Een vriend van mij heeft een filmpje van zijn sony camera via firewire op zijn computer gezet. Nu wilde ik hem thuis afspelen en toen moest ik eerst de vfw codec installeren voordat ik beeld kreeg. Het probleem is dus dat ik nu wel beeld heb maar geen geluid. Als ik dit filmpje in Virtual Dubmod open zie ik wel dat er een audiostream bij zit. Weet iemand hoe ik nu ook geluid erbij kan krijgen en hoe ik deze file om kan zetten naar een divx file of dvd?
Over wat voor geluid gaat het dan? Je kan in virtual dub mod zien wat voor geluid het is en met welke codec de compressie is gebeurd. Misschien heb je daar nog extra codecs ofzo nodig. Met virtualdub kan je gewoon exporteren naar AVI (divx, xvid x264 of wat voor codec dan ook) door bij video op fast recompress te klikken en daar dan de gewenste codec te selecteren.
Dat is gewoon een WAV bestand dus, probeer het eens te demuxen met virtual dub en dan af te spelen met windows media player of winamp ofzo en luister eens of er effectief geluid op staat.
Heb ik gedaan en ik krijg een wav bestand van ongeveer 500 MB. Maar als ik deze vervolgens af wil spelen hoor ik niks. Heb al verschillende players gebruikt.
Ja uncompressed, dus logisch dat dat bestand zo groot wordt. Maar dan scheelt er toch iets met de micro op de cam? Kan je hem op de cam zelf afspelen en hoor je daar wel geluid?
Op de cam hoor ik wel geluid ja. Het is via Firewire over gebracht op de PC. Als ik ga opnemen met virtualdubmod zie ik ook dat er een audio stream wordt opgenomen.
Misschien dit eens proberen?On the other hand the type of WAV files typically used in portable recorders with limited memory and/or disk space are often some kind of compressed ADPCM file inside a WAV container. Many software programs including Audacity can have problems with these sort of WAV files. If you import a WAV file from such a recorder into Audacity and it says it cannot recognise the file format, the easiest general solution is to convert the file to a standard PCM WAV in other software. You can convert to standard WAV in SuperPlayer for Windows, FFMPEGX on a Mac, or mplayer on Linux.
Pagina: 1