijv. gaat beletteren. Maar als je een illustratie met strokes plaatst in je indesign bestand ofzo dat werkt allemaal gewoon netjes hoor. Zo slecht is de ondersteuning voor lijnen echt niet imo.
Dat heb ik ook niet gezegd ;)

• DarkX

DarkX

Ik?

willem169 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:09:
[...]

Dat heb ik ook niet gezegd ;)
Neuh, jij idd niet. Maar dat wil niet zeggen dat dat in dit topic niet gezegd is :P

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

RobIII schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Heb je het topic überhaupt gelezen :?
Die stroke instellingen zijn al 12 keer aangekaart hier en dat "vermoedelijk kleine bugje" is ook al aangegeven: komma's gebruiken i.p.v. punten.
In dit geval nee, niet echt nee. Ik zag de vraag maar er kwam hier plots ineens wat drukte voorbij op de zaak en dacht ik antwoord even vlug. Wie weet heeft hij er wat aan. 1 miljoen maal excuus en ik zal ervoor zorgen dat een deze fout niet meer gemaakt zal worden!

[edit] sorry voor de sarcasme, ben een beetje geprikkeld (kut ochtend op mn werk)

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 24-10-2008 11:51 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03
Een handige manier om nog sneller bij die optie te komen is om te dubbel klikken op je scale icon. Daar kan je dan scale stroke/patterns aan en uit vinken.
Pagina: 1