Toon posts:

secc2-->pentium 2 of 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is de Secc2 alleen voor pentium 3 of passen er ook pentium 2 in..??
Ik heb een nu pentium 400 die open is(geen dichte kap over de processor, maar ik heb ook wel een andere pentium400 gezien die wel een dichte kap had, wat is het verschil?)
Ik heb deze(p400) nu overgeklockt naar 496 MHZ.
Andere vraag is of een asus 3400 TNT wel over frequenties boven de 66 MHZ kan(voor langere tijd)... dus sneller als agp 1*

met vr gr....

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

De meeste PIII's hebben de open SECC2 behuizing omdat de dichte behuizing warmte problemen veroorzaakte. Er zijn geloof ik ook PII's met deze open behuizing dus op dat gebied zegt het niks. Probeer is aan de bovenkant van de cpu te kijken. Daar staat meestal wat data waaruit blijkt of het een PIII of PII is. Daarintegen kan een 400 mhz volgens mij nooit een PIII zijn omdat die bij 450mhz zijn begonnen.

A.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet een echt bevredigend antwoordt(niet lullig bedoel)....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een open P400, dus zonder enige vorm van kap? Klinkt verdacht als een Slot 1 SEPP Celeron 400.

De SECC2 werd ten tijde van de Deschutes PII (v.a. 333) geintroduceerd, niet de oudste, maar wel latere (v.a. de 400 meen ik). Grootste verschil met de SECC1 was dat er direct contact tussen de core en de heatsink was, itt de SECC1, waar er nog een spreader plaat tussen zat.

Alle PIII katmai's hebben een SECC2. Weet eigenlijk niet wat de Slot 1 Coppermines hebben, maar betwijfel of het een SECC is...

edit:
P3 info toegevoegd

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

en over je asus: asus is een bijzonder degelijk merk en dat ding kan best enige MHz'en omhoog.

Als je blauwe en groene strepen krijgt (je merkt wel wat ik bedoel als het zovel is), dan moet je 'em iets terugklokken, net zo lang tot ie goed beeld geeft. Zo heb ik m'n oude vertroude Viper550 ook een eind opgefokt (zonder koelertje)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of die ASUS 3400 boven de 66 kan? Try!

Ik heb een Jaton (duidelijk C-merk) TNT2-M64 die zonder morren op 92MHz draaide (nu wegens upgrade naar PIII is hij terug op 83). Ik dacht dat de Pro en Ultra meestal minder tweakruimte hadden, maar je komt er vanzelf achter- bij boot krijg je geen beeld en begint de speaker raar te piepen. Dan gewoon een stapje terug en je het je max.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
en op die max kun je gemakkelijk zeg maar nog een paar jaar op draaien....???

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, weet je nooit zeker, maar de mijne heb ik dus nooit bereikt- ik weet alleen dat hij het +-1 maand @66, 4 maanden@83, 7 maanden@92 en nu een week@83 geen enkele keer problemen heeft gegeven.

Ik heb C-merk troep. Jij hebt een ASUS. Stel dat je kaart het nu 3 jaar itt 5 jaar (standaard MTBF die de meeste manufacturers aanhouden) uithoudt. Hoeveel denk je dat een 2e hands TNT2 over 3 jaar kost? Zo denk ik iig.

Maarja, tweaken doe je altijd wel op eigen risico. De keuze is aan jou.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1