[Ziggo] Tweede lijn / fax

Pagina: 1
Acties:

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
Ok aangezien we nu ons privenummer gebruiken voor de zakelijke telefoontjes en nog geen fax hebben, hebben we besloten om een tweede lijn bij ziggo aan te vragen voor de fax :)

Ook hebben we een voip nummer ( werd tot op heden vrij weinig gebruikt door het ontbreken van de hard phone, soft phone vindt ik iets minder ). Deze komt van budgetphone.

En hier willen we dan een draadloze DECT voip telefoon op aansluiten.
Na wat rond te neuzen op google / tweakers / techzine / callvoip en noem maar op.
Heb ik de volgende dingen gevonden:

De Siemens Gigaset C470 IP als onze voip hardphone.
en een Brother MFC-235C als fax, waar ook gelijk een printer en kopiëerder inzit.

Nu het volgende, voor zover ik weet is het beter om je telefoonnummer en faxnummer gescheiden te houden van elkaar. Dat wil zeggen dat je in theorie dus zou moeten kunnen faxen en bellen tegelijk. ( en geen irritante pieptoon door je gesprek op het moment dat je aan het bellen bent en er komt een fax binnen. )

En aangezien we voor een draadloze telefoon wilde gaan is een fax met telefoon eigenlijk uitgeloten.

Nu de volgende vragen:
De siemens kan zowel analoog als voip aangesloten worden. Is het mogelijk straks door middel van een splitter zowel de fax als de telefoon op de ziggo lijn te gooien ? Zeg maar als backup voor wanneer budgetphone eruit ligt.

Iemand ervaring met een fax zoals deze? Dus zo'n multifunctional. Of is een ouderwetse fax toch beter om te gebruiken? Bij de "normale" faxen is het namelijk zo dat je instelt wie dat er op de fax staat als afzender etc of werkt dat hier net zo ? ( mij leek dit wel handig aangezien dan alles in 1 zit. )

Ik heb hierover ook een mail naar de leverancier gestuurd, dus daar verwacht ik ook binnenkort antwoord van.

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door jimmy87 op 23-10-2008 01:49 ]

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je kan, nadat de 'telefoonlijn' de fax / multifunctional is ingegaan, deze doorlussen naar een eventuele telefoonset. Of het wenselijk is, dat je fax & telefoon op één lijn set, moet je voor jezelf bepalen. Daarmee is je telefoon + fax op 1 lijn in iedergeval beantwoord ;)

Verder is het bij voor zover ik weet, alle multifunctionals prima mogelijk om, gelijk aan "normale" faxen, afzendergegevens & faxnummer in te voeren zodat deze standaard in de header worden opgenomen.

Is het geen optie overigens, om je pc als fax te gebruiken? Voordeel is dat je direct je inkomende faxen digitaal opgeslagen hebt. Scheelt weer in rondslingerend papier.

[ Voor 25% gewijzigd door Harry op 23-10-2008 07:22 ]

BMW 535D

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:31
Het zou een optie kunnen zijn. Maar dan moet ik eens kijken of er faxmodems zijn die 64bit vista ondersteunen.
Naja het is in principe zo dat die telefoon zowel op voip als op analoog kan werken dus 1 van de 2. Normaal gesproken zal deze gewoon op het voip nummer staan maar het is handig voor als het voip nummer er ooit eens uit mocht liggen.

Voor dat doorlussen kun je daar gewoon een splitter voor gebruiken ?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Faxen werkt trouwens niet bij alle VOIP aanbieders... Tele2 bijvoorbeeld weet ik uit ervaring dat het niet gaat werken.

Hier stond een dode link.