Toon posts:

[HD 4850] Crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel zegt heb ik last van een crashende HD4850. Heb al heel veel erop gegoogled maar nog steeds niet de oplossing voor mij gevonden.

Het probleem:

Videokaart crashed op een willekeurig moment als ik een game speel (met name games die van openGL gebruik maken).

Wat heb ik er al aan gedaan?
Heb er al van alles aan proberen te doen maar het blijft maar terugkomen: nieuwste drivers, wat oudere drivers, windows reinstall, game reinstall.
Overigens ligt het niet aan de temperatuur van de kaart want die is onder full load slechts max 53 graden.

Wat ik zelf al had gevonden:

Dit kwam ik tegen op het OCZ forum:
EDIT: The 500W StealthXstream PSU, only has 1 4 pin connector not 2. If your motherboard has 8 pins for CPU power, you should use the 600W unit.
Mijn moederboard heeft dus een 8 pins connecter daar zitten zoals je hier kunt zien: klik
(De witte connecter daar rechtsbovenin) En ik heb daar dus nu slechts 1 connecter in zitten.

1.Zou het kunnen zijn dat dit het probleem is?

Ook kwam ik dit plaatje tegen: klik.
Je ziet hier dat de PCI-E lijn 12V4 en dus 18Ampere geeft. (Ja dit is 'n foto van een 600 Watt maar voor 500 Watt geeft die lijn ook 18 Ampere door)
En het schijnt dat de HD4850 dus 30A nodig e heeft.

2.Dus ligt het probleem misschien toch hier?

systeem:
Intel Duo Core E8400
Gigabyte GA-EP45-DS3
Sapphire Radeon HD 4850
OCZ StealthXstreem 500 Watt
Corsair PC6400 2048 MB

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Als de videokaart 'crashed', wat gebeurt er precies? Een BSOD, driver failure, vastgelopen PC die nergens op reageerd enz.?
• Ik meen gehoord te hebben dat een aantal HD kaarten een BIOS updat van het moederbord vereisen (moet je even op googlen). Wellicht is dat ook mogelijk voor je mobo?
• Videokaart in een andere PC geprobeerd?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld Freezed als het ware. Dit gaat samen met een heel hard piepend geluid door m'n boxen.
Maar heel af en toe gaat ie ook spontaan rebooten (komt niet door temps)

Over BIOS update ben ik nog niets tegengekomen eerlijk gezegd.

En nee heb m'n videokaart niet in een andere pc kunnen testen.

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik ben het zelfde probleem tegen gekomen, na bios update van moederbord waren alle problemen verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een link naar de BIOS versies, heb dan de F9 nodig?
http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2843

Als dit het is vind ik het wel vreemd aangezien deze update al 22 september is uitgebracht en ik pas 2 weken mijn pc heb.. Daarom lijkt het me nogal sterk dat dit nodig is... (Plus het feit dat het nogal risky is om je BIOS te flashen)

Ik denk nog steeds dat het probleem of bij mn videokaart zit of bij m'n voeding.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 12:28 ]

Verwijderd

Ik heb er ook last van met een Club3d 4850 (vrijwel direct na de release aangeschaft, standaard cooler dus) . Tot nu toe met Crysis en Far Cry 2. Het beeld freezed gewoon, maar bij mij loopt het geluid wel door. Reboot heb ik ook wel eens gehad, en een keer crash naar desktop met VPU-recover melding. Overigens piept de videokaart zo nu en dan ook. Het vreemde is, als ik zonder AA speel gebeurt er niks en kan ik verder goed gamen. Driver versie maakt ook niks uit. Het lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat het aan het moederbord ligt, maar ik zal ook eens een bios update proberen. Andere games CoD4, Bia:HH, Grid en UT3 nog niets gemerkt. Misschien ligt het aan de voeding. Zit hier met een Huntkey 450 Watt, het kan zijn dat ie net niet genoeg power levert.

• Notna
  • Laatst online: 16:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:02:
Hier is een link naar de BIOS versies, heb dan de F9 nodig?
http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2843

Als dit het is vind ik het wel vreemd aangezien deze update al 22 september is uitgebracht en ik pas 2 weken mijn pc heb.. Daarom lijkt het me nogal sterk dat dit nodig is... (Plus het feit dat het nogal risky is om je BIOS te flashen)

Ik denk nog steeds dat het probleem of bij mn videokaart zit of bij m'n voeding.
BIOS updaten is tegenwoordig echt niet meer risky. Je kan je BIOS al flashen via Windows, dus dat is een achterhaald idee ;)

Verder @ Hierboven: Het kán aan je moederbord liggen. Dat het alleen bij bepaalde spellen voorkomt doet mij dan ook anders denken, maar dat is niet het geval bij de TS (AFAIK)

Overigens ookal hier naar gekeken:

meuk: ATI Catalyst Far Cry 2 hotfix

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik heb gelezen bij andere mensen komt dit probleem vooral voor bij games die van openGL gebruik maken.
Ik crash tijdens: cod4 + BiA:hh

Ik crash niet tijdens: fifa 09

om maar de games te noemen die ik momenteel op mn pc heb.

ps. even voor de duidelijkheid: ik crash ENKEL tijdens het gamen

Verwijderd

Maakt het bij jou ook uit als je AA uitzet? Verder alles op max natuurlijk.

Zojuist een Bios update gedaan, zal later wel even melden of het hout heeft gesneden.

@Notna: Ja die Fix heb ik geïnstalleerd, heeft niet geholpen helaas.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net m'n bios geupdate van f5 naar f9, en het lijkt er heel erg op dat het gaat werken.. zit namelijk al bijna een uur in BiA:hh en normaal gesproken crashte 'ie binnen 10 min wel...

Ill keep you posted

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:42:
Je ziet hier dat de PCI-E lijn 12V4 en dus 18Ampere geeft. (Ja dit is 'n foto van een 600 Watt maar voor 500 Watt geeft die lijn ook 18 Ampere door)
En het schijnt dat de HD4850 dus 30A nodig e heeft.
Grote onzin. 30A @ 12V is 360W. Uit reviews blijkt dat de HD4850 ongeveer 130W verstookt @ full load. 18A is dus ruimschoots voldoende. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 23-10-2008 15:52 ]

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met m'n club3d 4850. Heb hem nu al omgeruild voor een nieuwe, maar helpt niet echt.
Alle type drivers al geinstalleerd.
Het enige dat ik heb is dat de computer gewoon spontaan herstart. zonder enige melding.

Nu met de nieuwe kaart is het iets beter, maar probleem ontstond het meest tijdens het afspelen van FullHD films in mediaplayer. Als ik dan een tijdje kijk, en dan bijv mediaplayer sluit of het beeld verklein dan rebootte het systeem. dat deel lijkt nu een beetje over te zijn, omdat dat nu niet meer gebeurd.
Ik dacht dus ook dat het nu over was. maar toch niet helemaal.
Als ik nu farcry2 start dan valt hij uit als het level wilt starten. ook valt hij uit als ik de beeld instellingen veranderd heb. (van very high naar high). (hotfix maakt nix uit)
Grid start en loopt volgens mij wel gewoon.
Heb de kaart ook al in een andere comp geprobeerd. zelfde probleem.
via de onboard HD3200 heb ik geen problemen.
Ik weet het ff niet meer :)

heb een antec 500W voeding.
amd 5000+
gygabyte GA-MA78G-Ds3H - Laatste bios update versie4
1x 1T spinpoint
2x2GB geil ddr2
3 fans
dvdbrander.

Canon Digital Ixus V2

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
_MB_ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:19:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met m'n club3d 4850. Heb hem nu al omgeruild voor een nieuwe, maar helpt niet echt.
Alle type drivers al geinstalleerd.
Het enige dat ik heb is dat de computer gewoon spontaan herstart. zonder enige melding.
controleer of de voedingskabel naar je moederbord niet iets te los zit.

Verwijderd

Bios update heeft bij mij in ieder geval niet geholpen. Zou het veranderen van de pci-e frequentie iets kunnen oplossen?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19

Zenix

BOE!

Ik heb ook last van crashes, ook met openGL games voornamelijk. Zoals Enemy Territory: Quake wars, met welke games hebben jullie het? Ik heb het overigens alleen als ik mijn videokaart ook maar ietsjes overklok, standaard meestal niet. Misschien proberen eens terug te klokken? En dan kijken?
OpenGL games zijn nogal gevoelig. Heb zelf een Sapphire HD4850, met 105 bios aangepaste fanspeeds in bios ( komt niet boven 75 graden ), en nieuwe koelpasta derop.

Verdere specs

Q6600 @ 8x450 = 3,6Ghz
4GB Corsair @ 450
Gigabyte P35C-DS3R
Coolermaster Real Power M850 ( 850W )

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 23-10-2008 19:57 ]

• _MB_
zero_cool89 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:28:
[...]

controleer of de voedingskabel naar je moederbord niet iets te los zit.
Maar ik heb hem dus ook al in een andere computer geprobeerd, en toen had ik hetzelfde probleem. ga het morgen nog ff in een andere computer proberen. vind het maar erg vaag en irritant. is farcry2 een opengl spel?

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Topicstarter
De meeste shooters maken gebruik van openGL.

Anyways, voor bij wie de BIOS update dus niet heeft geholpen het volgende:

Ik ken toevallig iemand die ook onlangs een HD 4850 heeft aangeschaft. Ook hij ondervond problemen en heeft deze RMA gedaan. Alternate antwoorde hem dat zijn kaart tot een slechte productie lijn van ATI behoorde. (de nieuwe kaart die hij toegestuurd heeft gekregen werkt gewoon prima) Dus misschien hebben jullie ook een van deze kaarten..

• _MB_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:09:

Anyways, voor bij wie de BIOS update dus niet heeft geholpen het volgende:

Ik ken toevallig iemand die ook onlangs een HD 4850 heeft aangeschaft. Ook hij ondervond problemen en heeft deze RMA gedaan. Alternate antwoorde hem dat zijn kaart tot een slechte productie lijn van ATI behoorde. (de nieuwe kaart die hij toegestuurd heeft gekregen werkt gewoon prima) Dus misschien hebben jullie ook een van deze kaarten..
mm, maar hoe kom je daar achter. ik heb met deze nieuwe kaart wel minder problemen maar ze zijn er toch nog. kwam er trouwens net achter dan de kaart via HDMI een stuk slechter presteert. in farcry 2:
1920x1080
4x AA
alles very high.
vsync uit.
HDMI - rond de 20 FPS
DVI - rond de 40 FPS
is toch het verschil tussen speelbaar en niet speelbaar. en met HDMI viel hij veel meer uit, en nu met dvi minder.
en nog iets met de 8.11 beta zat ik rond de 53 FPS op een bepaalde plek en toen ik daarna de hotfix installeerde zat ik rond de 40 FPS. 8.11 werkt nu voor alsnog het beste. met 8.10 kon ik farcry niet eens normaal starten vaak.
Misschien dat ik deze club3d ook maar weer RMA en dan een ander merk 4850 neem. iemand nog sugggesties?

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
Ik ga morgen m'n club4d 4850 inruilen voor een club3d nvidia 9800gtx+
vanmiddag bij een vriend van me een 9600gt in m'n comp gedaan en alle probs waren weg.
de 4850 in zijn comp gaf ook wel wat problemen maar wel wat minder dan in die van mij, dus het zal wel eencombinatie zijn tussen de 4850 en mijn gigabyte mobo. maar blijkbaar loopt hij met de nvidia een stuk beter.

Canon Digital Ixus V2

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:39

RA7

Ik heb hetzelfde probleem met mn 3850, voor mij de eerste en laatste keer dat een ATI kaart koop, heb er alleen maar probs mee.
Voor mij terug naar GF kaarten.

We are all accidents waiting to happen

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een HD4850 512 mb van Sapphire op een M2N-Sli moederbord van Asus. Hier crasht of bevriest het scherm meteen na het uitvoeren van een game. Zelfs bij het logo of een intro van een spel al.

Na (in mijn ogen) alles geprobeerd te hebben heb ik de snelheid van het geheugen van de kaart een beetje lager gezet met ATi traytools, en nu 'lijkt' hij stabiel tijdens het gamen maar ik zal nog even verder testen.

Een vreemd en vaag probleem... 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:09:
Heb net m'n bios geupdate van f5 naar f9, en het lijkt er heel erg op dat het gaat werken.. zit namelijk al bijna een uur in BiA:hh en normaal gesproken crashte 'ie binnen 10 min wel...

Ill keep you posted
Als de boel weer crashed later in het Black Friday level in BIA is dit een render fout in de drivers van ATI.
Is wel beetje slordig maar is niet te wijten aan jouw systeem ,hebben er wel meer last van!
Niet schrikken dus :) .
ATI heeft toe gezegt dat er in de Cat8.11 of 8.12 een fix komt.

• _MB_
Heb er nu een XFX 9800gtx+ in zitten en alle probs zijn weg. best jammer dat die ati niet helemaal lekker werkt, maarja stabiel systeem is wel fijner.

Canon Digital Ixus V2

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 11:27
Wat mij opgevallen is om een crash te voorkomen is door de games in windowed mode te draaien. Als hij dan crashed, crashed alleen de window, en kom je terug op je bureaublad, en dus niet je hele pc als gevolg dat die reboot.

Daarnaast wordt je systeem ook erg instabiel als je Overdrive goed gebruikt heb ik zelf ondervonden. Op 700/1100 crashed die constant. Draai nu op 600/1000 en daar lijkt het probleem er niet te zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:43:
[...]

Als de boel weer crashed later in het Black Friday level in BIA is dit een render fout in de drivers van ATI.
Is wel beetje slordig maar is niet te wijten aan jouw systeem ,hebben er wel meer last van!
Niet schrikken dus :) .
ATI heeft toe gezegt dat er in de Cat8.11 of 8.12 een fix komt.
Wat is de bron van je info over die render fout?
Ik wordt ook gek van die Crashes van mijn 4850 in Crysis... alle andere spellen incl FarCry2 lopen perfect...

Antec 500W
Quad 6600
4 gig
Asrockp43rTwins1600

Het is me trouwens opgevallen met GPU-Z dat de fan niet sneller gaat draaien dan 6%...en de temps blijven <50 graden tijdens het spelen van Crysis ..zolang die het goed doet dan..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 01:07 ]

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 14:32
Hmmm,

Mijn HD4850 crasht ook op de meest vreemde momenten.
Dacht dat het door de temps kwam (werd soms wel 90+ graden).
Dus nu zit er een accelero S1 op. Alleen als ik dit zo lees,,, misschien heb ik dan ook wel een kaart uit een slechte serie...

Denken jullie dat ik nog kans maak op garantie alsk de originele koeler terugzet?(A)

• Zenix

Zenix

BOE!

xIngmarx schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:57:
Hmmm,

Mijn HD4850 crasht ook op de meest vreemde momenten.
Dacht dat het door de temps kwam (werd soms wel 90+ graden).
Dus nu zit er een accelero S1 op. Alleen als ik dit zo lees,,, misschien heb ik dan ook wel een kaart uit een slechte serie...

Denken jullie dat ik nog kans maak op garantie alsk de originele koeler terugzet?(A)
Denk wel dat je nog kans op garantie maakt.

Hebben jullie trouwens al geprobeerd bios te flashen met laatste bios flash voor jullie kaart?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:50
DeSSie! schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:31:
Ik heb een HD4850 512 mb van Sapphire op een M2N-Sli moederbord van Asus. Hier crasht of bevriest het scherm meteen na het uitvoeren van een game. Zelfs bij het logo of een intro van een spel al.

Na (in mijn ogen) alles geprobeerd te hebben heb ik de snelheid van het geheugen van de kaart een beetje lager gezet met ATi traytools, en nu 'lijkt' hij stabiel tijdens het gamen maar ik zal nog even verder testen.

Een vreemd en vaag probleem... 8)7
Ik heb hier een 4850 GS van Gainward op een M2n4-Sli.. nergens last van :?
EDIT lezen wombatje! Loopt ie nu stabiel met lagere geheugensnelheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Wombat13 op 31-10-2008 07:49 ]

• Dessie
Ik moet zeggen dat hij goed draait en hij is er niet merkbaar trager door geworden!

Heb trouwens ook nog de bios van het moederbord voor de zekerheid even geupdate. Dit had helaas niet het gewenste resultaat, wat ik nu nog even wil proberen is om de bios van de videokaart te flashen, maar ik kan de datum van de huidige bios van de kaart nergens vinden. Er staat alleen: BIOS Versie 11X-B50102-X06.

Verwijderd

Mijn moederboard heeft dus een 8 pins connecter daar zitten zoals je hier kunt zien: klik
(De witte connecter daar rechtsbovenin) En ik heb daar dus nu slechts 1 connecter in zitten.

1.Zou het kunnen zijn dat dit het probleem is?
Die 8pins is alleen voor je CPU, en in sommige gevallen ook nog eens voor je PCI-express slot(en). Aangezien je een kaart hebt die externe power krijgt, heb je dat niet eens nodig. Die 8pins tov de 4pins is meer voor stabiliteit. Er moet namelijk flink wat stroom door je plankje heen en het beste compenseer je dat door een 8pins ipv 4pins te gebruiken. Met océn zou je het bord dus letterlijk kunnen fryen als er teveel stroom doorheen gaat.

Wat betreft je kaart; Check nou eens voor nieuwe drivers. Niet alleen voor je videokaart, maar de rest van je systeem. Ik heb verschillende kaarten met Ati gehad en heb eigenlijk nog nooit een probleem gehad tenzij ik onstabiele drivers gebruikte. Over het algemeen zijn de drivers van Ati wel goed maar al gooit er iets anders roet in het eten kan het altijd lijken alsof je videokaart de schuldige is.

En je hoeft de bios van je kaart niet te updaten. Daar staat meestal toch niets meer in dan de huidige snelheden in welk profiel inclusief snelheid B) Het aanspreken van de 3D functies in de kaart gebeurd op OS-niveau.

• Dessie
Het heeft er ook alle schijn van dat als ik de games forceer om met DirectX 9 i.p.v 10 te werken het wel goed is en er geen bevriezingsverschijnselen zijn!
8)7

Ik zag net dat er op het AMD/ATi forum ook erg veel mensen zijn met problemen met de 4850 en 4870 serie. Ik neem aan dat ze er binnenkort wel iets aan zullen doen, ze zullen dat ook wel lezen neem ik aan?
http://forums.amd.com/game/categories.cfm?catid=260

[ Voor 45% gewijzigd door Dessie op 02-11-2008 16:26 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Ik heb een beetje met wat drivers lopen kloten en het lijkt erop dat het probleem bij mij weg is. Ik heb FarCry 2 op alles max + 4x AA gespeeld voor een uur, en nog geen crash gehad, waar dat normaal binnen 10 minuten het geval zou zijn. Ik heb m'n chipset drivers geüpdate, laatste ATI hotfix (die 2e voor catalyst 8.10) geïnstalleerd, en directx vernieuwd (met dit). Ik weet dus niet precies wat het nou was maar ben er in elk geval zo lijkt het vanaf. Ik ga Crysis ook nog testen, i'll keep you posted.

• Dessie
Zou het kwaad kunnen om de voltage van de kaart wat hoger te zetten in ATi traytools? hij staat nu op 1,044. Zou eigenlijk niet weten wat ik nu nog kan proberen? 8)7

Verwijderd

Ben heel benieuwd... gezien het BSOD verhaal in een ander topic en het slechte ati productielijn-verhaal: doe je videokaart (iig op de DS3 kan het) eens in de x8 slot ipv de x16 slot en kijk of het systeem stabiel blijft. Ben ook benieuwd hoeveel performance verlies dit dan in de praktijk oplevert bij je huidige game-instellingen.

Wel na verplaatsen videokaart de drivers even opnieuw installeren.

• Dessie
Heb hem even in het andere slot gehad maar hij doet daar precies hetzelfde. Zal nu even proberen om met 2 gig i.p.v 4 gig geheugen te draaien. Dat las ik in een ander topic, dus even proberen maar weer.

Kan iemand mij zijn voltage even doorgeven van zijn 4850 kaart? want volgens mij klopt het niet. Toen ik de kaart namelijk kreeg stond de GPU snelheid ook op 500 i.p.v de 625 standaard. Hij zat trouwens wel keurig in plastic enzo!

• blix
  • Laatst online: 02-04 17:34
Ik zit hier met het zelfde probleem. Mijn PC crashed op de meest willekeurige momenten. PC liep prima nadat ik van mijn oude 7800GT naar een 4850 ben gegaan, ben constant aan het restarten omdat hij weer vastloopt of een BSOD op mijn neus gooit.

Is er al wat meer bekend over een eventuele driver update? Ben hier totaal niet blij mee, ik denk dat ik voor the time being mijn 7800GT er maar weer ingooi, dan kan ik teminste mijn word document aftype zonder dat ik weer crash.

Specs trouwens:

MSI HD4850 (Nieuwste drivers)
P5W DH Deluxe (Nieuwste BIOS)
C2D 6600E
4gb geheugen (ocz/kingston), ook met 2gb vertoont hij dezelfde verschijnselen.
Creative X-Fi XtremeMusic (Drivers zijn.. je kan het zelf wel raden)
Samsung 750GB HDD

[ Voor 21% gewijzigd door blix op 12-11-2008 01:36 ]

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Hier helaas ook hetzelfde probleem:

-E8500
-ASUS P5Q-E
-CM Real Power 600W
-Sapphire Radeon 4850

Tijdens Gears Of War vaak:
-Een loop, Monitor gaat op standby.
-Gelijk een systeem herstart
-Of een ATI2dvag error

Twee keer tijdens normaal internetten een BSOD gekregen.
FIFA 09 draait vaak stabiel maar is Gears Of War gecrashed, crashed FIFA daarna ook vaak.
Vaak is bij de herstart de resolutie, ververs snelheid en kleurkwaliteit op lagere settings gezet. Logitech setpoint start dan ook vaak op met een error.

Wat tot nu toe gedaan:
-Memtest->OK
-HDD check->OK
-Nieuw drivers->Haalt niets uit
-Kaart opnieuw plaatsen->draaide even stabiel, nu terug bij af
-Temps gecontroleerd->OK
-Gespeeld met videokaart settings->Maakt niets uit
-Display settings in spellen naar beneden schroeven zorgt soms voor meer stabiliteit.

Rest alleen nog een BIOS update maar heb al een redelijk recente BIOS en in het readme staat niets vermeld over videokaart issues. En daarna?.....RMA aanmaken bij Pixmania? (houdt zijn hart vast) ;(

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:09:
In de tijd van RTCW misschien wel, maar vandaag zit dat er toch wat anders uit. Far Cry 2 is trouwens DirectX.

Krijg morgen een Sapphire 4850 binnen, hopelijk doet deze ook zo vreemd niet...

[ Voor 15% gewijzigd door mieJas op 13-11-2008 07:35 ]

Yes, but no.

• Zenix

Zenix

BOE!

mieJas schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:32:
[...]

In de tijd van RTCW misschien wel, maar vandaag zit dat er toch wat anders uit. Far Cry 2 is trouwens DirectX.

Alle Quake games( quake live),warsow, CoD2, RTCW, Enemy Territory, Enemy Territory Quake Wars ( de laatste die kwa Graphics toch erg goed is, heb hem zelf ) Die games zijn trouwens erg goed om je overklok te testen. OpenGL games zijn meestal gevoeliger, Enemy Territory: Quake wars als ik die 2 uur stabiel blijft heb ik andere games ook geen problemen. Dusja vandaag te dag zijn er nog steeds erg populaire OpenGL shooters. En zelfs nieuwe. Zijn vandaag te dag wel meer directx shooters, maar het houdt elkaar bijhoorlijk in evenwicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 13-11-2008 11:50 ]

• Dessie
Met alleen 2 gig draaien heeft niet geholpen. Wat voor voltage heeft jullie kaart?
Heb net de nieuwe Ati drivers versie 8.11 geinstalleerd. Wie weet helpt dat, maar in de change log staat niet iets wat op mijn probleem lijkt. ;(

• Zenix

Zenix

BOE!

DeSSie! schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:55:
Met alleen 2 gig draaien heeft niet geholpen. Wat voor voltage heeft jullie kaart?
Heb net de nieuwe Ati drivers versie 8.11 geinstalleerd. Wie weet helpt dat, maar in de change log staat niet iets wat op mijn probleem lijkt. ;(
Ik draai de max 1,158. op 720/1080 bij mij crashed ie de laatste tijd niet meer.

• Influxx
Influxx schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:56:
Rest alleen nog een BIOS update maar heb al een redelijk recente BIOS en in het readme staat niets vermeld over videokaart issues. En daarna?.....RMA aanmaken bij Pixmania? (houdt zijn hart vast) ;(
Bios geflashed en krijg na 1 minuut gamen een loop. Aangezien ik crossfire wil gaan draaien eerst een nieuwe kaart kopen en de oude als RMA naar Pixmania sturen. Probleem alleen.....welke kaart nu te kopen? Ben bang dat ik weer een brakke HD4850 krijg......

• Dessie
Daar ben ik dus ook bang voor, maar ik heb nog steeds wel de hoop dat het straks met een bios update of over een maand met de 8.12 drivers opgelost zal zijn? Ik draai trouwens Vista, zijn er hier ook mensen met XP die nu nog problemen hebben met deze kaart?

Tot die tijd draai ik de spellen wel in DirectX 9 mode, dan werken hier de meeste spellen wel! 8)7

Maar voor ik dus nu met die voltages ga knoeien, kan het geen kwaad voor de kaart? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Dessie op 15-11-2008 09:43 . Reden: Iets vergeten ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn Club3D 4850 heeft ook de nodige problemen, volgens mij zit het hem in de drivers.
Ik heb nu helemaal geen drivers meer vanwege de problemen die ik kreeg met de 8.11 drivers op XP Pro 32bit.

Ik heb helaas geen oplossing voor je... vroeger heb ik ook ATi gehad met de nodige problemen en kaarten die opeens dood waren in tegenstelling tot Nvidia. De 4850 heeft een hele mooie prijs/prestatie verhouding, echter als de drivers of wat dan ook niet goed zijn, is het allemaal niet zo fantastisch als ik van te voren had gedacht.

Volgende keer betaal ik wel weer meer geld maar wel met de zekerheid dat de drivers doen wat ze moeten doen.

• Influxx
DeSSie! schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:40:
Daar ben ik dus ook bang voor, maar ik heb nog steeds wel de hoop dat het straks met een bios update of over een maand met de 8.12 drivers opgelost zal zijn? Ik draai trouwens Vista, zijn er hier ook mensen met XP die nu nog problemen hebben met deze kaart?

Tot die tijd draai ik de spellen wel in DirectX 9 mode, dan werken hier de meeste spellen wel! 8)7

Maar voor ik dus nu met die voltages ga knoeien, kan het geen kwaad voor de kaart? :?
Ik denk zelf dat een bios flash niet echt de oplossing is. Het zit hem volgens mij echt in de kaart...maar is het hardwarematig (heb gelezen over brakke productielijnen) of softwarematig (drivers)? Ik heb al diverse drivers geprobeerd in ieder geval. Ik draai XP.
In ieder geval heb ik recht op een goede kaart en drivers en anders terug met dat ding....misschien inruilen voor een nvidia want voel me niet meer prettig bij de HD4850 en de 4870 vind ik te duur...al helemaal om crossfire te gaan draaien........

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mieJas schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:32:
[...]
Ik heb er ook van. Random krijgt het scherm een vreemd patroon (zoals een donker behang... very 80s) waarna de Windows desktop terug komt en alles bevroren is.

Tijdens games ben ik dit eigenlijk nog niet tegengekomen...

edit: Welke geluidskaart hebben jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door mieJas op 15-11-2008 22:35 ]

Yes, but no.

Verwijderd

Creative Audigy ZS. Maar ik ben er bijna zeker van dat die directx update die ik eerder postte de oplossing was.

• Influxx
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:57:
Creative Audigy ZS. Maar ik ben er bijna zeker van dat die directx update die ik eerder postte de oplossing was.
Ik maak gebruik van het 5.1 kanaals geluid op mijn Mobo. Heb net een DirextX update gedaan en ben zeer benieuwd!

Heb trouwens een ticket gelogd bij Sapphire. Ik houd jullie op de hoogte.

• Influxx
DirectX update deed het hem ook niet.

Sapphire raadde aan om de nieuwe drivers te downloaden (had ik al een keer gedaan) en het mobo te update (check!), Gisteren na 5 min. gamen klapte hij er weer uit.
Sapphire raadt nu toch aan een RMA aan te vragen bij de reseller (pixmania)

Aangezien ik geen zin heb om weer zonder PC te zitten heb ik besloten binnenkort eerst toch maar de HD4870 te gaan kopen en dan de brakke 4850 te laten repareren.....ben te huiverig om weer een HD4850 te kopen.
Pagina: 1