Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Torrents achter een firewall/ISA server

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11 09:57
hoi, ik heb op school een heleboel tussenuren en wat doet menig tweaker dan? Juist, hij gaat torrents downloaden :p.

Echter, dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik wil graag dat jullie mij helpen in ieder geval wat meer over firewalls te weten te komen, en hopelijk dat we samen een oplossing vinden om te zorgen dat ik mijn torrentjes kan draaien.
Wat weet ik: er draait een ISA server. Er worden een heleboel poorten geblokkeerd. Ik kan bijvoorbeeld niet "hartenjagen op internet". Ik heb in het verleden wel met een webbrowser uTorrent kunnen managen door naar mijn eigen ipadres en een bepaald poortnummer te verbinden (bijv: http://216.239.59.104:12345/gui ) maar ik weet niet of dat nog werkt, zo naar een ander poortnummer. Ik heb het vermoeden dat ik alleen naar poort 80 kan verbinden op het internet.

uTorrent kan nooit peers ophalen van de tracker, op het moment ben ik even de foutmelding kwijt, maar ik geloof dat hij meldt dat de doelcomputer onbereikbaar is.

Dus toen ben ik gaan werken met programma's als http-tunnel zoals hier beschreven. Echter, ik kan mezelf niet goed authentificeren, en begint het programma te klagen over domains, maar ik zie niet waar ik dat kan instellen. uTorreent geeft hier aan dat de verbinding actief geweigerd is.

En andere optie is om via SSH te werken, maar ook daar heb ik niet veel vertrouwen in, gezien je én een open poort (22) moet hebben én een terminal met veel down- en upspeed.

Kortom, is er een mogelijkheid om torrents werkend te krijgen?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vraag het je netwerkbeheerder?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ikkuhqhp schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:54:
hoi, ik heb op school een heleboel tussenuren en wat doet menig tweaker dan? Juist, hij gaat
z'n huiswerk maken \o/

--

GoT is er niet om dergelijke beveiligingen te omzeilen (zie ook Het algemeen beleid #misbruik). Als je het al doet, leer het dan zelf, dan heb je tenminste nog wat geleerd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.