Mijn Medion MD6200 laptop heeft voedingsproblemen maar ik weet niet of het aan de batterij of de voedingsadapter ligt. Eerst heb ik geconstateerd dat de ventilator in mijn voeding niet werkte. Na de stof eruit te zuigen werkte deze opeens wel weer. Daarna bleek mijn batterij half leeg te zijn elke keer dat ik hem opstarte. Soms moest ik em een dag aan de adapter hangen om hem op te laden. Nu draaid de ventilator van mijn adapter ook niet meer. Ik meet wel de 19V op de pinnen van de adapter.
Mijn laptop start nu nog wel op maar na ongeveer 2 minuten gaan de ventilatoren van de processor uit en gaat het beeld stilstaan en trillen (grafische kaart te weinig stroom?). Het ligt niet aan XP want ong 2 minuten in het biosmenu en hetzelfde gebeurd. Ook al een paar keer is de laptop vanzelf uitgegaan (als het staat te trillen nog eventjes wachten en het gaat ook uit).
Mijn vragen:
Mijn laptop start nu nog wel op maar na ongeveer 2 minuten gaan de ventilatoren van de processor uit en gaat het beeld stilstaan en trillen (grafische kaart te weinig stroom?). Het ligt niet aan XP want ong 2 minuten in het biosmenu en hetzelfde gebeurd. Ook al een paar keer is de laptop vanzelf uitgegaan (als het staat te trillen nog eventjes wachten en het gaat ook uit).
Mijn vragen:
- Wat verwachten jullie dat er stuk is: adapter, batterij, beide
(eerst batt. stuk als gevolg daarvan later de adapter?) of DC/DC kaart in de laptop?
- Wie heeft ook dezelfde adapter als ik en kan zien of de ventilator altijd draaid als de stekker van de adapter in het stopcontact gaat? Ik weer dus niet of deze ventilator altijd draaid of alleen onder hoge belasting. En mogelijk dat ik dan de adapter kan uitsluiten. Typenr: FSP150-1ADE11 van FSP GROUP INC, Output: 19.0V DC en 7.9A max.
- Weet iemand of deze voeding ook open te maken is? Mogelijk dat het plastic gelast is maar dat weet ik niet zeker. En ja ik weet dat het een geschakelde voeding is met veel hoogspanning. Op mijn werk repareer ik zelfs aan 700V voedingen, dus de ervaring is er wel.