Beste tweakers,
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een club3d HD4870 x2.
De kaart had wat problemen met het instaleren maar dat kwam door de combinatie van 4gb ram en windows xp 32bit (ik had namelijk /3gb in mijn boot.ini gezet omdat ik het extra geheugen vaak nodig had).
Nu heb ik het volgende probleem mijn pc reboot bij sommige games. Geen blauwe schermen of waarschuwingen of crashes gewoon meteen een reboot. Het komt bij de applicaties/games voor:
-Furmark (fullscreen, niet fullscreen draait hij wel)
-Farcry 2 (kom in het menu 3 sec daarna reboot).
-Bioshock als ik de (volgens mij is het een vuurtoren waar je ongeveer begint) inloop.
Opmerking: spellen zoals bijvoorbeeld Crysis (warhead) en Doom 3 lopen gewoon zonder problemen op de hoogst mogelijke instellingen. Ook 3dmark 2006 gaat prima en ik haal een normale score van 16k op mijn native resolutie met 8xaa en 16 anistrophic, ik heb dus niet het idee dat het zooitje downclocked.
Nu heb ik om mijn videokaart werkende te kunnen krijgen een extra kabeltje moeten kopen (6 naar 8 verloopje). Dit heb ik gedaan omdat ik dacht dat mijn voeding voldoende was en hij redelijk nieuw is. Het betreft een Bequiet Dark Power Pro 600watt, deze kan (volgens de specificaties) op beide 12 volt lijnen 20 ampere leveren. Zou het kunnen zijn dat mijn voeding het gewoon niet trekt? Ik heb namelijk gelezen dat een voeding de pc kan rebooten als hij het te zwaar krijgt. (maar ik heb ook in verschillende topic gelezen dat mensen met een zwakkere voeding 500-580 watt geen problemen hadden).
De rest van mijn systeem is:
-Q6600 g0 op 3.2 ghz (1.325 voltage mischien nuttig om te vermelden)
Opmerking: het probleem blijft zich voordoen op stock speeds (dus 2,4ghz).
-OCZ OCZ2T800C44GK 4096MB 800MHz 2x
-GigaByte GA-EP45-DS3R
-Club3d 4870 x2
-2 IDE disken
-2 Sata disken in raid 0
-1 dvd brander
-En 1 vervelende x-fi kaart type extreme music
-Windows XP Pro 32bit SP3 met .net tot 3.5
Wat heb ik zelf al gedaan:
-Meerdere drivers geprobeerd
-Clean install (op het feit na dat ik er tijdelijk een hd3450 in heb gehad om daarmee te testen)
-Systeem op stock speeds laten lopen
-Fanspeeds aangepast zodat temps laag bleven (dacht eerst dat hier het probleem lag en ik was gewoon niet blij met 85 graden idle).
-Andere bios van mijn moederbord geprobeerd (tot nu toe de f6 en de 10beta)
-Voltages gechecked deze zijn allemaal stabiel, ik heb alleen een probleem met uitlezen van de 12volt lijn. Deze is overigens ook goed volgens de bios Pc health status zelfs iets te veel.
-De search en google
.
-Pc boos aankijken zonder effect
.
Wat ik nog ga doen:
-Meer biossen proberen...
-Hopen dat er een programma komt dat mijn 12volt lijn wel kan uitlezen.
-Meer zoeken op internet.
-Kaart wisselen met een hd4870 om te kijken of het probleem blijft.
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een club3d HD4870 x2.
De kaart had wat problemen met het instaleren maar dat kwam door de combinatie van 4gb ram en windows xp 32bit (ik had namelijk /3gb in mijn boot.ini gezet omdat ik het extra geheugen vaak nodig had).
Nu heb ik het volgende probleem mijn pc reboot bij sommige games. Geen blauwe schermen of waarschuwingen of crashes gewoon meteen een reboot. Het komt bij de applicaties/games voor:
-Furmark (fullscreen, niet fullscreen draait hij wel)
-Farcry 2 (kom in het menu 3 sec daarna reboot).
-Bioshock als ik de (volgens mij is het een vuurtoren waar je ongeveer begint) inloop.
Opmerking: spellen zoals bijvoorbeeld Crysis (warhead) en Doom 3 lopen gewoon zonder problemen op de hoogst mogelijke instellingen. Ook 3dmark 2006 gaat prima en ik haal een normale score van 16k op mijn native resolutie met 8xaa en 16 anistrophic, ik heb dus niet het idee dat het zooitje downclocked.
Nu heb ik om mijn videokaart werkende te kunnen krijgen een extra kabeltje moeten kopen (6 naar 8 verloopje). Dit heb ik gedaan omdat ik dacht dat mijn voeding voldoende was en hij redelijk nieuw is. Het betreft een Bequiet Dark Power Pro 600watt, deze kan (volgens de specificaties) op beide 12 volt lijnen 20 ampere leveren. Zou het kunnen zijn dat mijn voeding het gewoon niet trekt? Ik heb namelijk gelezen dat een voeding de pc kan rebooten als hij het te zwaar krijgt. (maar ik heb ook in verschillende topic gelezen dat mensen met een zwakkere voeding 500-580 watt geen problemen hadden).
De rest van mijn systeem is:
-Q6600 g0 op 3.2 ghz (1.325 voltage mischien nuttig om te vermelden)
Opmerking: het probleem blijft zich voordoen op stock speeds (dus 2,4ghz).
-OCZ OCZ2T800C44GK 4096MB 800MHz 2x
-GigaByte GA-EP45-DS3R
-Club3d 4870 x2
-2 IDE disken
-2 Sata disken in raid 0
-1 dvd brander
-En 1 vervelende x-fi kaart type extreme music
-Windows XP Pro 32bit SP3 met .net tot 3.5
Wat heb ik zelf al gedaan:
-Meerdere drivers geprobeerd
-Clean install (op het feit na dat ik er tijdelijk een hd3450 in heb gehad om daarmee te testen)
-Systeem op stock speeds laten lopen
-Fanspeeds aangepast zodat temps laag bleven (dacht eerst dat hier het probleem lag en ik was gewoon niet blij met 85 graden idle).
-Andere bios van mijn moederbord geprobeerd (tot nu toe de f6 en de 10beta)
-Voltages gechecked deze zijn allemaal stabiel, ik heb alleen een probleem met uitlezen van de 12volt lijn. Deze is overigens ook goed volgens de bios Pc health status zelfs iets te veel.
-De search en google
-Pc boos aankijken zonder effect
Wat ik nog ga doen:
-Meer biossen proberen...
-Hopen dat er een programma komt dat mijn 12volt lijn wel kan uitlezen.
-Meer zoeken op internet.
-Kaart wisselen met een hd4870 om te kijken of het probleem blijft.
[ Voor 9% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 23-10-2008 01:14 . Reden: Opmaak en wat dingen toegevoegt ]