Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Javascript] best ajax browser history & bookmarking script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben een ajax applicatie aan het bouwen maar kom natuurlijk het probleem tegen van gebruik backbutton en bookmarking. Ook dat laatste is van groot belang omdat bezoekers linkjes naar elkaar kunnen doorsturen. Nu heb ik er al verschillende geprobeerd: oa.
- RSH (Real Simple History)... werkt goed behalve het bookmarken werkt niet naar behoren
- Prototypextensions ...werkt niet goed als je in IE7 met backbutton werkt, handleiding op site is ook niet goed.

Welke is naar jullie ervaring het best script en werkte in de meest gebruikte browsers (IE6, 7 & 8 (?), Firefox 2 & 3, Safari 525.x)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom is het een AJAX applicatie? Als je het nou eens unobtrusive maakt, dan is het toch een kwestie van met #id's werken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Als een van je main criteria is dat je linkjes naar elkaar kan sturen, waarom is die 'hele applicatie' dan AJAX?

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:48:
Als een van je main criteria is dat je linkjes naar elkaar kan sturen, waarom is die 'hele applicatie' dan AJAX?
Het moet gewoon mogelijk zijn, de hele applicatie is AJAX omdat het veel gebruiksvriendelijker is

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee je luistert (lees: leest ;)) niet goed :)

Zorg dat Ajax alleen maar dingen toevoegt en niet de basis van je applicatie is. Dan blijft het browser + send-a-friend principe werken en heb je nog steeds de joy van Ajax

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:55:
Nee je luistert (lees: leest ;)) niet goed :)

Zorg dat Ajax alleen maar dingen toevoegt en niet de basis van je applicatie is. Dan blijft het browser + send-a-friend principe werken en heb je nog steeds de joy van Ajax
Ja, ok dat gebeurd al.. dmv ajax worden delen van de pagina veranderd, zoals het uitgebreid zoeken en de resultatenlijst. Maar... de url moet mee veranderen zodat bezoekers ook rechtstreekt naar het zoekresultaat kunnen gaan

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kijk eens wat facebook doet bij z'n nieuwe fotosectie?

Verwijderd

Topicstarter
moozzuzz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:21:
Kijk eens wat facebook doet bij z'n nieuwe fotosectie?
Hier geraak ik niet meteen wijs uit. Zijn er nog andere mogelijkheden

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar wel veel goeds gehoord over Really Simple History. Wel zou de bijbehorende documentatie erg sparse zijn.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zie bijvoorbeeld: http://stilbuero.de/jquery/history

Zie ook: http://domscripting.com/blog/display/41

[ Voor 33% gewijzigd door eghie op 25-10-2008 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
DiSiLLUSiON schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:02:
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar wel veel goeds gehoord over Really Simple History. Wel zou de bijbehorende documentatie erg sparse zijn.
Deze had ik al eens geprobeerd, maar dit werkt niet goed ivm bookmarking
Dit werkt helemaal zoals ik het wil, thx!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:25:
[...]
Deze had ik al eens geprobeerd, maar dit werkt niet goed ivm bookmarking
Ik las er inderdaad overheen, mijn excuses. Ik zou zo geen alternatief weten. Zoek anders eens rond op ajaxian.com.
Pagina: 1