[Exchange 2003] Port mapping onjuist

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Hallo,

Via deze website kwam ik op de poorten die gebruikt worden door Exchange.
http://www.petri.co.il/ports_used_by_exchange.htm

Het gene wat ik wil bereiken is dat de user met zijn outlook op zijn laptop ook vanuit thuis kan werken, voor beveiliging is het beter om een VPN om te zetten. Voor nu wil ik dat dit direct mogelijk is, als dit al mogelijk is.

Welke poorten moet je hiervoor precies gebruiken?
Ik ben hier helaas niet uit gekomen welke poorten dit precies zijn.

Waarschijnlijk voor vele van julllie een simpel antwoord, helaas ben ik hier niet achter gekomen, ook niet met zoeken.
OWA is wel bereikbaar, ook extern.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Waarom is OWA niet voldoende? Juist (ssl) OWA is bedoeld voor dit soort dingen..

Als je VPN wilt gebruiken, hebben we het niet over poorts maar een protocol die je moet "forwarden".

Maar dat is weer afhankelijk van welke VPN techniek je gebruikt.

Exchange ontvangen via outlook vanaf buiten via vpn zou ik niet doen tenzij je daar goede redenen voor hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 23-10-2008 08:31 ]

Mijn V&A

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Ik neem aan dat je RPC over HTTP proxy bedoeld.

Dit gaat altijd over een https verbinding (poort 443). Aangezien je met https gaat werken dien je wel een certificaat te hebben; deze kun je kopen, maar je kan ook een eigen CA installeren en dan je CA root certificate installeren op alle machines die moeten connecten met je exchange server.

Pvouput live

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Bedankt voor de reactie. Het certificaat wat ik nu gebruik is niet correct, zie: server.je-kan-hier-beter-niet-je-echte-adres-neerzetten.nl/exchange.

Hoe kan ik dit oplossen?
Daarnaast ga ik dan maar een VPN inbouwen.

Hoe kan je er dan wel voor zorgen dat je met bijvoorbeeld je iPhone of PDA erop komt? Hiervoor moet hij toch wel open staan?

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 23-10-2008 09:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Daros, op 28 januari stuurden we je een waarschuwing omdat jouw eigen inzet ver onder de maat is. De vragen die je vandaag stelt zijn door gewoon even een handleiding te lezen zo te beantwoorden. Daarnaast zijn deze al zo vaak gesteld, dat je ook met de zoekfunctie van dit forum én bijvoorbeeld Google makkelijk een eind de goede richting in komt.

Stel desnoods nog een gerichte vraag in een nieuw topic, maar lees voordat je dat doet [faq]FAQ[/faq] goed door, en laat duidelijk blijken wat je zelf gedaan hebt, wat er niet lukte, welke foutmeldingen je krijgt bij het volgen van een van de vele duizenden handleidingen die op internet circuleren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.