Zoals de topictitel zegt heb ik last van een crashende HD4850. Heb al heel veel erop gegoogled maar nog steeds niet de oplossing voor mij gevonden.
Het probleem:
Videokaart crashed op een willekeurig moment als ik een game speel (met name games die van openGL gebruik maken).
Wat heb ik er al aan gedaan?
Heb er al van alles aan proberen te doen maar het blijft maar terugkomen: nieuwste drivers, wat oudere drivers, windows reinstall, game reinstall.
Overigens ligt het niet aan de temperatuur van de kaart want die is onder full load slechts max 53 graden.
Wat ik zelf al had gevonden:
Dit kwam ik tegen op het OCZ forum:
(De witte connecter daar rechtsbovenin) En ik heb daar dus nu slechts 1 connecter in zitten.
1.Zou het kunnen zijn dat dit het probleem is?
Ook kwam ik dit plaatje tegen: klik.
Je ziet hier dat de PCI-E lijn 12V4 en dus 18Ampere geeft. (Ja dit is 'n foto van een 600 Watt maar voor 500 Watt geeft die lijn ook 18 Ampere door)
En het schijnt dat de HD4850 dus 30A nodig e heeft.
2.Dus ligt het probleem misschien toch hier?
systeem:
Intel Duo Core E8400
Gigabyte GA-EP45-DS3
Sapphire Radeon HD 4850
OCZ StealthXstreem 500 Watt
Corsair PC6400 2048 MB
Het probleem:
Videokaart crashed op een willekeurig moment als ik een game speel (met name games die van openGL gebruik maken).
Wat heb ik er al aan gedaan?
Heb er al van alles aan proberen te doen maar het blijft maar terugkomen: nieuwste drivers, wat oudere drivers, windows reinstall, game reinstall.
Overigens ligt het niet aan de temperatuur van de kaart want die is onder full load slechts max 53 graden.
Wat ik zelf al had gevonden:
Dit kwam ik tegen op het OCZ forum:
Mijn moederboard heeft dus een 8 pins connecter daar zitten zoals je hier kunt zien: klikEDIT: The 500W StealthXstream PSU, only has 1 4 pin connector not 2. If your motherboard has 8 pins for CPU power, you should use the 600W unit.
(De witte connecter daar rechtsbovenin) En ik heb daar dus nu slechts 1 connecter in zitten.
1.Zou het kunnen zijn dat dit het probleem is?
Ook kwam ik dit plaatje tegen: klik.
Je ziet hier dat de PCI-E lijn 12V4 en dus 18Ampere geeft. (Ja dit is 'n foto van een 600 Watt maar voor 500 Watt geeft die lijn ook 18 Ampere door)
En het schijnt dat de HD4850 dus 30A nodig e heeft.
2.Dus ligt het probleem misschien toch hier?
systeem:
Intel Duo Core E8400
Gigabyte GA-EP45-DS3
Sapphire Radeon HD 4850
OCZ StealthXstreem 500 Watt
Corsair PC6400 2048 MB