Toon posts:

Wel verkeer, geen snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: internet (Tele2) is tergend traag op alle computers in huis. Gister maar eens met de helpdesk gebeld en tot de conclusie gekomen dat er heel veel 'verkeer' naar mijn PC gaat. Als die uitgezet wordt is het opgelost (dataverkeer verdwijnt, op alle anders PCs gaat het weer snel).

Nu dus op mijn PC dit probleem verhelpen, heb het volgende al gedaan:
- pingen naar wireless modem: 2ms
- volledige virus/spyware scan met F-Secure: niets
- windows system restore tot 2 weken terug

Laptop is pas 3 weken oud en heb nog geen tijd gehad om de standaard configuratie: F-Secure icm Windows Firewall aan te passen.

Iig alvast het volgende overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/6643/procesgi2.jpg

Wat is een logische volgende stap?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe is je netwerk opstelling ?
Heb je al free online scanners getest?
Heb je het al met een linux live cd getest?

Tevens mis ik:
- OS
- Type bekabeling
-modem+router

[ Voor 20% gewijzigd door LuckY op 23-10-2008 13:57 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Draai eens "netstat -an" op je pc. Dit geeft een overzicht van alle openstaande verbindingen. Als hier wat raars in staat kun je met "netstat -o" zien welk process-id deze verbindingen opzet.

Stel vervolgens via de "view-optie" in je taskmanager bij de procesweergave even in om ook process-id zichtbaar te krijgen. Je weet dan in elk geval welk proces de verbindingen veroorzaakt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Voer eens netstat uit inderdaad. Of TCPView van sysinternals. Je kan dan heel goed zien welke verbindingen er openstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thnx voor de reacties tot nu toe.

Systeem: Windows XP Pro
Opstelling: DV201 AMR - twee PC's vast, 1 laptop wireless (de probleem laptop)
Modem reset (sterk 10 min eruit) is al geprobeerd.

Heb netstat gedaan, zie hieronder, bij netstat -a is 3548 firefox. Verder herken ik niets, maar heb er geen verstand van.
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/4647/netstatgj2.jpg

Verwijderd

Gebruik je wel eens P2P programma's?

Inkomende pakketjes kunnen nog uren later komen ook al is het P2P programma gesloten. Anderen hebben dan jouw IP nog in hun cue staan. Dit kan soms ook nog enige tijd later modems en routers 'vast laten lopen'.

Netwerkdrivers al eens geupdate? Misschien dat er iets is met de netwerkadapter wat niet helemaal lekker samengaat met jouw router. (Bv 100mbit full duplex wat op de een of andere manier een conflict maakt met jouw router. Wisselen van mode of updaten van driver zou eventueel het probleem kunnen oplossen. Komt niet zo vaak voor maar is het proberen waard)

• mr.bamie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08-2009
Ik heb hetzelfde probpleem met tele2 ADSL in ons huis.

we hebben tele2 modem,met wireless.
na deze tele2 modem zit een switch (sitecom) port-switch.
vanuit de port-switch gaan kabels naar 6 computers en/of laptops (studentenhuis).
We kunnen elkaar allemaal zien in het netwerk. we kunnen samen games spelen en files sharen.
operating systems zijn windows vista en xp.

directe verbinding met de tele2 modem geeft ook geen snel internet.
inloggen op tele2 modem gaat ook langzaam.
Het is wel een paar weken snel geweest, maar downloaden gaat nu zo'n 20kb/sec.
ping is 500+.

ik kom er ook niet uit.
tele2 modem biedt geen mogelijkheid tot updates van het firmware.

groet,

frank

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week al mijn drivers geupdate, hielp helaas niet. Het heeft van de week weer een tijdje prima gewerkt, maar toen er zojuist een tweede PC in huis werd aangezet was het meteen weer langzaam.

Ik gebruik nooit P2P programma's. Iemand nog andere suggesties?
Pagina: 1